וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתמכרות החדשה שלכם: סלט חצילים ביוגורט חם עם בייגל טורקי

23.1.2017 / 10:35

במסעדת אונזה חוזרים למקורות הטורקיים ומכינים חציל קלוי ביוגורט ולצדו סימיט - אותו בייגל טורקי חם עתיר שומשום שאפשר למצוא בכל פינת רחוב באיסטנבול

סלט חצילים ביוגורט וחמאה עם סימיט, בייגל טורקי. נמרוד סונדרס
לא בטוח שמפה אפשר לחזור לחציל בטחינה/נמרוד סונדרס

את סלט החצילים עם הטחינה התרגלנו למצוא כמעט בכל המסעדות בארץ והוא אומץ בחום גם במטבח הביתי. זאת, בזכות הפשטות שבהכנתו. במסעדת אונזה לקחו השפים מולי מגריסו ואריק דרחני את החציל המוכר למסע במטבח העות'מני ולבשר החציל הקלוי הם הוסיפו לבאנה ויוגורט חמצמצים עם פיסטוקים קלויים וחמאה מזוקקת שעוטפת את הסלט במתיקות. עכשיו אתם חייבים לאמץ את זה גם בבית, כי זו הולכת להיות ההתמכרות הבאה שלכם. מומלץ לאפות ליד סימיט - בייגל טורקי פריך מבחוץ ורך מבפנים עם המון המון שומשום, מהלחמים הנפוצים ביותר במטבח הטורקי בכלל ובדוכני אוכל הרחוב של איסטנבול בפרט.

עוד באותו נושא:
מהמטבח השומרוני: סלט חצילים ברימונים
סלט לחם איטלקי על קרם החצילים של עומר מילר
סלט חצילים עם גרגרי חומוס על פיתה קלויה

סלט חצילים ביוגורט וחמאה מזוקקת

מצרכים:

לסלט:
5 חצילים גדולים
200 גר' גבינת לבנה
150 גר' יוגורט
1 שן שום מגורדת
קורט מלח

להרכבת המנה:
חופן פיסטוק קלוי גרוס
2 כפות חמאה מזוקקת

אופן ההכנה:
1. קולים את החצילים על אש גלויה, מקלפים לאחר שהתקררו ומניחים על מסננת.

2. קוצצים את בשר החציל הקלוי ומערבבים עם שאר מרכיבי הסלט עד לקבלת תערובת אחידה.טועמים ומתקנים תיבול לפי הצורך.

3. הרכבת המנה: מחממים את תערובת סלט החצילים על מחבת תוך כדי ערבוב תמידי, לאחר שהתערובת חמה יש למזוג אותה לצלחת הגשה, לפזר מעל את הפיסטוקים הקלויים ואת החמאה המזוקקת (במצבה הנוזלי).

חמאה מזוקקת:
את החמאה המזוקקת ניתן לקנות מוכנה בחנויות טבע או להכין לבד בבית. ממסים 200 גרם חמאה במחבת על אש נמוכה ובכל פעם מסירים את שכבת הקצף העליונה בעזרת כף או מצקת עד שמתקבל נוזל צלול ללא מוצקי החלב. ניתן לשמור עד חודש במקרר ולהשתמש כתחליף לשמן בטיגון.

סלט חצילים ביוגורט וחמאה עם סימיט, בייגל טורקי. נמרוד סונדרס
סלט חצילים ביוגורט וחמאה עם סימיט, בייגל טורקי/נמרוד סונדרס

סימיט - בייגל טורקי

עבור 10 יחידות גדולות

לבצק:
1 ק"ג קמח לבן
15 גר' מלח (1 כף)
8 גר' שמרים (1 כף)
600 מ"ל מים (1/2 2 כוסות)

לציפוי הבייגל:
100 גר' סילאן (1/2 4 כפות)
100 מ"ל מים (קצת פחות מחצי כוס)
300 גר' שומשום

אופן ההכנה:
1. מכניסים את כל חומרי הבצק למעט המים למיקסר עם וו לישה, לאחר ערבוב כל המרכיבים במיקסר מוסיפים את המים בהדרגה וממשיכים ללוש כ-10 דקות עד שנוצר בצק אחיד.

2. מכסים את הבצק במגבת לחה ומניחים להתפחה (בחוץ במידה ורוצים לאפות את הבייגל באותו יום או במקרר ללילה). לאחר שהבצק הכפיל את נפחו לשים את הבצק מעט עם הידיים ומחלקים ל-10 כדורים שווים. את הכדורים יש להניח על משטח העבודה ולכסותם על מנת שיתפחו מעט.

3. בינתיים מכינים את ציפוי הבייגל - מערבבים בקערה את הסילאן והמים לתערובת אחידה, מכינים קערה נוספת עם השומשום. מרפדים מגש בנייר אפייה.

4. יוצרים מכל כדור בצק רצועה ארוכה בעובי של 1 ס"מ, מקפלים את הרצועה לשתיים, מסובבים לצורת בורג ומחברים את שני הקצוות ליצירת עיגול הבייגל (אפשר גם פשוט להשאיר בצורה מאורכת רגילה). את הבייגל טובלים בתערובת המולסה ולאחר מכן מצפים בשומשום ומניחים על תבנית האפיה מרופדת נייר אפיה. מתפיחים שוב, התפחה קצרה של 10-20 דקות.

5. בינתיים מחממים תנור ל-140 מעלות ומניחים בתחתית תבנית עם מים על מנת שתיווצר לחות בחלל התנור. כאשר התנור חם והבייגל תפח מעט מכניסם לתנור ואופים. לאחר כ- 12 דקות מוציאים את התבנית עם המים מהתנור, מגבירים את חום התנור ל-190 מעלות ואופים 12 דקות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully