וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: רפי אדר עוזב את מסעדת פרונטו

28.3.2017 / 12:00

אחרי קרוב ל-30 שנה, רפי אדר הודיע רשמית כי הוא עוזב את מסעדת פרונטו האיטלקית בתל אביב

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מאיה בן ניסן

וידיאו: הרבה לפני - רפי אדר מתראיין לרגל חגיגות 25 שנה למסעדת פרונטו

בנוף המסעדנות התזזיתי של ימינו, נדיר להיתקל במוסד שפועל שנים על גבי שנים וממשיך לשמור את האצבע על הדופק ולחבר בין ישן לחדש. כזו היא מסעדת פרונטו האיטלקית, שהאיש שהכי מזוהה אתה הוא המייסד שלה, רפי אדר. היום, הודיע אדר (71) כי הוא נפרד מהמוסד ההיסטורי ומכר את חלקו במסעדה לשותפו בשנים האחרונות, ויקטור שמריך.

רפי אדר פתח את מסעדת פרונטו בשנת 1989 ברחוב נחמני בתל אביב, לאחר שחזר משהות בת 8 שנים ברומא. במסעדה הוגשו מנות איטלקיות מסורתיות, שהיו מהפכניות לתקופה, עליהן פיקד השף דודי שיק. "מה שהיה בארץ אז היה פסטות של אסם", סיפר אדר לראיון בוואלה לפני מספר שנים, "דברים כמו פרמזן? תשכחי מזה. אני הייתי מבריח לישראל במזוודה שלי בכל טיסה חומרי גלם שאנשים אפילו לא ידעו שאפשר להביא לארץ. אחד ממבקרי המזון האכזריים בזמנו רון מיברג היה קורא לי מבריח הגבינות".

פרונטו דיויד פרנקל ורפי אדר. נמרוד סונדרס
אדר ופרנקל, נפרדים/נמרוד סונדרס

אדר הפך את פרונטו למעוז הבוהמה התל אביבית ולימד את הלקוחות הישראלים את רזי המטבח האיטלקי, על פסטה אל דנטה, על כך שיש להקדיש זמן לארוחה טובה ועוד דברים רבים נוספים. על תרומתו לתרבות האוכל האיטלקית בישראל אדר אף קיבל תעודה מארמון הנשיאות ברומא.


בשנת 2011 נאלץ להעביר את המסעדה ממקומה לרחוב הרצל, וקיווה לשדרג אותה תוך העברת המושכות לשף הצעיר דיויד פרנקל, אבל המהפך לא הוכיח את עצמו בהתחלה. "רציתי להעלות את המסעדה כמה מדרגות למעלה, שלא נהיה רק טרטוריה. חשבתי אז בתמימות שאני 'פרונטו' אז לא תהיה לי בעיה וכולם ינהו אחרי. אבל טעיתי. עברו אולי עשרים אחוז מהלקוחות", סיפר אדר על התקופה בראיון לוואלה אוכל לפני מספר שנים. בהמשך בגמר השיפוץ באזור ופתיחת הכיכר והחניון הסמוכים הגיעה גם ההצלחה המיוחלת.

קפלטי זנב שור של פרונטו. דן לב, זאביק דרור,
קפלטי זנב שור בפרונטו החדשה/דן לב, זאביק דרור

בסוף ינואר 2013 החליט להכניס שותף, מתוך רצון להוריד מעט מפעילותו במסעדה. הוא מכר 40 אחוז לויקטור שמריך,
איש עסקים ולקוח ותיק במסעדה. בשנים האחרונות הקפיד לתת את המושכות לשף פרנקל ולוויקטור שמריך, תהליך שבימים אלו הושלם עם מכירת כל המניות לשותף שלו ויקטור שמריך, בהחלטה עסקית משותפת.

תגובתו של רפי אדר: "כן זה נכון. הכל בחיים זה עניין של טיימינג החלטתי שזה הזמן אחרי כ"כ הרבה שנים. בתי פרונטו בגרה ויצאה לדרך עצמאית. קודם החיים שלי היו 90 אחוז פרונטו ו-10 אחוז מוזיקה וסרטים, עכשיו האיזון יתהפך. יש תחושה של התרגשות מסוימת אני יכול ללכת ברחוב בשעות לא מוכרות לי. אני מבסוט".

ממסעדת פרונטו נמסר: "לאחר כמעט 30 שנות פעילות נמרצות כבעלים של מסעדת פרונטו, ושנה עמוסה בה הקים גם את מסעדת פרונטו קיוסקו בשוק צפון, הגיע רפי אדר להחלטה להעביר את השרביט באופן סופי לשותפיו. פרונטו תמיד תהיה הבית שרפי אדר הקים והוא עצמו ימשיך לייעץ לה ולתרום מניסיונו הרב. השף המחונן דייויד פרנקל ישמור על המורשת האיטלקית במסעדה, כמו שעשה בחמש השנים האחרונות וימשיך לייצר מטבח עילי אשר מציב את פרונטו בצמרת המסעדות הטובות ביותר בישראל".

25 שנה לפרונטו. יוסי ציפקיס
אדר, בוחר להתמקד במוזיקה/יוסי ציפקיס
פרונטו. נמרוד סונדרס
פרונטו/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully