וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מרדף - נתפסה חוליית גנבי אופנועים בשרון

27.7.2017 / 8:17

בפעילות משולבת של חברות האיתור פוינטר, איתוראן ומשטרת ישראל נתפסה כנופיית גנבי אופנועים מהעיר קלקליה שפעלה באיזור כפר סבא והוד השרון. עם הזיהוי שלהם, ניסו הגנבים להימלט ונתפסו לאחר מרדף

גנבי אופנועים. משטרת ישראל,
הרכב בו פעלה הכנופיה באזור השרון/משטרת ישראל

זר לא יבין זאת. את התחושה ההיא כאשר במקום האופנוע שלך נשאר חלל ריק בחניה ורק שאריות השרשרת וחתיכות הפלסטיק נשארות כדי לספר את הסיפור. חוסר האונים עם ההרגשה הזו של אגרוף בבטן חזקות הרבה יותר מההיבט הכספי ונשארות גם הרבה יותר זמן אחר כך.

מכת גניבת האופנועים היא אחת התופעות עמן קשה להתמודד בשל הקלות היחסית בה ניתן להעמיס את הכלים על גבי כלי רכב מסחרי ולהיעלם מהמקום למסתור בו ייעקפו מערכות ההשבתה וההגנה הרגילות.

בחזית המאבק הזה, נמצאת משטרת ישראל ולצידה חברות המיגון והאיתור פוינטר ואיתורן המציעות אמצעי הגנה, השבתה ואיתור ייעודיים לכלים דו גלגליים. את התוצאה של ההשקעה במאבק נגד התופעה הזו קצרו אתמול שלושת הגורמים עם מעצר של כנופיית גנבי אופנועים.

הכנופייה, שמגיעה מקלקיליה נהגה לעשות שימוש במכונית מסחרית מסוג שברולט ספארי בעלת לוחית רישוי משוכפלת במטרה "לזכות" את כלי הרכב מחשד. לאחר איתור ה"קורבן" הייתה החוליה מפצחת את מנעולי השרשרת או קיבוע סטטי אחר באמצעות מספרי מתכת גדולים, מעמיסה אותו באחורי הרכב המסחרי ומסתלקת מהמקום.

כך האירוע התגלגל

קשירות ועיגונים של האופנוע למספר עצמים נייחים או טבעות מתכת המקובעות לקרקע הן התחלה טובה, כמו גם מנעולי כידון או דיסק

בעקבות מידע מודיעיני בוצע מעקב אחרי החוליה שהייתה בדרכה להוד השרון (ממנה נגנבו מספר אופנועים בתקופה האחרונה). ברגע שזיהו הגנבים ניסיון לעצור אותם, הם פתחו במנוסה עם כלי הרכב ובהמשך בבריחה רגלית עד שלבסוף אחרי מרדף אחר כלי הרכב שלהם הם נתפסו ונעצרו.

לדברי נפתלי צנג, האוכף הראשי של פוינטר לאחרונה מסתמנת תופעה של גניבות של אופנועים כבדים לא למטרות חלקי חילוף או מסחר, אלא למטרת שימוש פנאי והתפארות בצילומים ברשתות החברתיות. אז מה כן אפשר לעשות? ובכן למרבה הצער לא הרבה. כל עוד רמת הענישה המושתת על גנבי הרכב לא מייצרת הרתעה, מכת הגניבות לא נראית קרובה לסיום.

סופו של כל אמצעי מיגון בעולם, מתוחכם ככל שיהיה להיפרץ. מול גנב נחוש ש"סימן" אופנוע אין כל כך מה לעשות, אלא אם כן אתם מתכוונים להעביר כמה לילות מתחת לבית בשק שינה.

הדילמה האם כדאי להחנות את האופנוע במקום גלוי בו יקשה על הגנב לבצע את זממו או במקום נסתר שמצד אחד לא מושך את העין, אבל גם יספק מקום עבודה שקט ומבודד. או האם כיסוי אופנוע רק מושך את העין או מרחיק אותה ממנו – אלו נקודות שישנם טיעונים טובים לכאן או לכאן בנוגע אליהן. אבל יש כמה דרכי התמודדות שיכולות לסייע.

נגיד כבר עכשיו ומראש – לא למנוע, אלא לסייע. קשירות ועיגונים של האופנוע למספר עצמים נייחים או טבעות מתכת המקובעות לקרקע הן התחלה טובה כמו גם מנעולי כידון או דיסק. אמנם אלו ניתנים לעקיפה, אבל עצם ההתעסקות הנדרשת בהם עשויה להרתיע גנבים שמחפשים את ה"מכה" הקלה. בנוסף מנוי לחברות המיגון והאיתור השונות בעלות של כמה עשרות שקלים בחודש, המספקות גם שירותי התראה על ניסיון גניבה ואיתור במקרה של גניבה. כמו כן מומלץ במידת האפשר לבצע "שבירות שגרה" של החניית האופנוע או הקטנוע במקומות שונים אחת לכמה ימים, על מנת להקשות סימון שלו על ידי גנבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully