וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הגיל והתרגיל: האשליה האופטית שתחשוף האם אתם רואים את העולם כמו ילד

26.8.2020 / 0:01

על פי מחקר חדש, האשליה האופטית הבאה, שבוודאי נתקלתם בה בעבר, מרמה רק מבוגרים. ילדים, לעומת זאת, לא יבינו למה נותרתם מבולבלים. האם היא תצליח להטעות גם אתכם?

צילום מסך

בסרטון: עוד אשליה אופטית מתעתעת

האשליה האופטית הבאה מצליחה לעבוד רק על מבוגרים, בעוד ילדים בכלל לא יבינו מה כל כך מתעתע בה. אז בני כמה אתם בעצם? והאם אתם רואים את העולם כמו ילדים או שהמוח שלכם מספיק מפותח כדי לראות את הדברים אחרת? צפו בתמונה הבאה והחליטו: מי מהעיגולים המרכזיים גדול יותר? האם זה העיגול המוקף בעיגולים קטנים ממנו או העיגול המוקף בעיגולים גדולים ממנו?

איזה עיגול מרכזי גדול יותר: זה שמימין או זה שמשמאל?

אשליית אבינגהאוס. פייסבוק, צילום מסך
צילום מסך/צילום מסך, פייסבוק

האשלייה האופטית שמוצגת כאן נקראת אשליית אבינגהאוס, על שמו של הפסיכולוג הגרמני הרמן אבינגהאוס, הגורסת שתפיסת גודל של עצם מסוים תלויה גם בגודלם של העצמים המקיפים אותו. בתמונה שלהלן, העיגול המרכזי שבצידה הימני של התמונה מוקף בעיגולים קטנים ולכן נראה גדול יותר מהעיגול המרכזי שמופיע בצד השמאלי של התמונה - זה שמוקף בעיגולים גדולים ממנו.


ובכן - התשובה האמיתית היא ששני העיגולים המרכזיים בכלל שווים בגודלם, למרות שרובכם בוודאי חשבתם שזה שמימין גדול יותר.

עוד באותו נושא

רק 1 מתוך 100 אנשים אינטליגנטיים עוברים את המבחן הזה, ואתם?

לכתבה המלאה

רואים את זה עכשיו?

אשליית אבינגהאוס. פייסבוק, צילום מסך
צילום מסך/צילום מסך, פייסבוק

מחקר חדש שבוצע לאחרונה ע"י מרטין דוהרטי מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת סטירלינג מראה שדווקא יש מי שלא נופל במלכודת הגדלים הזו - והם הילדים שלנו. בניסוי שנערך ל-151 ילדים בגילאי 4 עד 10 ו-24 צעירים בגילאי 18-25, הציגו תמונות דומות לזו שהצגנו כאן, עם הבדל שנע בין 2 ל-18 אחוזים בגודל העיגולים המרכזיים. כשנשאלו מה הבדלי הגדלים בין העיגולים, הילדים ענו שהם זהים בגודלם ולא התייחסו כלל לסביבה המבלבלת שבה העיגולים נמצאים.

ילדים מתחת לגיל 7 כמעט תמיד זיהו שהעיגולים זהים בגודלם, וזאת ככל הנראה בגלל שמוחם של המבוגרים כבר התרגל להסתכל על התמונה הגדולה ולקחת בחשבון את ההקשר הויזואלי שלה, בעוד אצל ילדים היכולת הזו אינה מפותחת. במקרה הזה, חוסר ההתפתחות שלהם מהווה עבורם יתרון, כי הם היחידים שמצליחים לפתור את החידה הזאת מבלי להתבלבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully