וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב חדש: הצצה ראשונה לרכב הפנאי סקודה קארוק

29.4.2017 / 10:10

סקודה הפיצה פרטים אודות רכב הפנאי סקודה קארוק שיתחרה מול ניסאן קשקאי, פיג'ו 3008 ודומיו. היצע רחב של מנועים, הנעה כפולה ומרחב מחייה נדיב מצביעים על חבילה משכנעת. בכורה רשמית בחודש הבא

סקודה קורק. אתר יצרן
סקודה קארוק. מקור הכותר - KAROQ, משמעו "חץ" על פי דיאלקט של שבט מאלסקה/אתר יצרן

סביר להניח שסקודה לא ממש נתקלה בקולות מתנגדים בפולקסווגן להחליף את היטי הוותיק ברכב פנאי "קונבציונלי" שיהפוך לאחד מכוכבי השיווק האסטרטגיים החשובים ביותר שלה בשנים הקרובות. שוק הרכב באירופה מאמץ קרוסאוברים (מעל 20% נתח מכירות) בכל הזדמנות אפשרית, ולכן היה זה רק עניין של זמן עד שסקודה תקפוץ על העגלה ותציג את הפרשנות שלה - קארוק (KAROQ), מול דגמים מובילים כגון ניסאן קשקאי, קיה ספורטאז' ועוד.

עוד בנושא:
סקודה אוקטביה החדשה הגיעה לישראל

קארוק הוא תוצר ישיר לפלטפורמה המודולארית MQB של הקונצרן הגרמני ותאום סיאט אטקה, ועל כן אמור להעניק ליושבים מרחב מחיה שימושי; המספרים היבשים אולי קצת פחות מרשימים מיריביו - אורך 4.38 מ' ובסיס גלגלים 2.63 מ', רוחב 1.82 מ, גובה 1.60 מ', אבל הוא מתהדר בתא מטען וורסטילי עם מנגנון VarioFlex אופציונלי המציע תא חלל אחסון של 488 ל' ועד 588 ל'. ללא מנגנון זה, החלל התקני עומד על 521 ל ועד 1,620 ל' בקיפול השורה השניה.

תמונת תא הנוסעים טרם פורסמה (בין כה גם התמונות החיצוניות מוסוות), אבל כן דווח על מערכות מולטימדיה חדישות יותר מאלו המצויות באוקטביה ('סמארט-לינק פלוס') עם תמיכה מלאה במערכות אפל ואנדרויד, לוח מחוונים ווירטואלי (אופציונלי) טעינה אלחוטית לנייד ועוד. לקארוק גם מגוון רחב של מערכות בטיחות חכמות - אזהרה מפני קרבה מסוכנת לעצמים, בלימה אוטונומית, בקרת סטיה מנתיב, פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד ועוד. הוא צויד גם בבקרת נגרר (עד 2 טון) למניעת התהפכות.

בחרטום ניתן יהיה לבחור בין חמישה מנועים - 2 לוגמי בנזין והיתר סולר. הנפחים ינועו בין 1.0 ל' ל-1.5 ל' (עם ניתוק צילינדרים), 1.6 ל' ו-2.0 ל', בהספקים שיחלו ב-115 כ"ס ועד 190 כ"ס. כל המנועים מוגדשי טורבו כמובן (TSI) עם בקרת 'עצור וסע' בחיבור אל תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 מהירויות DSG דו-מצמדית. דגמי ההנעה הכפולה 4X4 יהיו הבכירים ביותר במשפחה עם בקרת כיול סלקטיבית.

באירופה, מעריכים שמחירו יחל בסביבות ה-18 אלף יורו. הבכורה הרשמית שלו מתוכננת ל-18 במאי בשטוקהולם עם מכירות ראשונות במחצית השנייה של 2017. את הקהל יפגוש רשמית בתערוכת פרנקפורט בספטמבר. מועד השקה רשמי בישראל יפורסם בקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully