וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדום עולם: ליווינו את אנתוני וואקמה בדרך למשחק חייו

המאבטחים בשדה התעופה במאריבור מזהים אותו, את המאמן של הסלובנים עוצרים ברחובות בגללו והאוהדים שותקים מייד אחרי סימן ממנו. שליחנו לגומלין הצ'מפיונס התלווה למלך חדש של באר שבע, אנתוני וואקמה, וגילה עד כמה המעמד שלו בשמיים

מערכת וואלה!

השעות נוקפות, והלחץ בהפועל באר שבע גובר. באימון המסכם לקראת משחק הגומלין הערב (שלישי, 21:45, ספורט 5) מול מאריבור במסגרת פלייאוף ליגת האלופות, ברק בכר חרג ממנהגו וכדי להוריד את מפלס הלחץ, איפשר כניסה של כחמישים אוהדים לאצטדיון. בנוסף, לאחר שערך בבוקר אימון טקטי, בכר נתן לשחקנים ליהנות וערך משחקון שהחוקים שלו פשוטים: הכדור נמצא בידיים של השחקנים, עד לנגיעה האחרונה שצריכה להיות בבעיטה או בנגיחה מהאוויר, והמטרה העיקרית היא לפגוע באחת מהקורות.

נראה שהתוכנית של בכר עבדה. השחקנים נראו משוחררים, תחרותיים וזכו למחיאות כפיים מהקהל. רגע השיא של אותו משחקון התרחש ממש לפני סיומו. הקבוצה של ג'ון אוגו הגיעה להתקפה, הכדור הגיע באוויר לאנתוני וואקמה שלא התבלבל ובעט ישר לקורה. הניגרי ראה את הכדור נדבק לקורה והחל לחגוג כשיתר השחקנים דולקים אחריו. האקט הזה "הדליק" גם את היציעים שהיו די רגועים עד אז.

זה תמצית סיפורו של אנתוני וואקמה. בעונה שעברה הוא היה עוד שחקן בקבוצה - אמנם חשוב, אמנם בכיר - אבל עדיין לא יקיר האוהדים שהפך להיות. היום כולם כבר מבינים שהכל מונח על כתפיו החסונות. וכולם גם מבינים שהמשחק הערב יהיה מכריע עבורו לפחות כמו לקבוצה כולה. בימים האחרונים עקבנו אחריו מקרוב, ויצאנו עם שלל סיפורים על האיש והתופעה.

עוד בנושא

הערב: מאריבור - הפועל באר שבע (21:45, ספורט 5)
גדיר יעבור טיפולים, בבאר שבע מעריכים שיהיה כשיר להערב
בסלובניה מנתחים: "מאריבור פייבוריטית, צדק החוליה החלשה"
דווקא בסלובניה: סגירת המעגל הגורלית של ג'ון אוגו

טוני וואקמה שחקן הפועל באר שבע. הפועל באר שבע, אתר רשמי
הפך להיות ה-כוכב. וואקמה/אתר רשמי, הפועל באר שבע

1. משתגעים על מרי

על החזה אנתוני וואקמה עונד שרשרת צלב ארוכה וגדולה, כזו שאי אפשר לפספס. השרשרת, אותה הוא עונד שנים רבות, נקראת שרשרת מרי והיא בנויה מחמישה עיגולים שמסמלים חמש תפילות. וואקמה עונד את השרשרת כסמל לאותן תפילות. הערב הוא נחוש להשוות את מניין התפילות למניין הכיבושים שלו בקמפיין המוקדמות. ארבעה שערים יש לו עד כה בקמפיין הנפלא, ואם תשאלו אותו החמישי יגיע גם יגיע בעוד כמה שעות.

עוד באותו נושא

אוהדי מאריבור הדליקו זיקוקים מחוץ למלון בו הפועל באר שבע משתכנת

לכתבה המלאה

2. השומר אחי אנוכי?

על המטוס, וואקמה המחיש איזה תפקיד חשוב נוסף יש לו בבאר שבע: הוא זה שאמור לאזן את חברו הטוב ג'ון אוגו. בקבוצה מספרים שוואקמה דואג להשאיר את אוגו על הקרקע פעמים רבות, ולעתים זה פועל גם בצורה הפוכה כשאוגו דואג לאזן את וואקמה. במהלך טיסות וואקמה נאלץ לתפקד כאח גדול בעל כורחו. אוגו, וזה לא סוד, סובל מפחד טיסות. במהלך ההמראה לסלובניה הקשר החל לאחוז בכסא בחוזקה ונראה לחוץ במיוחד. האוהדים רצו להרגיע והחלו לשיר את שיר האוהדים של אוגו, אבל אז וואקמה התערב ומיהר לסמן לאוהדים להפסיק, כשהוא מסביר שתשומת הלב מלחיצה את חברו עוד יותר. האוהדים ראו את הסימון של וואקמה והפסיקו מיד. כי ככה זה בבאר שבע - אם הגנרל אומר, כולם מבצעים.

בנחיתה אוגו שוב נלחץ וחברו הטוב כבר החל למחוא כפיים לעברו ולהסית את המחשבות שלו. גם זה עבד: לאט לאט אוגו נרגע ועם הנחיתה שחרר שאגת שמחה ונתן את האות לאוהדים לפצוח בשירה.

שחקן הפועל באר שבע אנתוני וואקמה חוגג. ברני ארדוב
הפעם מאריבור תציב עליו שמירה כפולה. וואקמה חוגג אחרי הוולה במשחק הראשון/ברני ארדוב

3. ביקורת דרכונים

מיד עם הנחיתה בסלובניה התברר שלא רק בארץ מבינים שוואקמה הוא הכוכב האמיתי של באר שבע. החלוץ הגיע לביקורת דרכונים והבודק הסלובני עיכב אותו למספר רגעים. אחרי שראה את התמונה בדרכון, הוא הרים את הראש, הגניב חיוך ואמר לו: "אה, אתה השחקן הטוב של באר שבע. אתה שחקן ענק". וואקמה שוב חייך בצנעה והמשיך הלאה. במסיבת העיתונאים של מאריבור לקראת המשחק, המאמן דרקו מילאניץ' סיפק עדות נוספת למורא שמטיל וואקמה על הסלובנים. אחד העיתונאים שאל את המאמן מה הוא חש מהאוהדים ברחובות, והוא ענה בפשטות: "הרבה תופסים אותי ומנסים לדבר איתי על טקטיקה, אבל כולם אומרים לי דבר אחד - תעצור את מספר תשע שלהם ונעלה שלב". העיתונאים הסלובנים מספרים שמילאניץ' יציב שמירה כפולה על החלוץ הערב והוא שוב יצטרך בצנעה אך בנחישות להתגבר על כך ולהשלים את ההישג שבשבילו נשאר בישראל - להעפיל לליגת האלופות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וואקמה לא פחות רעב. זהבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. הוא רק רוצה לבעוט

הרבה דובר בשנים האחרונות על הרעב הבלתי נגמר של ערן זהבי, אבל בבאר שבע יודעים לספר שהתשוקה של הניגרי למשחק לא פחות גדולה. "הוא פשוט אוהב לשחק", מספר אחד מחבריו לקבוצה, "הוא תמיד רוצה את הכדור וכשהוא כבר אצלו, הוא להשתעשע, למרות שהוא לא מזלזל".

גם אתמול באימון המסכם וואקמה נתן עוד דוגמא כמה הוא אוהב את המשחק. בסיום האימון בכר נכנס גם הוא לעניינים והחל להגביה כדורים לרחבה כשג'ון אוגו, מהראן ראדי, תומאש פקהארט ואנתוני וואקמה חיכו ברחבה, כל אחד בתורו. אחרי לא מעט נגיחות (מהרמות מדויקות שבכר היה קונה שבן ביטון ירים היום) ובעיטות מהעונשין, בכר בישר לשחקניו: "זו הייתה הבעיטה האחרונה". וואקמה, קצת כמו ילד בשכונה, התחנן לפעם נוספת ובכר התרצה. לבסוף וואקמה וראדי בעטו עוד מספר פעמים, והסשן התארך ביותר מעשר דקות. כשבכר כבר הודיע שהפעם לא יוותר, וואקמה ביקש עוד פעם אחת אחרונה והבטיח למאמן שיכבוש פעמיים, גם בבעיטה מהקרקע וגם בהרמה של בכר.

מיותר לציין איך זה הסתיים: וואקמה ירה לרשת את הבעיטה מהקרקע, ואת ההרמה של בכר הוא המשיך בוולה אדיר ישר לרשת של דודו גורש, לקינוח, הוא גם הוסיף קרימה לעבר בכר וסינן לעברו: "אמרתי לך שאכבוש". בכר חייך והיה ברור מה עובר לו בראש - תבטיח לי שתעשה את זה גם במשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully