וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצית את הדמיון: יוסיפוביץ על הבכורה של רמי הדר כמאמן מכבי ת"א

27.10.2016 / 13:30

ההגנה של הצהובים נותרה מחוררת, הזרים לא הרגישו בשינוי והישראלים עדיין לא משחקים כדורסל, אבל רמי הדר עמד במשימה הכי חשובה שלו מול גלאטסראיי - להיראות כמו האיש הכי פחות מופתע בחדר. אורן יוסיפוביץ ליווה את הבכורה החלקה של המינוי הכי הזוי בתולדות מכבי תל אביב

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

רמי הדר כחכח בגרונו. הוא התיישב מאחורי השולחן בחדר התקשורת שבבטן ההיכל, וסקר את הנמצאים באיטיות שאיכשהו הראתה גם ענווה וגם ביטחון. עיניו נראו שקופות, אפילו להן היה קשה לעכל שהאדם שנמצא מאחוריהן מחזיק במאזן יורוליג מושלם.

"כשעוזרים מחליפים מאמנים", התנעתי את השאלה, "או שהם משנים הרבה ואז יבקרו אותם על חוסר אמונה בשיטה הקודמת, או שהם לא משנים בכלל ואז יבקרו שאין להם את הסיי שלהם".

"אני קוטע את השאלה שלך כבר עכשיו", מאמן מכבי תל אביב החדש הראה הגנה קצת יותר אגרסיבית מזו של קבוצתו. אחרי כמה שניות הוסיף: "בעצם, שאל. אולי אתחרט".

הוא לא התחרט.

"אין תגובה", סינן כששאלתי על ההחלטות שקיבל לפני המשחק לגבי איך הכין את קבוצתו.

עיתונאי אחר שאל: "כשהיית מאמן באר יעקב, חלמת שתאמן במשחק יורוליג?".

"לא", המשיך לקצר.

וכשהעיתונאי הכי ותיק בחדר הכריז "אני רוצה לשאול אותך על העתיד אז אתה לא יכול לדחות את השאלה שלי", שיגר הדר בהוד: "אני יכול הכול".

לקוני ואסרטיבי היה המאמן החדש, והראש פנטז לחזות בו מתמודד עם שאלה כמו של פדרמן סיניור אודות מה שקרה לכם שם בנהריה.

דובר המועדון ניצן פררו ביקש מהקואץ' לספק הצהרה באנגלית - נוהל יורוליג. "אני חושב שהתקשינו הגנתית", ענה הדר, והמשיך לעוד כמה שורות כדורסל. "ועכשיו בעברית", ביקש פררו, והדר המשיך: "אוקיי, אז אגיד את מה שאמרתי קודם, רק הפעם בעברית".

זה בערך היה העניין של כל הערב הזה - מכבי נגד גלא עם רמי הדר במקום ארז אדלשטיין - תוצאות דומות בשפה אחרת.

עוד בנושא

מכבי תל אביב ניצחה 92:98 את גלאטסראיי בבכורה של הדר
הדר בסיום: "המטרה היא לנצח, אני לא מסתכל על דרכונים"
שי האוזמן תוהה האם השינוי של הדר יספיק מול יריבות ראויות
"יש תחרות לא בריאה בין הישראלים לזרים, סוג של מחנאות"
לא רק אדלשטיין, גם אוברדוביץ' מאשים: "אין לנו זמן לעבוד"
גלאטסראיי זועמת: "השופטים שוב עזרו למכבי, זה לא מוזר?"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רמי הדר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אופורטוניזם אמיתי זה לא רק לדעת איפה להיות ומתי להיות אלא גם אחרי מי להיות. רמי הדר/ברני ארדוב

"לא שיניתי כלום בהכנה שלי", השיב ארגין עתמאן כששאלתי איך התמודד עם תחלופת המאמנים המוזרה בשורות היריבה. "הוא היה העוזר שלו, וחשבתי שביומיים של הכנה יהיה חכם לו היה עושה את אותו הדבר". הטורקי ציין את ההפתעה שבהצבתו של קולטון אייברסון בחמישייה, וזה אכן הטריד את האורחים עם 17 נקודות שקלע ושמונה עבירות שסחט, אבל גם בין תרגיליו השונים של הדר לעומת קודמו - זה נגמר כמעט אותו דבר. פוטנציאל אישי גבוה בהתקפה לצד הגנה מחוררת (99 נקודות נקלעו על מכבי במילאנו, 89 מול ריאל, 92 אמש). וגם אם היו כמה שינויים מבחינת טיימינג, מבט בטבלת הרוטציה של הצהובים מראה על דמיון כמעט מושלם למה שהיה עד כה - שמונה שחקנים מתוך עשרה אמש שמרו בקנאות על כמות הדקות שלהם (השינויים המהותיים: גאודלוק שיחק שלוש דקות פחות, צירבס שלוש יותר).

גם אספקט הישראלים נותר זהה. הדר הצהיר שאינו מתעסק בפספורטים, אבל אלה שאסורים כניסה לדובאי עדיין אסורים גם השתתפות אמיתית במפעל. גיא פניני (3 נקודות, מהקו) עדיין מחפש סל שדה ראשון ביורוליג העונה, ויוגב אוחיון (3 נקודות) וגל מקל (0 נקודות, זריקה אחת ב-9 דקות) המשיכו את היעלמותם גם כשחדר ההלבשה נפתח לראיונות. תוסיפו את ג'ו אלכסנדר החולה וסילבן לנדסברג הפצוע והרי שמעמד הדרכון הכחול-לבן בכי רע - מאמן נבחרת ישראל במשרה מלאה בטח ישב בביתו וחרד לכושר שחקניו.

דווין סמית', אחרי ערב קליעות סביר ושתי שקיות קרח על הברכיים, לא אהב את השאלות על מאמנו הנוכחי והקודם. "פשוט ניסינו לבצע את תוכנית המשחק, לא משנה מה היא", הסביר. "עשינו את אותו הדבר, זה המקצוע שלנו", שיעמם באמריקאית. סוני ווימס, ה-MVP של סידי עם 23, לא הפסיק לחייך - גם לא כשאחד העיתונאים דרך עליו בטעות. "ניסינו להיות יחידה מלוכדת", אמר, ולכו תשאלו את קסוטו לפרשנות. "איך זה לשחק עם מאמן חדש בהתראה קצרה? מה משך את תשומת הלב שלך?", שאלתי. "אני לא שם לב לכלום", ענה. "כל חיי עברתי בין מאמנים, 15-20 מאמנים בקריירה". "מה היה שונה?", ניסיתי. "שום דבר. שיחקנו כקבוצה, כיחידה מלוכדת". ובאמת שזה לא היה שונה מדי. מכבי הדר היתה מפסידה במילאנו ולריאל, כמו שמכבי ארז היתה מנצחת את גלאטסראיי.

אבל הדר עשה את מה שהיה צריך אמש, על הפרקט ומול המצלמות. אופורטוניזם אמיתי זה לא רק לדעת איפה להיות ומתי להיות אלא גם אחרי מי להיות. כעוזרו של אדלשטיין במכבי, גם אם לזמן קצר, הדר לבטח למד איזה כדורסל הזרים שלו לא אוהבים ואיזו התנהלות הבוסים שלו לא אוהבים. וכן, אופורטוניזם אמיתי זה גם לדעת נגד מי להיות, ומשחק ביתי מול גלא, האחרונה ביורוליג - זה הקרם דה לה קרם של הסיפתח.

מאמן מכבי תל אביב רמי הדר. ברני ארדוב
יותר מופרך מגרנט בצ'לסי ובלאט בקליבלנד. רמי הדר/ברני ארדוב

את התוכנייה המושקעת שחיכתה ל-11 אלף האוהדים על המושב פתח "דבר היו"ר" של שמעון מזרחי. שש פסקאות כתב הבוס. הראשונה והשנייה עסקו בגלאטסראיי, השלישית בז'לגיריס ושאראס, הרביעית בברצלונה ובדרבי. החמישית, סוף סוף, עסקה בפיל הלבן שכבר לא בחדר ורק השישית והאחרונה - פסקה בת שורה וחצי, בלחץ - הודיעה: "מחליפו של ארז יהיה רמי הדר, שמונה כמאמן הקבוצה, וכעזר כנגדו ישמש ליאור ליובין, שנשאר אף הוא בצוות המאמנים".

"דבר היו"ר" סימן באופן מושלם את המינוי הכי מופרך בתולדות המועדון. דיוויד בלאט אימן את הקבוצה של לברון בגמר ה-NBA, ג'ון טרי הרס לגרנט גביע אירופי, ועדיין, רמי הדר מאמן את מכבי תל אביב זה מתחרה ראוי במדד ההלם. כשגרנט מונה לצ'לסי העיתונים האנגלים תהו Avram Who. אצל הדר, ה"מי" כל כך זעק לשמיים עד שחדר לשמו הפרטי.

אתמול, כמה דקות לאחר הג'אמפ בול, התיישב ר-מי על הספסל וקם מיד, כאילו הבין בבהלה שעכשיו - כשאינו עוזר כבר - עליו להלך על הקווים, להכניס ידיים לכיסים, לשחק בחגורה, לכרוע, לגעור, לכוון.

המשימה הכי חשובה של אדם שקיבל תפקיד בדרך כה הזויה היא לשכנע את כולם - בעיקר מעסיקיו - שהוא פחות מופתע מהם. שהדבר הזה שנחת עליו הוא הדבר הכי נורמלי בעולם. אתמול, בהתחשב בטיימינג הבעייתי, באיזורית המודרנית של מעסיקיו - מזרחי משמאלו ליד המדרגות, פדרמן על הכיסא שמאחור, וויצ'יץ' שמונה מטרים מימינו - ובשאלות התקשורת, רמי הדר עשה עבודה טובה באספקט זה.

"יש לנו דרך ארוכה לפנינו", סיכם זה שמונה ב-02:27 בלילה שבין שבת לראשון - את יומו השגרתי במשרתו השגרתית. את העובדה שתוחלת חייו של מאמן מכבי היא 2.25 משחקי יורוליג בממוצע, ישאיר הדר לאנשים שמתעסקים במציאות.

Orenjos@walla.co.il

רמי הדר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הבוסים שמרו עליו איזורית. רמי הדר/ברני ארדוב
רמי הדר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רמי הדר מאמן מכבי תל אביב/ברני ארדוב
רמי הדר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רמי הדר מאמן מכבי תל אביב/ברני ארדוב
רמי הדר מאמן מכבי תל אביב עם סוני ווימס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רמי הדר מאמן מכבי תל אביב עם סוני ווימס שחקן מכבי תל אביב/ברני ארדוב
מאמן מכבי תל אביב רמי הדר. ברני ארדוב
מאמן מכבי תל אביב רמי הדר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully