וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוץ מתוק: כשצהוב משתלט על מצב הרוח

אפרת בראשי מפן

23.3.2017 / 0:52

לא תאמינו כמה פשוט להכין לימון כבוש, זר פרחים משמח ומנורת אוריגמי. שלוש דרכים להכניס הביתה את הצבע הצהוב, ואף מילה על קנאה

פרחים. אפרת בראשי מפן, מערכת וואלה! NEWS
זר ורדים צהוב יזרח גם בפינה הכי אנמית בבית. פרחים באדיבות זר פור יו/מערכת וואלה! NEWS, אפרת בראשי מפן

יש לי סימפטיה מיוחדת לצבע הצהוב. אבל רגע לפני שאתם מסיקים מסקנות, אבהיר שהסימפטיה הזאת איננה קשורה חלילה, לשום קבוצת כדורסל או כדורגל. היא נובעת מכך שמדובר בצבע מיוחד, שמסתדר עם כולם - בכל מקום ובכל צורה. סתגלן כזה, שלא משנה איפה ועל יד מי תשימו אותו - הוא יזרח ויישאר אופטימי. צהוב בארון הבגדים יבוא טוב כסווטשרט או כשמלה קטנטנה; צהוב כמנה אנינה על הצלחת מפולנטה, ריזוטו עם זעפרן ועד לימון כבוש – חייבים להודות שלפה זאת חגיגה משמחת; צהוב בסלון או בחדר השינה כזר פרחים רומנטי או מנורה קטנטנה שתעניק אלומת אור נעימה. אי אפשר להתעלם הרי מנוכחותו של הצבע הזה ולא תאמינו כמה קל להכניס אותו הביתה. שלוש דרכים שיעוררו לכם את בלוטות הטעם, הריח וגם קצת המישוש. ואף מילה על קנאה.

ללימונים יש קסם. הצבע, הטעם והניחוח שלהם מרעננים ותמהיל האפשרויות שלהם במטבח גדול ומאתגר, הרבה יותר מכל פרי הדר אחר. אבל עם כל האהדה אליהם, לא תמיד יש את הזמן, הסבלנות או החשק לעמוד שעות במטבח ובכל זאת -איך מכינים מנה לימונית באפס מאמץ? פשוט תתחילו לכבוש. לימונים כבושים לא רק יעטרו לכם את השיש בצנצנת צהבהבה למשך כמה ימים, הם גם ישדרגו לכם כמעט כל מנה - כתוספת בכריך טונה, על האורז ואפילו כסייד קיק בסלט עגבניות.

רגע לפני שאתם שולפים את המלח הגס מהארון, כדאי לזכור שהכנה של לימונים כבושים מתחילה כבר אצל הירקן. לא כל לימון יוכל להיכנס לצערנו לצנצנת ובסלקציה הזאת יש לבחור רק בצהובים עם הקליפה הדקה, שמומלצים יותר לביצוע המשימה. חשוב לציין כבר בשלב הזה כי שיטות הכבישה רבות, אך כשמתנסים בפעם הראשונה כדאי להתניע עם המתכונים הקלים. כך יפתח התיאבון להמשיך ולהתחכם בפעמים הבאות.

לצנצנת של חצי ליטר כדאי להצטייד בשישה לימונים בגודל בינוני. לחתוך אותם לפרוסות דקות, לשלוף החוצה את החרצנים ולטבול קלות פרוסה פרוסה בתערובת אדמדמה הכוללת מלח גס, פפריקה מתוקה וקורט סוכר. כל פרוסה צהובה שנצבעה קלות באדום יש להניח בצורה מסודרת בתוך הצנצנת, עד שהפרוסות מגיעות לגובה המכסה. מדי פעם דחפו את הפרוסות בעזרת תחתית של כוס עד לסחיטת עסיס הפרי. לסיום, הזלפה קטנה של שמן זית מעל הכל, פלפל צ'ילי אדום שנדחף לצדדים ויש לכם על מה להסתכל במטבח בארבעת הימים הבאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אי אפשר להתעלם מהעובדה שזר פרחים בבית זה תמיד משמח, ולא צריך אירוע מיוחד או סוף שבוע כדי לקבל או לרכוש אחד כזה. הוא מפיח חיים בסלון, בפינת האוכל או במטבח ואם הוא מורכב מפרחים צהובים בלבד הוא אפילו תורם ללוק מואר יותר. אז לא משנה באיזה פרח אתם בוחרים - צבעונים, ורדים או אפילו קאלות צהובות ואציליות, כדאי שתתנו תשומת לב גם לגבעולים הירוקים. הצטיידו באגרטל שקוף, צר, גבוה והכי חשוב - ניטרלי. כלי מעוטר עשוי לגנוב את ההצגה של השחקן הראשי.

צבעונים - אין צורך לרכוש זר ענק של הפרח ההולנדי היפהפה. מחירו לא נמוך בארץ וגם בכמות קטנה יש המון יופי מספק. כדאי מאד להשאיר את השורש והפקעות שמגיעים עם הצבעונים שמאריכים את חיי הפרח ומשמרים את המראה הטבעי. מתי הזמן להיפרד? אחרי שבוע עד עשרה ימים הצבעונים נפתחים לחלוטין ומשתוללים לצדדים. הם מאבדים מכל האלגנטיות המאפיינת אותם ומשנים צורה. זה הרגע להגיד שלום.

קאלות צהובות - אם נדלקתם על הפרח הזה כדאי לדעת שלא ניתן להשיגו בכל חנות פרחים. לא הרבה חנויות עובדות עם קאלות צבעוניות על בסיס קבוע וגם אז רוב הסיכויים שתאלצו להזמין אותו מראש. כמו הטוליפים, אין להם עלים, הגבעול נקי וזקוף ומחייב אגרטל גבוה. מתי הזמן להיפרד? ככל שהימים יחלפו צבע הקאלה ידהה ויאבד מחיוניותו.

ורדים - יש להם מראה רומנטי במיוחד והם שובים יותר כשהם צהובים ולא אדומים. לורדים יש עלים רבים וכדי ליהנות מעלי הכותרת הצהובים נטו, מומלץ לתלוש את העלים ולהותיר את הגבעול נקי (עשו זאת בזהירות - יש בגבעול קוצים). מתי הזמן להיפרד? כשעלי הכותרת נפתחים לחלוטין, נושרים ומקבלים גוון חום.

המשימה האחרונה שתחתום את הטור הצהוב היא מנורה קטנה שכמו כל דבר פה, גם היא פשוטה וקלה להכנה. גם עבורה תצטרכו להצטייד בצנצנת (יותר קטנה מזאת שכבשתם בה את הלימון). מלאו אותה במלח גס (כמו זה שכבשתם איתו את הלימון) ועל המכסה מצידו הפנימי הדביקו מנורת לד קטנה שפועלת על בטרייה - היא מגיעה בצבעים שונים, כשהצהוב במקרה הזה כמעט ולא ייתן אפקט ולכן, כדאי לכוון לגוון דומיננטי יותר. בתוך הצנצנת, על מצע המלח שנראה כמו פתיתי שלג אפשר להניח כל מה שמתחשק לכם. כדאי שיהיה צהוב ויבצבץ למרחק וכמובן שיתאים למידות הקטנות של הצנצנת. היצע הפריטים שיכול להיכנס פנימה כולל בובות קטנטנות מפלסטיק כמו ג'ירפה ואריה ואם אתם רוצים להיות ממש מעודכנים בטרנד הגיאומטרי, שווה אפילו לקפל את החיות בקיפולי נייר - אוריגמי (סרטוני הדרכה אפשר למצוא ביוטיוב - כשהציפורים נחשבות לקלות ביותר לביצוע). בחרו בנייר דק שמתקפל בקלות ולגבי הצבע, אתם יודעים מה לבחור, כן?

קיפולי נייר. אפרת בראשי מפן, מערכת וואלה! NEWS
קיפולי נייר ישתלבו היטב על מצע המלח הגס מתחת לנורת הלד הקטנה/מערכת וואלה! NEWS, אפרת בראשי מפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully