וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה ביותר: האם תצליחו לפתור את חידת סוכריות הג'לי?

27.4.2020 / 0:20

האם תצליחו לפתור את החידה המסובכת ולהישאר בחיים? נסו גם אתם לפתור את חידת סוכריות הג'לי שמטריפה את הרשת ומקסימום תצאו ממנה עם קרייבינג עז למתוק

Jelly Belly

בסרטון: ביקור במפעל לסוכריות גומי

אחרי ששברנו את הראש על חידת הקמפינג שגרמה לנו לוותר לתמיד על חופשה בטבע, מגיעה חידה נוספת - הפעם על סוכריות ג'לי - שגם אחרי שגילו לנו את התשובה, שברנו את הראש עוד שעה כדי לנסות להבין אותה. האם אתם תצליחו לפתור את החידה ללא עזרה? ראו הוזהרתם: זה קשה. מאוד.

בחידת סוכריות הג'לי, שהופיעה באתר החמוד "רגע, אבל למה?", מופיעות 3 סוכריות ג'לי שרק אחת מהן לא רעילה. האם תצליחו למצוא אותה? הקשיבו לסיפור המלא, חשבו היטב ונסו לפענח אותה.

חידת סוכריות הג'לי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
3 סוכריות ג'לי: 2 רעילות ואחת לא. מי מהן אינה רעילה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום בהיר אחד החלטתם לעזוב הכל ולטוס לארץ רחוקה. בהגיעכם, נודע לכם ששכחתם את הארנק בבית והרעב אילץ אתכם לגנוב קצת פסטרמה מהשכנים. לצערכם, נתפסתם על חם עם הנקניק ביד וכעת אתם עומדים בפני עונש מוות - ממנו יש לכם סיכוי קטן לצאת בחיים. השכן מושיב אתכם לצד גזע עץ כרות ושם עליו 3 סוכריות ג'לי: ירוקה, אדומה וכחולה.

הוא מעדכן אתכם ש-2 מתוך 3 סוכריות הג'לי רעילות ויגרמו לכם למוות מיידי, בעוד אחת מהן לא תעשה לכם כלום חוץ מטעים בפה. אם תבחרו במורעלת - תמותו, ואם תבחרו בזו שאינה מורעלת - אתם חופשיים ללכת. באיזו תבחרו?

החידה אינה מסתיימת כאן: נניח שבחרתם את הסוכריה הירוקה. בתגובה לבחירה הזו, השכן לוקח את סוכריית הג'לי הכחולה, מציין שהיא רעילה ומכניס אותה לכיסו. כעת נותרתם עם סוכריית ג'לי ירוקה ביד וסוכריית ג'לי אדומה על גזע העץ. השכן מאפשר לכם לשנות את הבחירה שלכם. האם תבחרו בסוכריה האדומה או תישארו עם הירוקה שבחרתם קודם לכן?

נסו לפתור בעצמכם ואם לא תצליחו - התשובה מופיעה בהמשך.

עוד באותו נושא

חידת הקמפינג שמשגעת את הרשת: האם תצליחו לפתור אותה?

לכתבה המלאה

איך מגיעים לתשובה?

ובכן - סוכריית הג'לי האדומה הא הבדחירה הבטוחה יותר. טים אורבן מסביר: "כשבחרתם בסוכריה הירוקה, היה לכם סיכוי של 1 ל-3 שהיא אינה מורעלת וסיכוי של 2 ל-3 שהיא מורעלת - כשזו שאינה מורעלת עדיין נמצאת על גזע העץ. כשהשכן הוריד את סוכריית הג'לי הכחולה והרעילה מהגזע, זה אולי לא חשף בפניכם שום מידע חדש על הסוכריה הירוקה שביד שלכם, כי לה עדיין יש סיכוי של 1 ל-3 לא להיות מורעלת. אולם, זה כן אומר לכם הרבה על הסוכריה האדומה שנותרה על גזע העץ - כי אם הסוכריה הלא מורעלת נמצאת על גזע העץ - זו חייבת בעצם להיות האדומה".

מתקשים להבין? אורבן מנסה להסביר במילים אחרות: "אם בחרתם בסוכריית ג'לי מורעלת (מה שהייתם עושים ב-2 מתוך 3 אפשרויות הבחירה שלכם) ואז בוחרים להחליפה אחרי שהשכן לוקח את הכחולה - הייתם ניצלים בכל אחד משני המקרים האפשריים. לעומת זאת, אם בחרתם בסוכרית ג'לי שאינה מורעלת (מה שהייתם עושים ב-1 מתוך 3 אפשרויות הבחירה) ואז בוחרים להחליפה אחרי שהשכן לוקח את הכחולה - הייתם מתים".

מסקנה: החלפה היא בחירה טובה ב-2 מתוך 3 המקרים. לסוכריית הג'לי הירוקה הייתה את הסיכוי הגבוה ביותר להיות רעילה מלכתחילה. גם כשהסוכרייה הכחולה נלקחה – הנתון הזה לא השתנה. אולם, ההסתברות שסוכריית הג'לי האדומה תהיה רעילה יורדת כשהסוכרייה הכחולה כבר אינה אופציה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully