וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ג'ורדי קרויף מוכן לשמש כמאמן בעונה הבאה

28.5.2017 / 6:27

ההולנדי עדיין ממתין למוצא פיו של גולדהאר, אבל הפתרון שעשוי להשאיר אותו בישראל הוא ירידה לקווים. אם זה יקרה, אצילי צפוי לחתום. וגם: מה עומד מאחורי עזיבת אלברמן, ולמה בן חיים הבלם לא ממהר לעזוב

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. קרויף מוכן לשמש כמאמן

בתוך כל חוסר הוודאות במכבי תל אביב, יצא ג'ורדי קרויף בסוף השבוע לספרד לשמש כפרשן גמר הגביע בין ברצלונה לאלאבס עבור אחד מכלי התקשורת שם. הקשר לברצלונה והעובדה ששיחק באלאבס סידרה לו פנייה כבר מזמן ואחרי ההפסד לבני יהודה בגמר הגביע הישראלי ביום חמישי היה לו כנראה קצת קשה לבטל. במכבי תל אביב התעניינו אתמול (שבת) פחות בהגעה של קרויף למדריד ויותר ביעד אליו הוא יטוס לאחר מכן. בין אם יחזור לישראל ובין אם יטוס לפגישה נוספת בקנדה, קרויף עדיין לא יודע מה מתכנן עבורו מיטש גולדהאר. בפעם הראשונה לא רק התקשורת שמכסה את מכבי תל אביב מגששת באפלה, אלא גם המנהל הספורטיבי. אבל יש חדש מבחינת ההולנדי, שכן הוא כבר אינו פוסל ירידה לדשא לתפקיד אותו מילא העונה אחרי ששוטה ארבלדזה פוטר.

קרויף גם יספק במהלך הזה את הכמיהה של מכבי תל אביב ליציבות. הדבר האחרון שרצה מיטש גולדהאר כשמינה את ליטו וידיגאל היה להחליף שוב מאמן בתום העונה. לשם כך הנחית שלושה אנשי צוות עם וידיגאל ונתן לכולם חוזה גם לעונה הבאה. אחרי הכישלון בליגה ובעיקר בגביע המדינה פרידה מכל הארבעה תעלה לקנדי הרבה כסף ואם יביא צוות חדש בראשות מאמן בכיר זה יעלה כפול. הורדתו של קרויף לתפקיד המאמן במקביל לתפקידו כמנהל ספורטיבי ומינוי מאמן זר שולי דוגמת אלברט קאפיאס שעבד העונה במכבי תל אביב, תהיה באופן יחסי מהלך שלא יעלה לגולדהאר כל כך הרבה כסף. קרויף כאמור כבר מוכן למלא את המשבצת הזו, אך הוא עוד לא שמע מגולדהאר שזה מה שרוצה בעל הבית. הכישלון בשנתיים האחרונות כשמכבי מסיימת בלי תואר, רשום יותר מכולם על קרויף ולכן גולדהאר לקח לעצמו כמה ימים למחשבה מאז הגמר ביום חמישי והוא צפוי למסור את החלטותיו במהלך השבוע. גם ליטו וידיגאל בעמדת המתנה. לא ברור אם נציגיו הצליחו לדחוף את שמו בסוף השבוע לרשימת המועמדים של ספורטינג ליסבון, כי האוהדים של מכבי תל אביב כבר גיבשו דעה על המאמן והם גם הספיקו להציג אותה בפניו בעשרות הודעות וואטסאפ ששיגרו אליו בזעם.

עוד בנושא:

אלברמן קרוב לסיכום במכבי חיפה, גם בן חיים הבלם על הכוונת
דיווח: ליטו וידיגאל בין המועמדים לאמן את ספורטינג ליסבון
הפסד קטן, נזק גדול: מכבי תל אביב מחפשת את עצמה אחרי הגמר

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יחזור לקווים? קרויף/ברני ארדוב

2. מה עומד מאחורי עזיבת אלברמן?

גל אלברמן היה מהטובים במכבי תל אביב בגמר החלש של הקבוצה בטדי. יותר מהכל בלטה העובדה שהקשר האחורי בעט לשער מחוץ לרחבה שלוש פעמים תוך כדי המשחק. מי שעוקב אחרי אלברמן יודע שיש משחקים שלמים בהם הוא לא היה מסיים עם איום אחד על השער. מהיציע ביום חמישי זה היה נראה כאילו אלברמן מחפש את השער האישי שיסדר לו את החוזה החדש במכבי תל אביב. אלא שאלברמן החליט לא לחכות למכבי תל אביב. שבע שנים אחרי שהגיע מגרמניה ושש שנים אחרי שגולדהאר רצה לשלוח אותו הביתה, אלברמן לא מחכה לשמוע מה מכבי תל אביב מציעה לו אם בכלל ובוחר להקדים אותה וללכת ללבוש ירוק. "אם גל היה מתמהמה, הוא היה יוצא קירח מכאן ומשם", אמרו אמש בסביבתו של הקשר שכבר טס לארצות הברית לחופשה. "הוא היה נופל בין הכיסאות אם היה מחכה לשמוע מה מכבי תציע לו ואם היא בכלל תציע לו חוזה חדש".

בגילו המתקדם, גולדהאר היה מאשר להציע לו חוזה לעונה אחת ובמכבי חיפה הוא קיבל הצעה לשנתיים בשכר שקרוב מאוד לשכר שהוא הרוויח במכבי תל אביב בשנים האחרונות. יחד עם זאת, אלברמן וסוכנו אבי נמני עוד ניסו בסוף השבוע לסדר חוזה טוב יותר עם מקצה שיפורים ונראה כי בסופו של דבר הקשר הוותיק ירוויח קרוב ל-300 אלף דולר נטו במכבי חיפה לכל עונה. במכבי תל אביב לא מבכים במיוחד את עזיבתו הצפויה של אלברמן מאחר שהכוונה הברורה היא להנחית קשר אחורי זר לתפקיד הזה וככל הנראה לייעד את שרן ייני לאותו הכיוון אחרי שהובן מעל כל ספק שהקבוצה לא יכולה לשחק עם הקפטן כמגן שמאלי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גל אלברמן שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם שרן ייני. אדריאן הרבשטיין
יותר מדי מתחרים על אותה עמדה. אלברמן עם ייני/אדריאן הרבשטיין

3. אצילי מתקרב (כל עוד קרויף ישמש מאמן)

כל מה שקרה במכבי תל אביב בימים האחרונים, מקרב את עומר אצילי לקבוצה. אחרי מה שאצילי עבר בעונה החולפת בגראנדה מאוד חשובה לו הכימיה עם המאמן הבא שיעבוד איתו. עם ברק בכר כבר נערכו שיחות וברור לקשר שחוזר מספרד שיהיה לו טוב עם מאמן האלופה, אבל גם למכבי תל אביב יש מה לומר ונראה כי אם קרויף יהיה זה שיעמוד על הקווים, אצילי יכוון את הספינה שלו לעבר קרית שלום. בין השניים כבר נערכו שיחות וקרויף נתן לקשר מספיק סיבות להרגיש נוח ובטוח לבוא לשחק במכבי תל אביב.

עומר אצילי שחקן גרנאדה. GettyImages
קרויף ישכנע אותו? אצילי/GettyImages

4. בן חיים לא ממהר לעזוב, בניון ויצחקי מתנדנדים

בניגוד לאלברמן, טל בן חיים הבלם לא ממהר להיענות בחיוב להצעה שהונחה בפניו מבית"ר ירושלים. בן חיים עדיין לא קיבל איתות ממכבי תל אביב, אבל הוא יודע שגולדהאר ונציגו ג'ק אנגלידיס מאוד מעריכים אותו ולכן יש לו יסוד סביר להניח שהוא יקבל הצעה לחוזה חדש עוד השבוע. מי שעוד יושבים על הגדר הם יוסי בניון וברק יצחקי, כאשר מבין השניים דווקא לראשון יש סיכוי טוב יותר לקבל חוזה לעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully