וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטבח עם הילדים: צהריים באריפה לכל המשפחה

סוגת

24.7.2017 / 7:45

בלי שמרים ותנור, האריפה היא התשובה הדרום אמריקאית לפיתה, אבל הרבה יותר פשוטה להכנה וטעימה לא פחות. פותחים ומכניסים פנימה את כל העולם - מתכון פשוט ליום המשפחה

ארפה קלומביאנית. דרור עינב,
הגרסה הדרום אמריקאית לפיתה. אריפה/דרור עינב

לפני שנתיים עוד עבדתי במסעדת נומה. מבלה ימים כלילות בממלכה הדנית, מקבלת משימות במטבח ומנסה לבצע אותן בצורה הטובה ביותר. כמדי שבוע צוותו יחד זוגות סטאז'רים להכין ארוחות לכלל הטבחים, המלצרים ואנשי הצוות של המסעדה כשהדרישה היא להביא את הבית ואת הנשמה אל הארוחות שכללו 80-90 איש. באחד השבועות היה זה התור שלי ושל אנדריאה, בחורה חמודה מקולומביה.

לא היה פשוט, לנסות לזווג את הטעם המזרח תיכוני-מזרח אירופאי שלי, עם הטעם הקולומביאני של אנדריאה. אבל איכשהו, עשינו זאת. אם תשאלו אותי, אפילו טוב מאוד. להאכיל 60 שפים, שעובדים באחת המסעדות הכי טובות בעולם הוא לא עניין של מה בכך. בכל כמה דקות מישהו נכנס למטבח, פותח את הסירים, שואל אם "את בטוחה שככה את רוצה לעשות את זה?", ומספר על איך שהוא היה עושה את זה אחרת. אבל במשפחה כמו במשפחה, לפעמים צריך לזכור שהלב יודע הכי טוב והטעם של הבית הוא שינצח בסופו של דבר את כל הספקות.

למדתי המון מאנדריאה באותו שבוע. אבל מה שכבש את ליבי יותר מכל הייתה האריפה. זה היה כל כך טעים, כל כך פשוט, והוכיח לי שוב, כמה דמיון יש בין מטבחים שונים ברחבי העולם. כל מטבח וגרסתו ללחם השטוח. אצלנו זו הפיתה, אצל ההודים זה נאן ואצל הקולומביאנים והוונצואלניים - זו האריפה. ויש בה עוד מרכיב שאני אוהבת במיוחד- התירס. חומר גלם מופלא שאפשר ליצור ממנו עולם ומלואו ואהוב במיוחד על ילדים. היא לקחה פיילה ענקית וערבבה בה המון קמח תירס עם מים עד שלאט לאט החל להיווצר בצק צהוב ופשוט, אבל עשיר בטעם. מהבצק היא הכינה פיתות קטנות, צלתה אותן על הגריל ואחר כך פתחנו אותן ומילאנו בביצים, ירקות ושאר תוספות של ארוחת בוקר. תענוג פשוט וטעים שגם הקטנים וגם הגדולים ייהנו ממנו.

בים בם בם: לחם תירס חם
מלוח או מתוק: בריושים מטריפים לשבת בבוקר
לעוד מתכונים כיפים במיוחד

ארפה קלומביאנית. דרור עינב,
פותחים ומכניסים את כל מה שאוהבים/דרור עינב

מצרכים:

2 כוסות מים פושרים
1 כף שמן צמחי
1 כפית מלח דק
2 כוסות קמח תירס לבן (לא הצהוב, להשיג בחנויות האפייה ובמעדניות הנבחרות)

אופציה למילוי:
ביצה קשה
אבוקדו
גבינה צהובה

עוד באותו נושא

קצ'פה: טוסט- פנקייק דרום אמריקאי

לכתבה המלאה

אופן ההכנה:

1. בקערה מערבבים את המים, השמן והמלח עד להמסתו. מוסיפים בהדרגה את קמח התירס תוך כדי ערבוב מתמיד על מנת להימנע מהיווצרות גושים.

2. מערבבים את המסה עד שמתקבל בצק לח ונוח לעבודה. חשוב שהבצק לא יהיה רטוב ולא יבש מידי. אם הבצק מרגיש יבש, מוסיפים כף מים נוספת.

3. יוצרים מהבצק כדור, מכסים ומניחים בצד ל-10 דקות.

4. מחלקים את הבצק ל-8 חתיכות שוות, מכדררים ומשטחים כל כדור עד לקבלת מעין דיסקיות בעובי של כ-1 ס"מ.

5. מברישים רשת גריל או מחבת במעט שמן וכשהיא רותחת מניחים את האריפאס. מטגנים כ-5-6 דקות מכל צד עד שהן משחימות משני הצדדים. מסירים מהאש ומקררים.

6. בעזרת סכין חוצים את הארפאס בעדינות כמו פיתה וממלאים.

ארפה קלומביאנית. דרור עינב,
בלי שמרים ובלי תנור. טעים גם סתם עם גבינה צהובה כמו טוסט/דרור עינב
ליאור משיח, סוגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully