וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואם קרה? אז מה קרה? כי בלי האמונה, צסק"א לא אכלה אותה

23.2.2017 / 21:56

בגאצקיס הידרדר ל-1 מ-14 מול הרוסים. מכבי תל אביב צנחה ל-0 מ-7 במוסקבה מאז שלשת הבאזר של פארקר. סילי נכנס לספרים ורק הישראלים מנעו התפרקות נוספת. הצהובים מציגים: עידן ההפסד בכבוד

שחקן מכבי תל אביב איתי שגב. GettyImages
איתי שגב. שיא אישי בנקודות ובמדד/GettyImages

לא אנדרו גאודלוק הוא זה שחסר למכבי תל אביב הערב (חמישי) במוסקבה. גם לא קווינסי מילר. אפילו לא ג'ו אלכסנדר. "כי בלי האמונה" וכו', אומרת הקלישאה שנולדה לפני 40 שנים וכמעט שבוע. ואף לא לרגע, אפילו כשהצהובים התקרבו עד כדי שני פוזשנים מאלופת אירופה, הם לא נראו כמאמינים ביכולתם לעקוץ. ובלי האמונה, צסק"א לא אכלה אותה.

עוד בנושא:
צסק"א מוסקבה ניצחה 81:93 את מכבי תל אביב
בגאצקיס מצא את ההסבר המרכזי להפסד

אבל מי, מי יאמין? איינארס בגאצקיס, שפגש את האימפריה הרוסית בפעם ה-14 בקריירה שלו כמאמן, והפסיד לה בפעם ה-13? או ראשי המועדון הצהוב, שסופרים כבר 13 שנים לניצחון האחרון שלהם על צסק"א בביתה? שבע פעמים הם ביקרו אצל האדומים מאז השלשה האלמותית של אנתוני פארקר, ובכל השבע הפסידו. 12 נקודות ההפרש שנרשמו הפעם ניתנו בהנחה, כי הפער בשלושת משחקי החוץ שהתקיימו בשלוש השנים האחרונות עמד על 85.

ויקטור ראד הבריז כנראה משיעור ההיסטוריה של מאמנו ושל מעסיקיו, והעז להעלות את מכבי ליתרון נדיר של 3:4 בדקה השנייה, אבל כל מי שסביבו (ליתר דיוק: כל מי שסביבו ולבש צהוב) נבהל מהסיטואציה. 12 שניות מאוחר יותר נמחק היתרון היחיד של האורחים במשחק; דקה מאוחר יותר הושלמה ריצת 0:6 של צסק"א; וחמש דקות אחר כך היא כבר טסה ל-4:18.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
איינארס בגאצקיס מאמן מכבי תל אביב. GettyImages
עומד על מאזן 13:1 מול צסק"א. בגאצקיס/GettyImages

מכבי תל אביב כבר עמדה העונה בפני סיטואציות דומות והתפרקה לרסיסים. זה קרה לה בבלגרד מול הכוכב האדום, זה קרה לה באיסטנבול מול גלאטסראיי, זה קרה לה ביד אליהו מול באמברג. אבל לא הפעם. כי רוחות חדשות בכל זאת מנשבות במועדון. הן פחות נוצצות ומוכשרות, אולי גם פחות עשירות, ואלה הרוחות שאחראים להן השחקנים המקומיים. אלה שלפני שבוע הביאו גביע, אלה שמנעו תבוסה הערב.

גל מקל, גיא פניני ויוגב אוחיון לא קלעו הרבה, אבל חיברו 11 ריבאונדים ו-17 אסיסטים; איתי שגב וסילבן לנדסברג הוציאו לפועל וקלעו בצוותא 29 נקודות. וכל אחד מהם חולל איזשהו נס קטן משלו: מקל השווה שיא קריירה באסיסטים (7); שגב קבע שיאים בנקודות (10) ובמדד (12); ולנדסברג ניפק את תצוגת הקליעה השנייה בטיבה לאורך חמש שנותיו במפעל (19).

אז קשה לומר שמכבי חזרה הערב לעידן ההפסדים בכבוד, כי בפאתוס של המועדון מעולם לא נרשם עידן כזה. בימיה הגדולים היא אפילו הייתה מרשה לעצמה לרדת מאוכזבת לחדר ההלבשה. דווקא אחרי שאוחיון צימק בשלשה ל-59:53 היא לא ניצלה את ההזדמנויות שניקרו בפניה בידי צסק"א המנומנמת, ובשבע הדקות שנותרו לסיום הרבע השלישי השאירה יותר מדי נקודות על הרצפה: היא פגעה ב-2 מ-11 מהשדה, איבדה ארבעה כדורים ודייקה רק ב-3 מ-7 מהעונשין.

בשורה התחתונה, מכבי שוב הפסידה במקום שבו הייתה אמורה להפסיד. זה הרי קרה לה כל כך הרבה פעמים העונה. למעשה, היא ניצחה רק במשחק אחד שלא נלקח מראש בחשבון, כשהתארחה אצל אולימפיאקוס. די.ג'יי סילי הצטיין אז בשורותיה עם 19 נקודות, אבל הערב לא הצליח לייצר אפילו פעולה חיובית אחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-14 דקות על הפרקט החטיא סילי שלוש זריקות, איבד כדור אחד וביצע ארבע עבירות. בתרגום לסטטיסטיקה: מדד מינוס שמונה, שמציב אותו במקום של כבוד (כבוד מפוקפק משהו) בצמרת השיאים השליליים לשחקנים במכבי בכל הזמנים. לפחות הוא בחברה טובה עם אנתוני פארקר, ריקי היקמן וקרלוס ארויו שהצליחו, רק לערב אחד, להיות גרועים עוד יותר.

צסק"א מנומנמת, אמרנו? איזה כיף להיות דימיטריס איטודיס, שבמשחק בינוני, שבלוני ונטול כריזמה הצליח להביא את קבוצתו ל-93 נקודות. ואיזה כיף לו, כי בכל רגע נתון הוא יכול לשגר לפרקט את דה קולוסיץ'. לפני חודשיים, צמד הגארדים הטוב ביבשת בכלל לא עלה לטיסה לתל אביב, והפעם היה החצי הסרבי רחוק משיאו, ובכל זאת היו השניים אחראים לרוב השלשות (6) והאסיסטים (11) של קבוצתם, וכמעט למחצית מהנקודות (40), מסחיטת העבירות (11) ומהמדד המשוקלל (53).

אז הפעם לא היה "הו הא מה קרה". ולא שבמצבה של מכבי תל אביב זה באמת היה משנה, או מחיה את סיכוייה האבודים ממילא. כמאמר דמותו החדשה של דוד ביטן ב"ארץ נהדרת": לא קרה כלום. ואם קרה? אז מה קרה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully