וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוביל המשפחתי: ניסן Quest בגרסה אמריקנית

27.10.2016 / 7:28

לטיול המשפחתי בקולוראדו השתוקקתי לשכור מיניוואן אמריקני, כדי להרגיש כמו המקומיים; אבל מה לעשות וחברות ההשכרה באמריקה, לא משכירות Made in USA? בחרתי בניסן מלוכסן עיניים, ולא הצטערתי לרגע

ניסאן קווסט. רמי גלבוע, אתר יצרן
ניסאן קווסט/אתר יצרן, רמי גלבוע

בדמיוני המוקדם ראיתי את עצמי נוהג בדודג' או שברולט טיפוסית, אבל לא כך רצו סופרי האפונים של חברת ההשכרה DOLLAR; אנחנו לא מחזיקים וואנים אמריקניים, התנצלו בפני, אבל אתה יכול לבחור בין קיה לבין ניסן. ניסן QUEST נראה לי קצת יותר בריון אז בלי לדעת אפילו מה מסתתר מתחת למכסה המנוע, לקחתי אותו ויצאתי לסיבוב של שבועיים – לחתונת הבן בקולוראדו, סיורים בהרי הרוקי, וקפיצה קטנה למואב, יוטה. חלפה במוחי המחשבה לקחת 4X4, אבל ויתרתי – מחירי ה-4X4 יקרים בהרבה, ואף אחד לא מבטיח לך איזה דגם תקבל. עם ארבעה עד שבעה בני משפחה, חמש מזוודות וזוג אופניים, המרחב הפנימי הפך להיות הקריטריון המנצח.

ניסאן קווסט. רמי גלבוע, אתר יצרן
ניסאן קווסט/אתר יצרן, רמי גלבוע

אמריקה מתבוננת מזרחה

יש משהו מאוד יפאני בחרטומו המגולף של ניסן קווסט; זוג פנסים מלוכסנים החובקים שבכה בצורת יהלום, פנסי ערפל שקועים וכונס אוויר בתחתית. הכנפיים הקדמיות מנופחות וקפל פח ארוך מנסה, ומצליח לשבור את שממת דופן הצד הענקית; כמה כבר אפשר להיות יצירתיים, עם דופן פח בגודל 5.08*1.85 מטרים? שלושת חלונות הצד מתמזגים לרצועת זכוכית ארוכה ומסוגננת, מצליחים להרחיק את ה-קווסט מדימוי 'רכב הובלות'. הדלתות האחוריות נפערות עם מנועים חשמליים, משאירות לנוסעים דרכי כניסה ומילוט מצוינות. גגון אלגנטי מאפשר העמסת מטען חריג על הגג, חלון שמש גדול מכניס אור פנימה. הדופן האחורית, אין מה לעשות, זקופה ומשעממת למראה - אלו מגבלות הז'אנר המבקש להקנות כמה שיותר מרחב פנימי, לכמה שפחות מרחק בין הפגושים.

תא הנוסעים של רכב ההשכרה לא היה מהמפוארים שבנמצא, אבל הוא מרווח להפליא, ומפנק מאוד. הרכב הגיע בתצורת שבעה מושבים, ארבע כורסאות נפרדות + ספסל אחורי לשלושה נוסעים; הוא לא הכי מרווח, אבל לא התקשינו להכניס אליו שלושה מבוגרים שלא התלוננו. מאחורי ארבעת המושבים הקדמיים, הצלחנו להכניס שני זוגות אופני הרים בגודל מלא, עם גלגלי 27.5"; קיפול שורת המושבים השנייה היה מייצר תא מטען בגודל של מחסן חומרי בניין. במצב של 7-נוסעים נשאר תא מטען לא מגוחך, אם כי לא מתאים למסע ארוך. תא מטען גדול וסמוי מתחת לרצפה מאפשר לאכסן פריטים רבים, בלי להפריע לנוסעים או למטען מזדמן.

תא הנוסעים מפנק למדי, בלי להיות מצוייץ בריפודי עור ושאר פריטים הנעדרים מרכב השכרה בסיסי. ל-קווסט צג מגע גדול ונוח, מערכת צליל טובה, איבזור בטיחות מלא, אם כי ללא כל מערכות אקטיביות – בוודאי לא בדגם ההשכרה. תיבת ההילוכים נשלטת באמצעות מוט קצר, המבצבץ מלוח המחוונים. זה סידור מצוין, המשחרר את הרצפה שבין הנוסעים מלפנים, ומאפשר הנחת תיקים ושאר זוטות על הרצפה. יש קרוז קונטרול (פאסיבי) ותנוחת הישיבה זקופה, כמקובל בוואנים רבים. נסענו בקווסט ימים ארוכים, ולא מצאנו סיבות התלונן; ברמת הגימור הבסיסית, קווסט אינו מדיף את ניחוח האיכות של טרנספורטר למשל, אבל זה רכב הרבה יותר זול ובמובנים מסוימים, הוא לא פחות מפנק.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניסאן קווסט. אתר יצרן
ניסאן קווסט/אתר יצרן

פגשתי CVT מאושרת!

הפריט המעניין ברכב המבחן היה דווקא המנוע; תשכחו מטכנולוגיה אירופאית יקרה ומתוחכמת, תעזבו אותנו מדיזלים צמוקי כוח והילוכים ידניים. ניסן קווסט חמוש במנוע בנזין 3.5 ליטר, V6 המספק 260 כוח סוס צוהלים ומומנט בריא של 32 קג"מ. הרכב שוקל למעלה מ-2000 קילוגרם אבל הוא מתעופף לדרכו בקלילות בשרנית ומפנקת, שמח לזנק מרמזור או להעפיל לפסגות הרי הרוקיז. זה מנוע בנזין משובח ומעודן, הרוחש בדממה מתחת למכסה המנוע.

יחידת הכוח הזאת גם לימדה אותי משהו חדש על תיבות הילוכים רציפות; אנחנו אוהבים לשנוא את התיבות הרציפות, המייבבות, גונחות ומזמזמות תחת נהיגה ספורטיבית. לעתים קרובות פוגע תפקוד התיבה הרציפה בהנאת הנהיגה מרכב, שיכול היה להיות מהנה מאוד. אבל ראו זה פלא, כאשר ה-CVT משודכת למנוע בשרני כמו זה של ה-קווסט. לא נשאר זכר לאותן מגרעות מעצבנות... התיבה מכוילת לשמור את המנוע בסל"ד נמוך, מתבססת על המומנט הגבוה. בנהיגה רגועה אין לך מושג על קיומה של התיבה הרציפה וגם בנהיגה מהירה, היא מתפקדת מצוין. מכאן שהבעיה היא בעיקר במנועים הקטנים המגיעים לישראל (גם ברכבי ניסן, אבל לא רק), ולא בתיבה אותה אנו אוהבים להשמיץ... למדתי משהו. עם צמיגי 235/65R16, הקווסט מספק נסיעה נוחה, וגם אחיזת כביש טובה. הוא גומא מרחקים במהירות גבוהה, אבל לא צריך לצפות ממנו להתנהגות ספורטיבית. כל הטוב הזה אינו מגיע בלא מחיר בתחנת הדלק – בנהיגה רגועה עבר ה-קווסט קצת יותר מ-7 קילומטרים לליטר, לא מומלץ לטחון אתו את הציר תל-אביב אילת...

ניסאן קווסט. רמי גלבוע, אתר יצרן
ניסאן קווסט/אתר יצרן, רמי גלבוע

בקרוב בישראל?

שוק הוואנים בישראל, מצומצם למדי. מיניוואנים אירופאים ומזרחיים נמכרים כאן לא רע, לשימושים משפחתיים. פלח השוק של וואנים גדולים ממוקד בעיקר ברכבי הסעה מקצועיים. חברת קרסו יודעת להביא כלי רכב מארה"ב – אלטימה, מקסימה ואפילו סנטרה, הן דוגמאות בודדות. שעשועי אריתמטיקה מצביעים על כך שניסן קווסט עשוי לעלות כאן קצת יותר מ-210,000 שקלים, מחיר אטרקטיבי למדי. אם מוכרים כאן ניסן מקסימה ב-240,000 שקלים, אפשר יהיה למכור כאן גם כמה קווסטים – ללקוחות המחפשים מרחב הסעה גדול ומפנק, ואינם מוטרדים מחשבונות הדלק. כך או כך, היבואנית לא חושבת על ייבוא הקווסט לישראל, בינתיים.

ניסאן קווסט. רמי גלבוע, אתר יצרן
ניסאן קווסט/אתר יצרן, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully