וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה ביפן: סובארו אימפרזה החדשה

10.12.2016 / 16:33

סובארו השקיעה מעל מיליארד דולר בפיתוח האימפרזה החדשה, שהקדימה את טויוטה פריוס וזכתה בתואר היוקרתי בארץ המוצא. אודי נלחמה על המקום השלישי מול וולוו

סובארו אימפרזה מכונית השנה ביפן. אתר יצרן
סובארו אימפרזה החדשה. מכונית השנה ביפן/אתר יצרן

סובארו אימפרזה החדשה הוכתרה ל-"מכונית השנה ביפן -2016-2017", כך הוכרז לאחרונה באירוע חגיגי שנערך בטוקיו. לדברי כלי התקשורת ביפן, האימפרזה ניהלה בסיבוב הראשון מאבק צמוד מול טויוטה פריוס דור 4, אולם בסופו של דבר פתחה פער בלתי ניתן לסגירה וקטפה את התואר היוקרתי.

האימפרזה ליקטה 420 קולות מול 49 בלבד של הפריוס ההיברידית. במקום השלישי נערך קרב מותח בין אודי A4 החדשה לוולוו XC90, אולם הגרמניה הקדימה את השוודית עם 149 נקודות מול 144 של הקרוסאובר הנורדי, שנחשב לאחד מכלי הרכב הבטיחותיים מסוגו. זוכים אחרים בתחרות היו BMW M2 עבור המכונית המרגשת ביותר והונדה NSX עבור הטכנולוגיה במנוע ה-V6 טורבו-הייבריד. צוות השופטים מורכב מ-59 אנשים שמתחילים עם 25 זכויות הצבעה. 10 הצבעות חייבות להנתן למכוניות הטובות ביותר לטעמם וה-15 הנותרות ל-4 מכוניות הטובות ביותר אחריהן.

זהו הנצחון השני בלבד של סובארו במסגרת מכונית השנה ביפן, כאשר את התואר הקודם גרפה סובארו לגאסי לפני 13 שנים. במעמד קבלת הפרס, אמר המהנדס הראשי של מיזם האימפרזה החדשה: "כשהתחלנו לפתח אותה לפני 4 שנים, לא חלמתי שאני אעמוד כאן. כך זה בטח מרגיש כשזוכים במדליה אולימפית. הפלטפורמה הגלובלית של האימפרזה תהיה בעלת בחשיבות גדולה מאוד לסובארו והיא תשרת את כל הדגמים שלנו בעשור הקרוב".

סובארו השקיעה בפיתוח האימפרזה למעלה ממיליארד דולר, בשאיפה שתוכל לתת מענה גם להונדה סיוויק טורבו. המשימה לא תהיה קלה, שכן היא ממשיכה ככל הנראה לעשות שימוש במנוע אטמוספרי בנפח 2.0 ל' עם 152 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה בחיבור להנעה כפולה קבועה (בארץ שווקה עד כה עם מנוע 1.6 ל' 114 כ"ס בלבד). לישראל, היא תגיע במהלך שנת 2017, אולם טרם ידועים מפרטיה הרשמיים.

עוד בוואלה! רכב:
סובארו חשפה את הקרוסאובר הכי גדול שייצרה אי פעם
סובארו ב-3,000 שקל - חוצה מדבר ועמקים, עם קצת מאמץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully