וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיליאן אמבפה מארח: נבחרת התגליות של עונת 2016/17 באירופה

21.5.2017 / 12:30

ילד הפלא של מונאקו מוביל את רשימת השחקנים שעשו פריצה בחמש הליגות הבכירות. לצדו: המטאור הבאסקי, שחקני ההגנה הסקוררים, היורש של מאטס הומלס, המנהיג החדש של ולנסיה, המגן הבא של ריאל והלהיט הצ'כי

one

בווידאו: השער של קרלוס סולר בניצחונה של ולנסיה על סלטה ויגו

קפה אריסבלאגה - אתלטיק בילבאו

קפה אריסבלאגה שוער נבחרת ספרד. רויטרס
קפה אריסבלאגה שוער נבחרת ספרד/רויטרס

האקדמיה של הבאסקים ממשיכה לספק תוצרת, כשהעונה קיבלו את הבמה שני שחקנים נוספים מהשנתון של איניאקי וויליאמס: הבלם יראי אלברס והשוער קפה אריסבלאגה. קפה בן ה-22 תפס את המקום של גורקה איראיסוס הוותיק ובעונת הבכורה שלו בלה ליגה, אותה החל בכלל כשוער השלישי של אתלטיק בילבאו אחרי ששב מהשאלה בוויאדוליד, הוא מסיים כשוער השלישי של נבחרת ספרד. איזו פריצה. הוא פתח ב-23 משחקי ליגה, שמר על רשת נקייה בשמונה מהם, מדורג שישי בין השוערים בספרד וכנראה יהיה עם אתלטיק בליגה האירופית. גורקה יעזוב בקיץ ועמדת השוער תהיה בלעדית של קפה, שגם צפוי לחתום על חוזה חדש עוד לפני שישחק עם הנבחרת הצעירה באליפות אירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אנדראה קונטי - אטאלנטה

אנדראה קונטי שחקן אטאלנטה. GettyImages
אנדראה קונטי שחקן אטאלנטה/GettyImages

"מצטער, אמא, אבל אני אדם שעומד במילה שלו", כתב אנדראה קונטי כאשר הוכיח באינסטגרם כי עמד בהבטחתו וצבע את השיער לבלונד בעקבות העפלתה של אטאלנטה לליגה האירופית. המגן הימני בן ה-23 עמד במילה שלו גם על כר הדשא, כשהיה אחד המרוויחים העיקריים משיטת שלושת הבלמים ששחררה אותו לתמוך בהתקפה ולהציג את מגוון כישוריו. קונטי כבש שמונה שערים (יותר מכל שחקן הגנה אחר באירופה) והוסיף חמישה בישולים כדי לסייע לקבוצת נעוריו להפתיע עם השגת המקום החמישי בליגה האיטלקית. מילאן, לרשתה כבש את השער שסידר את הכרטיס לאירופה, כבר הגישה הצעה כספית, אבל גם צ'לסי, באיירן מינכן, נאפולי ואינטר בעקבותיו.

צ'לאר סויונג'ו - פרייבורג

צ'לאר סויונג'ו שחקן פרייבורג. GettyImages
צ'לאר סויונג'ו שחקן פרייבורג/GettyImages

האוהדים עדיין לא יודעים איך הוגים את השם של הבלם שיחגוג השבוע יום הולדת 21, אבל זה לא מונע מהם להתפעל מכישוריו ולתמוך בבחירתו לתגלית העונה בבונדסליגה. הילד מאיזמיר, שלא הופיע מעולם בליגה הבכירה בטורקיה ובכל זאת משתייך לסגל הנבחרת כבר כמעט שנתיים, הגיע לפרייבורג מקבוצת אלטינורדו האלמונית והתאקלם במהירות בגרמניה עם 24 הופעות בהרכב. עם 1.87 מטרים, ראיית משחק טובה ויכולת אתלטית נהדרת, הוא שלט במשחק הגובה וניקה את הרחבה של פרייבורג, שרשמה עונה נפלאה וגם תהיה בליגה האירופית אם דורטמונד תזכה בגביע. כל הגדולות של היבשת כבר שלחו נציגים לעקוב אחר הבלם שכבר זכה להשוואות למאטס הומלס.

מתיאה קלדארה - אטאלנטה

מתיאה קלדארה שחקן אטאלנטה. GettyImages
מתיאה קלדארה שחקן אטאלנטה/GettyImages

היום הוא כבר שחקן נבחרת איטליה ושייך ליובנטוס שרכשה אותו תמורת 15 מיליון יורו (ומיד השאילה לאטאלנטה עד קיץ 2018) אבל במחזור השביעי עוד היו למתיאה קלדארה בסך הכול 44 דקות סרייה A ברזומה. ג'אן פיירו גספאריני זרק את הבלם בן ה-23 למים העמוקים מול נאפולי יחד עם עוד כמה צעירים, והמהלך הזה הוביל את הקבוצה מברגמו לעונה נדירה. פרט ליכולותיו המעולות בהגנה ששמרה איתו על שער נקי ב-15 מ-29 משחקים, קלדארה גם סיפק תרומה התקפית מכרעת עם שבעה שערי ליגה - יותר מכל בלם אחר באיטליה. היו לו שערי ניצחון נגד בולוניה ופסקארה, וכמובן סיוע ליובנטוס עם צמד מדהים בסן פאולו של נאפולי ושער לרשת רומא. והוא לא רק כדורגלן מחונן.

תאו הרננדז - אלאבס

שחקן אלאבס תיאו. AP
שחקן אלאבס תיאו/AP

אם ריאל מדריד מוכנה לשלם ליריבה העירונית אתלטיקו את סעיף השחרור של מגן בן 19, כנראה באמת מדובר בעילוי. תאו הרננדז היה פה גם בנבחרת התגליות של חצי עונה, ורק הלך והשתבח מאותו רגע. היכולות ההתקפיות המרשימות הן שזיכו אותו בהתעניינות מצד הגדולות של אירופה והשער הבכורה המרהיב לרשת אתלטיק בילבאו גרם לריאל להינעל עליו, אבל למגן הצרפתי יש גם יכולות פיזיות נדירות וכושר גופני מצוין. על ההגנה הוא עוד צריך לעבוד, אבל גם בפן הזה הוא ניצח יותר תיקולים מכל שחקן אחר של ריאל העונה והיה שותף ל-11 פעמים שאלאבס המפתיעה שמרה על שער נקי. בקרוב בדרבי נגד האח לוקאס.

נאבי קייטה - ר.ב. לייפציג

נאבי קייטה שחקן ר.ב. לייפציג. GettyImages
נאבי קייטה שחקן ר.ב. לייפציג/GettyImages

עוד אחד שהיה בנבחרת התגליות של אמצע העונה ושמר על עקביות כדי לזכות באזכור נוסף. עונת הבכורה של ר.ב. לייפציג בבונדסליגה הייתה חלומית, וזו של נאבי קייטה לא פחות. הרכש הפנים-תאגידי, עליו שילמו הגרמנים 15 מיליון יורו בקיץ לאחות רד בול זלצבורג, השתלט במהרה על מרכז השדה והיה האיש שהדביק את הפתעת העונה ואפשר לאמיל פורסברג וטימו ורנר לפרוח. הגינאי בן ה-22 תופקד בדרך כלל כקשר אחורי, מה שלא הפריע לו לסיים את העונה עם מאזן מרשים של שמונה שערים ושבעה בישולים. בזכות התרומה ההתקפית, אבל גם הודות להשקעה הבלתי פוסקת, התיקולים המוצלחים והמלחמה על כל כדור, בלא מעט מקומות אפילו בחרו בו לנבחרת העונה באירופה. ליברפול תהיה היעד הבא?

טום דייויס - אברטון

טום דייויס שחקן אברטון. GettyImages
טום דייויס שחקן אברטון/GettyImages

בניגוד לאיטליה וצרפת, שם הליגות מלאות בשחקנים צעירים שמקבלים הזדמנויות ראויות להוכיח את עצמן, בפרמיירליג המשימה עבור שחקן צעיר היא קשה שבעתיים. חצי עונה הספיקה לגבריאל ז'סוס, שהגיע לליגה כשחקן נבחרת ברזיל, כדי להיבחר על ידי רבים לתגלית העונה, ואיתו ברשימה היה גם השוער בן ה-23 ג'ורדן פיקפורד שירד ליגה עם סנדרלנד. אבל אם יש מישהו שהצליח לבצע פריצה דרך, זהו טום דייויס. הקשר בן ה-18 ערך את הבכורה במדי אברטון בסיום העונה שעברה, אך אצל רונאלד קומאן קיבל מקום בהרכב החל מחודש ינואר והראה שמץ מהפוטנציאל שלו עם שני שערים ושלושה בישולים ב-24 משחקים (18 בהרכב). הופעת השיא הייתה ב-0:4 המוחץ על מנצ'סטר סיטי, אז כבש דייויס שער אישי פנטסטי שגרם לתיירי הנרי לצאת מגדרו, לסטיבן ג'רארד להלל ("מסוג השחקנים שהופכים לכוכבים") ולאברטון להעניק לו חוזה חדש.

קרלוס סולר - ולנסיה

קרלוס סולר שחקן ולנסיה (משמאל) מול דני קרבחאל שחקן ריאל מדריד. GettyImages
משמאל/GettyImages

אם יש נקודה חיובית אחת בעונה האיומה שעברה על ולנסיה, זו הפריצה של קרלוס סולר. הקבוצה איבדה את הזהות שלה, החליפה מאמנים ושחקנים, אבל לפחות הרוויחה שחקן בית סביבו אפשר להתחיל את הבנייה מחדש. הקשר בן ה-20 לא נספר אצל צ'זארה פראנדלי, אבל קיבל הזדמנות מהמחליף הקבוע וורו וסיים את העונה כשחקן הרכב וכמנהיג עתידי. סולר הנמרץ נוסה בכמה עמדות בקישור, בלט בעיקר כקשר מרכזי שמסוגל לחלץ כדורים וגם להוציא התקפות, והצטרף מהקו השני בסגנון שהזכיר לרבים את רובן בראחה. "קרלוס מגוון מאוד ובעיקר מבריק מבחינה טכנית ומנטאלית", החמיא בראחה עצמו. ב-22 משחקי ליגה הספיק הכישרון העולה לתרום שלושה שערים ובישול. מנצ'סטר יונייטד כבר התכוונה להגיש הצעה, אלא שאז ולנסיה מיהרה להאריך את חוזהו עד 2021 ולהצמיד לו תג מחיר מרתיע של 80 מיליון יורו.

ווילאן סיפריאן - ניס

ווילאן סיפריאן שחקן ניס. רויטרס
ווילאן סיפריאן שחקן ניס/רויטרס

הוא אמנם הפסיד את תואר "השחקן הצעיר של העונה" בליגה הצרפתית ליהלום אליו נגיע בהמשך, אבל ראוי לשבחים על תרומתו הגדולה לעונה הסנסציונית של ניס. הקבוצה הצנועה מהריביירה הייתה חזק במאבק האליפות בשלבים רבים של העונה, ואולי הייתה מחזיקה מעמד עד הסוף, אלמלא הפציעה הקשה של ווילאן סיפריאן. הקשר היצירתי בן ה-22, שנרכש בקיץ מלאנס תמורת 5 מיליון יורו, הבריק עם שמונה שערים ושלושה בישולים ב-29 משחקים והיה אחד הדריבליסטים המובילים ביבשת, עד שקרע באמצע חודש מרץ את הרצועה הפנימית בברך והושבת לתשעה חודשים. גם אם ניס תעבור את המוקדמות ותגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות, סיפריאן התזזיתי ככל הנראה לא יספיק לשחק שם. בריביירה מקווים לראותו חוזר להבקיע שערים מרהיבים ב-2018.

קיליאן אמבפה - מונאקו

שחקן מונאקו קיליאן אמבפה חוגג. רויטרס
שחקן מונאקו קיליאן אמבפה חוגג/רויטרס

מה עוד נותר לומר על בן העשרה הטוב באירופה? עד ינואר היו לקיליאן אמבפה שלושה שערי ליגה ועוד שלושער בגביע הליגה. אלא שבחצי העונה השנייה הוא הפך לשחקן הרכב קבוע והוכיח תוך זמן קצר שכל מה שאמרו עליו בשנתיים הקודמות היה נכון. אכן מדובר בכישרון על. בפעם האחרונה שמונאקו חגגה אליפות, אמבפה היה בן שנה וחצי. יחד איתו, הקבוצה האטרקטיבית הצליחה לעשות סוף לשלטון של פריס סן ז'רמן, לזכות בתואר מרגש ולהשפיל עוד יותר את היריבה מהבירה עם הגעה לחצי גמר ליגת האלופות. פרט ל-14 שערי הליגה, אמבפה הבקיע שישה שערים בשלבי ההכרעה של הצ'מפיונס, שבר שיאים רבים ונבחר לשחקן הצעיר של העונה בצרפת וכן לנבחרת העונה. וזוהי רק ההתחלה.

פטריק שיק - סמפדוריה

פטריק שיק שחקן סמפדוריה. GettyImages
פטריק שיק שחקן סמפדוריה/GettyImages

יש לו גם עוצמה וגם הרבה מאוד שיק. מעטים שמו לב בקיץ להחתמה הזו של סמפדוריה, ששילמה ארבעה מיליון יורו על חלוץ צ'כי שכבש שמונה שערים בעונת ההשאלה שלו מספרטה פראג לבוהמיינס, אבל עכשיו הוא אחד הצעירים המבוקשים בסרייה A. שיק בן ה-21 מצא תזמון מושלם לשער הבכורה, במגרשה של האלופה יובנטוס בסוף אוקטובר, וגרם לפאבל נדבד להידלק ולסמן אותו. חודש לאחר מכן, החלוץ הגבוה (1.87 מ') כבר נכנס לקצב הבקעות מרשים, כבש גם נגד לאציו, רומא ואינטר, היה חתום על שערים מרהיבים לרשת קרוטונה וטורינו, והעמיד ממוצע נפלא של שער כל 128 דקות (פתח רק 13 פעמים). סמפדוריה צפויה לקבל תמורתו לפחות 25 מיליון יורו בקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully