וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיוקה בפיתה: מציאה כשרה בירושלים

6.12.2016 / 6:47

המונית עולה לירושלים ובזכות חבר מקומי מאתר מציאה אמיתית - חיוקה בפיתה, המזללה החדשה של אבירם חיוקה. קובי רובין חווה אהבה ממבט ראשון עם כבדים בפיתה

חיוקה בפיתה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
חיוקה בפיתה/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

מזללת חיוקה בפיתה אמנם נמצאת בירושלים, אבל הכי רחוק שתוכלו לדמיין ממרכז עיר הבירה. מזל שהחבר הירושלמי לא ויתר והסכים להפגש איתי רק שם, אחרת לא היה שום סיכוי שהייתי מגלה את האוצר הזה בתוך תחנת דלק בשכונת תלפיות הצדדית. אחרי שסיימתי נסיעה בעיר נהגתי לכיוון המושבה הגרמנית, ובהמשך חולף על פני שכונת בקעה, משם לאזור התעשייה של תלפיות ועוד שכונה אחת בשם מקור חיים שלא הבנתי בדיוק איפה היא. אם אתה ירושלמי, אתה חייב להיות חזק בכיוונים. הגעתי לטיילת יפהפיה על פסי הרכבת וחניתי לא רחוק, רק בשביל לגלות שייש אנשים שגרים על הטיילת עצמה, לא יכולתי שלא לקנא קצת.

חיוקה בפיתה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
חיוקה בפיתה/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

בכניסה זיהיתי מערום יפהפה של כבדים עם גרגרי רימון בתוך כלי שכמעט עולה על גדותיו. ליד הייתה שווארמה של שפונדרה, ראגו קבב, שזה קבב חתוך יותר דק והכבד גן עדן הזה שניהל איתי קרב מבטים לא קל, מי ימצמץ ראשון. לצד כל המנות יש את התוספות, צ'יפס מעשה הבית. חיוקה בעצמו עסוק, כל הזמן עסוק. בין ההזמנות להכנה אין לו בדיוק זמן להתנהל על מי מנוחות. הזמנו ראגו קבב ומנה של כבד בפיתה, את הראגו לא הבנתי וזה מבחינתי בסדר גמור, לא חייבים לקלוע לטעם של כולם כל הזמן. מנת הכבד לעומת זאת, אהבה ממבט ראשון. קודם כל המחיר הידידותי 32 שקלים למנה, אחר כך הפיתה הנהדרת, שיותר ממספקת עם נפח מנה מרשים. יש שעושים כבד ועל הדרך מוציאים לו את כל הנשמה והרכות, מסובבים אותו שוב ושוב עד שהוא דומה לצמיג, לא לעיס ולא טעים, לא כל אחד יודע או יכול לעשות מנה של כבד שמכבד, אותה מנה בה עצרו את הכבד בדיוק בזמן על האש ונתנו לו להמשיך להיות גם רך וגם כשר, לא משימה קלה בכלל.

בשבוע שעבר

המונה טועם: הבאגט הכי טעים בארץ

לכתבה המלאה
חיוקה בפיתה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
חיוקה בפיתה/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

כללי הכשרות בדרך כלל מוציאים את הטעם ומציבים לחיוקה את הרף הגבוה שהוא דילג מעליו במקצועיות רבה. התוספות שהוכנסו אל הפיתה מראש היו שידרוג מעולה: קונפי שום מוצלח יחד עם ממרח של ויניגרט שיפקה נהדר ששובר את החריפות הבילתי אפשרית של השיפקה הבסיסית, נא למרוח לכל אורך המנה. גרגרי הרימון ליוו את המנה במתיקות. אחרי שהלסתות נסגרו בסוף הפיתה עצרתי לחייך דרך האוכל לחבר הטוב ולברך אותו בתנועת ראש חד משמעית של יאללה, עוד מנה. חלקנו את המנה הנוספת בהסכמה שבשתיקה שמצאנו מציאה אמיתית וכשרה בירושלים.

חיוקה בפיתה. מקור חיים 1, ירושלים. 02-5660808. שעות פתיחה: א'-ה' 11:30-20:00. ו ' 11:30-14:30. כשר, רבנות ירושלים

חיוקה בפיתה. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
חיוקה בפיתה/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully