וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם זיכרון טוב? המבחן המאתגר הבא יענה על השאלה הזאת

26.8.2019 / 21:08

חידון יוצא דופן יעמיד את הזיכרון לטווח הקצר שלכם במבחן אמיתי: האם אתם מסוגלים לזכור פרטים מ-12 תמונות שונות? רק בעלי זיכרון מטורף יצליחו לזכור הכול

ShutterStock

בסרטון – תרגיל פשוט לשיפור הזיכרון

בניגוד למבחני זיכרון בהם עליכם לשנן היטב תמונה ולשחזר את מה שראיתם, מבחן הזיכרון הבא יציב בפניכם לא אחת - אלא 12 תמונות שונות, אותן תצטרכו לשנן היטב ועליהן תיבחנו. אם חשבתם שלזכור מה קורה בתמונה אחת זה קשה, חכו תראו כמה זיכרון תצטרכו להפגין כשכל כך הרבה תמונות עומדות על הפרק.

המבחן הזה לא סתם דורג ברמת קושי גבוהה מאוד. הזיכרון לטווח קצר הינו מוגבל, כשמספר הפריטים שאדם ממוצע יכול להחזיק בזיכרון הקצר נע בין 5 ל-9 פריטים בלבד בכל פעם, וגם זה רק ל-20 שניות בממוצע. אם כך, לא ברור איך אנחנו אמורים להתמודד עם 12 תמונות שונות, שבהם עשרות פריטים שונים. היכולת שלנו להתמקד בכל כך הרבה פריטים הוא מוגבל, וככל שנפצל את תשומת הלב שלנו ליותר ויותר פרטים, כך נתחיל להשמיט מזיכרוננו פרטים אחרים. קשה, כבר אמרנו?

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

האם תשרדו את חידון הזיכרון המתמטי המטורף הזה?

לכתבה המלאה

הזיכרון לטווח הארוך שלכם אינו עומד למבחן כרגע ולכן אתם מוזמנים לתת לו קצת לנוח. לפני שאתם יוצאים לדרך, הנחיות: לפניכם 12 כרטיסים. סובבו כל כרטיס בנפרד, הביטו היטב בתמונה, שננו את כל הפרטים והפכו את הכרטיסייה לאחור. כך עיברו בין כרטיסיה לכרטיסיה. לבסוף, אחרי שעברתם על כולן והן שוב מוסתרות, יהיה עליכם לענות על סדרה של שאלות שנוגעות לתמונות שראיתם. חושבים שאתם מוכנים לאתגר? בשביל לקבל תוצאות מדויקות מומלץ שלא להציץ שוב בתמונות. בקיצור, אל תרמו.

בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully