וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס הכריזה על טנדר העבודה היוקרתי - X קלאס

26.10.2016 / 7:35

מרצדס מכוונת את ה-X קלאס גם למשפחות. יבוסס על פלטפורמת ניסאן נווארה וישא מנוע ששה צילינדרים בקצה ההיצע עם מערכת הנעה כפולה קבועה. על הכבישים בתחילת 2018

מרצדס X קלאס. אתר יצרן
מרצדס X קלאס בגרסת "אדוונצ'רר" הקשוחה. דיימלר רועה בשדות חדשים/אתר יצרן

באירוע שנערך ערב שלישי בפני כלי התקשורת העולמיים בשטוקהולם, חשפה מרצדס שני קונספטים (רכבי אב-טיפוס) המבשרים על ייצורו של טנדר העבודה היוקרתי הראשון בתולדות המותג - X קלאס. בדומה לפולקסווגן (אמארוק), בדיימלר מפנים את הטנדר הגרמני גם לשעות הפנאי של המשפחות לצד שימושיו המסחריים בציי רכב וחברות.

ה-X קלאס יחלוק את הפלטפורמה שלו עם ניסאן נווארה והטנדר החדש של רנו - אלסקן. הוא יופקד במפעל הייצור הספרדי של ניסאן וכן אצל רנו בארגנטינה ב-2018. שווקי המפתח שלו יהיו אמריקה הלטינית, אירופה, דרום אפריקה ואוסטרליה, אך במרצדס טוענים שלא יגיע לארה"ב נוכח הקיטון ברכישת טנדרים שאינם מיוצרים באופן מקומי (פורד F-150 וכדומה...).

מאחר ומדובר ברכב טרום ייצור סדרתי, מרצדס רשאית לפרט אודות חלק קטן מהמכלולים שייכנסו עימו לשירות. פרט לגרסאות 4 צילינדרים בסיסיות לדברי החברה, הוא ישא בחזיתו גם מנוע ששה צילינדרים טורבו דיזל בעל מומנט רב, בעוד יכולת הנשיאה עומדת על 1.1 טון, וכושר הגרירה שלו מוגבל ל-3.5 טון. הוא ישווק במרכבים קלאסיים, כלומר חד קבינה ודאבל קבינה עם סידור הושבה לחמישה אנשים, ותא הנוסעים יעוצב (כפי שניתן לראות בתמונות) ברוח המכוניות הפרטיות של מרצדס, עם רוב הפינוקים המוכרים. המשמעות היא שזה יקבל חלק ניכר ממערכות הבטיחות האקטיביות של אחיו (מרצדס E קלאס ו-C קלאס בין היתר).

במרצדס פיתחו את הקונספט במשך שנתיים תוך מעקב אחר גדילתו של סגמנט הטנדרים. להערכת בכיריה, שוק רכבי העבודה יגדל ב-40% עד שנת 2025, ומרצדס רוצה לגזול נתח שמן מהעוגה. המכירות הראשונות של ה-X קלאס תצאנה לדרך בסוף 2017, כך שסביר שבישראל נראה אותו רק בשנה שלאחר מכן.

מרצדס X קלאס. אתר יצרן
מרצדס X קלאס/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully