וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים, ציוני העונה: ג'רלס מעל כולם, ליאור אליהו נעלם

22.3.2017 / 23:30

הפריחה של הגארד, היציבות של אמארה, הפציעה של טימור, ההתעלות של קינזי ברגעי האמת וההפתעה של הלפרין. הפועל ירושלים מסיימת עונה אירופית מכובדת, ומה עם סימונה פיאניג'ני?

one

קרטיס ג'רלס - 8

כשקרטיס ג'רלס הגיע בקיץ להפועל ירושלים היה חשש לגבי היכולת שלו להיכנס לנעליים הגדולות שהשאיר אחריו אי ג'יי רולנד. אלא שכבר מפתיחת העונה ג'רלס הראה שהוא בעל הבית של ירושלים. הוא קלע 20.2 נקודות למשחק בסיבוב הראשון בשלב הבתים הראשון, ולמרות שנחלש קצת בהמשך, הוסיף להיות האיש שפורח במשחקים החשובים. 26 נקודות נגד ריטאס וילנה, 22 נקודות בניצחון הביתי על זניט סנט פטרסבורג ו-23 נקודות בניצחון שהעלה את ירושלים לחצי הגמר נגד גראן קנאריה. בכל פעם שסימונה פיאניג'אני היה צריך אותו, ג'רלס היה שם בשבילו. הסגנון אמנם לא הכי יפה, והכידרור המוגזם לפעמים מוציא אנשים משלוותם, אבל אין ספק שהוא המצטיין הגדול של האדומים העונה.

אמארה סטודמאייר - 7

מי זוכר שאחרי החתימה של אמארה סטודמאייר היו כאלו שטענו שהוא לא יוכל לסחוב עונה שלמה. אבל הוא בהחלט עמד במשימה שלשמה הגיע לבירה. הוא לא הבריק בלא מעט משחקים - הסתבך בבעיית עבירות ורשם מספרים סבירים, אבל ככל שהעונה התקדמה, הוא הפך לנשק דומיננטי. 16 נקודות בניצחון החשוב על אולם, 26 נקודות ו-9 ריבאונדים נגד זניט בבית, 14.5 נקודות ו-7.5 ריבאונדים בסדרה נגד גראן קנאריה, היו השיאים שלו העונה. בחצי הגמר נגד ולנסיה הוא היה פחות דומיננטי וזה לא הספיק כדי להביא את קבוצתו לגמר.

טרנס קינזי - 6.5

קינזי הגיע להפועל ירושלים על תקן המבוגר האחראי, זה שכבר היה בצמרת האירופית והקריירה שלו נמצאת בירידה. כך גם נראתה פתיחת העונה שלו. קינזי רשם כמה משחקים טובים, הצטיין נגד לובליאנה, אבל לא היה יציב מדי ובירושלים צירפו את מאליק היירסטון ולאחר מכן גם את בריאן רנדל. הציון של קינזי היה נמוך בהרבה אילולא ההתעלות בסדרה נגד ולנסיה והיכולת הטובה נגד גראן קנאריה. בשביל זה הוא הגיע לירושלים.

ג'רום דייסון - 6.5

אם הציון של טרנס קינזי עלה בזכות הסיומת של העונה האירופית, הרי שהמקרה של ג'רום דייסון הפוך. לאיש לא היה ספק שהוא מנגן כינור שני בהתקפה לג'רלס, וכינור ראשון בהגנה הנהדרת. נגד גראן קנאריה הוא היה המצטיין עם 18 נקודות למשחק והוביל את ירושלים לחצי הגמר, אבל כשהגיע הזמן לשתות מהבאר הוא הציג את משחקיו החלשים ביותר העונה ונעלם.

שחקני הפועל ירושלים טרנס קינזי, קרטיס ג'רלס. ברני ארדוב
קינזי וג'רלס/ברני ארדוב

טראוויס פיטרסון - 5.5

אחת הבעיות המשמעותיות של ירושלים בשנתיים הקודמות באירופה הייתה הקליעה מבחוץ, ואחרי שטראוויס פיטרסון צלף נגדה פעמיים 28 נקודות במדי סראטוב הרוסית, הוחלט לצרפו. אז פיטרסון עשה את מה שציפו ממנו, שיפר את הקליעה של ירושלים מחוץ לקשת, אך לא בלט יותר מדי. ב-4 משחקים מתוך 19 הוא קלע בספרות כפולות, רק ב-8 מ-19 הוא קלע יותר משלשה אחת למשחק, וכשליאור אליהו היה בכושר טוב, הוא היה האופציה הפחות טובה בעמדה מספר 4.

בר טימור - 5.5

הפציעה של בר טימור במשחק הראשון של הטופ 16 נגד ריטאס וילנה בחוץ עצרה את הפריצה הגדולה של הגארד הישראלי. הוא רשם 7 נקודות ו-2.8 אסיסטים בסיבוב הראשון ביורוקאפ, כולל משחקים טובים מאוד נגד לובליאנה בבית ו-ולנסיה בחוץ, אלא שאז הגיעה הפציעה, טימור נראה מהוסס ודקות המשחק שלו צנחו בהתאם. אחרי שנפצע גם בליגה נגד מכבי חיפה הוא שוב הושבת. בסדרה נגד ולנסיה כבר היה נראה טוב יותר, אבל לא טוב מספיק.

יותם הלפרין - 5.5

פתיחת העונה הנוכחית של יותם הלפרין דמתה לעונות הקודמות שלו באירופה - 3 זריקות למשחק בסיבוב הראשון, ממוצע שטיפס הרבה בזכות הופעה טובה נגד לובליאנה, פחות מדי אחריות ומשחק לא שוטף. אלא שבשלב ההוא הלפרין העביר הילוך והפך לשחקן יותר דומיננטי - בסיבוב השני הוא כבר עלה ל-5.5 נקודות ו-5.3 אסיסטים למשחק, ברבע הגמר נגד גראן קנאריה היה טוב מאוד במשחק העלייה, ואת ההתפוצצות שלו במחצית השנייה נגד ולנסיה בארנה לא ישכחו הרבה זמן. בסיכומו של עניין הוא היה רחוק משיאו, אבל בהחלט אי אפשר לכנות את העונה שלו כישלון.

ליאור אליהו - 5.5

הפציעה של ליאור אליהו בעונה שעברה הראתה עד כמה הוא חשוב להפועל ירושלים באירופה, וגם העונה הראה הפורוורד הישראלי בסיבוב הראשון שהוא שחקן משמעותי עם 7.5 נקודות ו-3.9 ריבאונדים למשחק, וסיבוב שני אפילו גדול יותר בו קלע 10.2 נקודות למשחק. אלא שברגעי ההכרעה של העונה אליהו נעלם, הפך לשחקן שולי מאוד, ומה שיזכרו ממנו בעונה האירופית הזאת זה האיירבול במשחק הראשון בולנסיה והחטאת הלייאפ במשחק השני. אז נכון, אפשר להאשים גם את אליהו, אבל הדיסוננס בין שני הסיבובים הראשונים שלו לסיום העונה גורם לחשוב גם על החלק של המאמן במה שקרה לו.

שון ג'ונס - 5

לזכותו של שון ג'ונס ייאמרו העונה שני דברים - הראשון זה שלא שמענו אותו מתלונן יותר מדי על התפקיד הדל שלו בירושלים (שיחק יותר מ-15 דקות רק שלוש פעמים). השני הוא שבדקות בהן שיחק, הוא נתן גוף והרגשה שיש על מי לסמוך בזמן שאמארה סטודמאייר נח. אין ספק שמדובר בשחקן הפחות משמעותי ברוטציה של סימונה פיאניג'אני, אבל קשה לומר שהייתה לו עונה רעה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניג'אני. אדריאן הרבשטיין
אולי הרגיז קצת, אבל עשה את שלו. פיאניג'אני/אדריאן הרבשטיין

סימונה פיאניג'אני - 7.5

מאמנים זרים בדרך כלל לא מקבלים קרדיט מהתקשורת הישראלית וגם פיאניג'נאי ספג ביקורות, אבל במבחן התוצאה הוא הצליח מאוד. הפועל ירושלים אמנם לא העפילה לגמר היורוקאפ, אבל מדורגת במקום ה-19-20 באירופה - מקום שלא הייתה בו מעולם. לשלוט בסגל עמוס אגו וכוכבים זה לא קל, ופיאניג'ני עוד צריך לנווט את האנייה הזו בליגה. אבל בדרכו הוא עשה זאת, גם אם הרגיז כמה אנשים, ובהחלט יכול לסמן עונה אירופית מוצלחת למדי.

אמארה סטודמאייר שחקן הפועל ירושלים (שמאל) עם ליאור אליהו. ברני ארדוב
אחד הצטיין, השני הרבה פחות. אמארה ואליהו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully