וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאכלו טאלב: ההתאקלמות של טאלב טואטחה באיינטרכט פרנקפורט

26.5.2017 / 16:00

ההתחלה היתה קשה, הביקורות בישראל פגעו בו אישית, אבל טאלב טואטחה לא ויתר, קיבל תמיכה, והפך בהדרגה לשחקן לגיטימי ולגיבור ההעפלה לגמר הגביע. האם זה יסתיים בתואר היסטורי ובסתימת פיות של המבקרים?

טאלב טואטחה שחקן איינטרכט פרנקפורט חוגג עם חבריו. רויטרס
בדרך לסיום מדהים לעונה? טואטחה חוגג עם שחקני פרנקפורט/רויטרס

סיפור עונתו הראשונה של טאלב טואטחה באיינטרכט פרנקפורט מתחיל ונגמר בגביע הגרמני. הפתיחה היתה גרועה, אבל הסיום עשוי להיות מדהים בכל קנה מידה. במוצאי שבת צפוי המגן הישראלי להיות בהרכב קבוצתו בגמר נגד בורוסיה דורטמונד באצטדיון האולימפי בברלין, והוא אחד האחראים הבכירים להעפלתה של פרנקפורט למעמד. תאמינו או לא, טואטחה הוא הכובש המצטיין של קבוצתו במפעל. חמישה שערים בלבד הבקיעה איינטרכט בחמישה המשחקים בדרך לגמר הראשון שלה מאז 2006, ושחקן מכבי חיפה לשעבר חתום על שניים מהם – שניהם גורליים וקריטיים. כעת עושים עשרות אלפי אוהדים את הדרך לבירה בתקווה לחזות בהנפה ראשונה מאז 1988. אם תדהים את דורטמונד, תזכה פרנקפורט בתואר הראשון שלה מזה כמעט שלושה עשורים, וטואטחה עשוי להיכנס לספרי הזהב של המועדון – לא פחות.

בחלק הראשון של העונה, התסריט הזה נראה הזוי עד בלתי אפשרי. ההחתמה של טואטחה תמורת כ-1.2 מיליון יורו הפתיעה את העיתונאים, והתחזיות היו בהתאם. "לא היו ציפיות מטאלב, כי ידענו שכדורגלן שמגיע מישראל יזדקק לתקופת התאקלמות", אומר לוואלה! ספורט יוליאן פרנצקה, המסקר את איינטרכט עבור העיתון קיקר. הם צדקו, ועוד איך. טואטחה, שממש לא היה רגיל למאמצים הפיזיים של הכדורגל הגרמני בכל שנותיו בחיפה, הרגיש תשוש מהאימון הראשון. הוא לא סחב, היה חלש מאוד במשחקי האימון בטרום העונה, ולבסוף גם נפצע במפשעה כתוצאה מכך.

אלמוג כהן שחקן אינגולשטאדט. GettyImages
היה דומיננטי במצ' אפ מולו. אלמוג כהן/GettyImages

בכורה חלשה ב"דרבי הישראלי"

"באתי לפרנקפורט במטרה להיות בהרכב", הוא סיפר בדיעבד בראיון בגרמניה, אבל היעד היה רחוק מאוד ממנו. ההזדמנות הראשונה הגיעה בסוף אוקטובר, בסיבוב השני של הגביע, במשחק הביתי מול אינגולשטאדט של אלמוג כהן. הקשר, שיודע היטב כמה קשה ההסתגלות לכדורגל הגרמני עבור כדורגלן ישראלי, לא הספיק לעודד את טואטחה. "אלמוג אמר לי שבבונדסליגה יש שני סוגי קבוצות – אלה שמשחקות, ואלה שעובדות קשה. פרנקפורט שייכת לזן השני. תמיד צריך לתת 100 אחוז בכל אימון. הוא צודק, והוא גם מאמין בי", סיפר המגן לבילד.

בסופו של דבר, פרנקפורט הדיחה את יריבתה, אך ניתן לומר כי כהן "ניצח" בדרבי הישראלי. הוא היה בין הבולטים בשורות אינגולשטאדט, ואף היה היחיד שדייק עבורה בדו קרב הפנדלים בתום תיקו 0:0 מאכזב. לעומתו, הוגדר טואטחה כשחקן החלש ביותר של איינטרכט והוחלף בדקה ה-69. קיקר היה נדיב והעניק לו את הציון 5, בסולם 1 עד 6 המקובל בגרמניה כאשר דווקא 1 הוא הגבוה ו-6 הוא הנמוך. העיתונאי של בילד החמיר ופשוט נתן לו 6. במסיבת העיתונאים, נאלץ המאמן ניקו קובאץ' להגן עליו: "טאלב סבל מעודף מוטיבציה, ולכן עשה טעויות שלא מאפיינות אותו. הוא רוצה ללמוד ותמיד משקיע באימונים. אסור לשפוט אותו על סמך משחק אחד בלבד".

מהשיחות של טואטחה עם עיתונאים גרמנים עולה כי הוא נפגע במיוחד מהסיקור של הבכורה בישראל. הציון הנמוך קיבל כותרות גדולות, והמגן הרגיש שהיחס כלפיו לא הוגן – ולא בפעם הראשונה. הוא תמיד חש שלא הוערך כראוי בחיפה, ובמעבר לגרמניה רצה לגרום לאנשים מסוימים לאכול את הכובע. התוכנית לא הלכה לפי התוכניות, ובמצב כזה קל להתייאש. למזלו, המועדון עמד לצידו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם היחס בתקשורת השתנה. טואטחה על שער הבילד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגנה ותמיכה מכל הכיוונים

כולם בפרנקפורט התגייסו על מנת לסייע לטואטחה ברגעים הקשים, במיוחד אחרי פציעה נוספת בברכו שחיסלה עבורו את סיום שנת 2016. שותפו לחדר, הבלם האנגלי-ג'מייקני מייקל הקטור, תמך בו כל יום, ולפי טואטחה מדובר ב"כמעט סיפור אהבה". המאמן קובאץ' הקפיד לתת לו תחושה שזמנו עוד יגיע, והסימן החשוב ביותר לכך הגיע בדצמבר. פרנקפורט תכננה מחנה אימונים באבו דאבי בפגרה, והשלטונות באיחוד האמירויות סירבו תחילה להעניק ויזה לשחקן ישראלי. הנהלת איינטרכט הודיעה חד משמעית כי הנסיעה תבוטל אם טואטחה לא יוכל לצאת עם הקבוצה, והנושא הוסדר לבסוף בדרך הנכונה. לצורך השוואה, רד בול זלצבורג לא התעקשה ויצאה למחנה בדובאי ללא מונס דאבור שלא קיבל ויזה. זמן קצר לאחר מכן, כבר הושאל החלוץ לגראסהופרס. היחס כלפי טואטחה היה אחר לחלוטין, והמסר עבר. בסיבוב השני, כל הצדדים הרוויחו מכך.

הפרס הראשון הגיע כבר בתחילת פברואר, כאשר טואטחה נכנס כמחליף בשמינית גמר הגביע בהאנובר, ונגח פנימה את שער השוויון של פרנקפורט בדרך למהפך בזק. איינטרכט ניצחה 1:2, וקובאץ' המעודד החליט שזה הזמן לשלב את הישראלי גם בבונדסליגה. מכת הפציעות, שגרמה להסטתו של המגן השמאלי המצוין בסטיאן אוצ'יפקה לשלישיית ההגנה, הקלה על המהלך. טואטחה, שקיבל את תפקיד שחקן האגף שאמור לכסות את כל הקו השמאלי, ערך בכורה בהרכב בהרכב הפותח בליגה מול הרטה ברלין, ואמנם לא הרשים בהפסד 2:0, אך היסודות הונחו. משחקן שולי מאוד בסגל, הוא השתדרג לחלק אינטגרלי מהרוטציה, ומעמדו רק הלך והתחזק ככל שחלפו השבועות.

מונס דאבור שחקן גראסהופרס. האתר הרשמי של גראסהופרס, אתר רשמי
הוא לא קיבל תמיכה. דאבור/אתר רשמי, האתר הרשמי של גראסהופרס

שער מרהיב בחצי הגמר

ברמה הקבוצתית, הפציעות הרבות בכל המערכים הרסו את העונה של פרנקפורט בליגה. אחרי סיבוב ראשון מצוין וחלומות על העפלה לליגה האירופית, היא ניצחה פעם אחת בלבד ב-15 המשחקים האחרונים וסיימה במקום ה-11, חמש נקודות מעל הקו האדום. אלמלא הנקודות הרבות שהרוויחה בסתיו, היא היתה נגררת למאבקי ההישרדות. דווקא בנסיבות לא פשוטות אלה, ההתקדמות של טואטחה ראויה לשבחים גדולים אף יותר. זה לא מקרי שהניצחון הבודד מאז פברואר הושג כאשר הישראלי נכנס כמחליף במחצית בעוד איינטרכט בפיגור 1:0 מול אאוגסבורג, והיה שותף למהפך בדרך ל-1:3.

צריך לשמור על פרופורציות, וטואטחה לא סיפק אף משחק ברמה גבוהה במיוחד, אך הוא ממש לא איכזב. האימונים הקשים הביאו לשיפור עצום בכושרו הפיזי, והוא כבר לא נראה תלוש מהמציאות באחת הליגות הטובות בעולם. גם מבחינה טקטית, ההנחיות של קובאץ' קידמו אותו מאוד. הביטחון העצמי, אותו דאגו במועדון לטפח, נסק לשמיים, וטאלב היה אמיץ מספיק כדי לנסות מהלכים לא שגרתיים. כך נולד השער שער הכביר לרשת מנשנגלדבאך בחצי גמר הגביע. זו היתה בעיטה מסובבת מרהיבה, אחת היפות של פרנקפורט כולה במהלך העונה. והיא גם היתה יקרה במיוחד. גלדבאך נחשבה לפייבוריטית במגרש הביתי, אבל פרנקפורט כפתה תיקו 1:1 וניצחה בדו קרב הפנדלים דרמטי. טואטחה צפה בו מהספסל, אבל הוא השלים 103 דקות על הדשא בהופעה הארוכה ביותר שלו בכדורגל האירופי.

מאמן איינטרכט פרנקפורט ניקו קובאץ'. GettyImages
בונה עליו. קובאץ'/GettyImages

"מצפים שההתקדמות תימשך בעונה הבאה"

במועדון בונים עליו לטווח הארוך. "נכון לעכשיו, טואטחה עדיין לא חזק מספיק לבונדסליגה. הוא מהיר, ויש לו מסירות רוחב מעולות, אך הוא עדיין לא מספיק טוב בסגירה בהגנה, וצריך ללמוד המון מבחינה טקטית. בחודשים האחרונים הוא קיבל הזדמנויות בעיקר בגלל פציעות, אך ברור שיש שיפור גדול. באיינטרכט מקווים שההתקדמות הזו תימשך ביתר שאת בעונה הבאה, ובסופו של תהליך יהפוך טואטחה לשחקן הרכב בטוח. החוזה שלו מסתיים ב-2019, ועד אז יש הרבה זמן", אומר העיתונאי פרנצקה ומדגיש כי טואטחה הרוויח ביושר את מקומו בגמר, ועשוי לפתוח כשחקן אגף במערך של קובאץ'.

גם ביציעים אופטימיים מאוד לגביו. "אנחנו מקווים שטואטחה יהפוך לתגלית בשנה הבאה. הוא הצליח למצוא את דרכו בבונדסליגה אחרי חודשים ראשונים קשים, ובקצב הזה הוא עשוי להפוך לשחקן משמעותי עבורנו. טואטחה מבין היטב מה המאמן רוצה ממנו, ויש לו יכולת לבצע מהלכים לא צפויים, כולל בעיטות מפתיעות משום מקום. כאשר מסכמים את העונה, אפשר לומר שהוא צריך לקבל ציון גבוה על ההתאקלמות, כי רוב השחקנים שמגיעים מליגה כה חלשה כמו הישראלית נוטים להיכשל. אנחנו באמת מצפים שיהיו לו שנים מרתקות בקבוצה, אלא אם מישהו ירצה לקנות אותו", אומר לוואלה! ספורט מרווין מנדל, מראשי חוג האוהדים של פרנקפורט.

ואם האוהדים מתחילים לחשוש שקבוצה גדולה יותר תנסה להחתים את טואטחה, זה אומר המון. המסקנה פשוטה – הישראלי בחר נכון את הקבוצה הראשונה באירופה, ידע להתגבר על מכשולים רבים בזכות העבודה הקשה והתמיכה שקיבל, והעתיד באמת נראה ורוד. ההשקעה משתלמת, ואלמוג כהן יכול להעיד על כך. ואם בסופו של דבר יניף טואטחה את הגביע הנכסף, אפשר יהיה להגדיר את עונת הבכורה שלו בגרמניה כחלום שהתגשם. לפני 29 שנה, כבש הכוכב ההונגרי המהולל לאיוש דטארי את שער הניצחון של פרנקפורט על בוכום בגמר הגביע והביא לה את התואר האחרון בתולדותיה. תארו לעצמכם מה יקרה אם טואטחה ילך בדרכו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טאלב טואטחה שחקן איינטרכט פרנקפורט. AP
זה ייגמר עם תואר היסטורי? טואטחה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully