וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא גיף! התמונה הזאת זזה רק בראש שלכם - ונראה אם תצליחו לגלות למה?

13.8.2020 / 0:01

האשליה האופטית הבאה מופצת בימים האחרונים ברדיט ואנשים מוכנים להישבע שמדובר בתמונת גיף שזזה לנגד עיניהם, כשלמעשה מדובר בתמונה רגילה ודוממת לחלוטין. האם תצליחו לעלות על הטריק?

אשלייה אופטית: האם אלה פלוסים לבנים על רקע שחור או פלוסים שחורים על רקע לבן?/רדיט

מעניין אם גם ביומיום אנחנו רואים דברים זזים כשהם למעשה לא? כמו את ימי ראשון שלנו. התמונה הבאה נראית כמו גיף שזז ימינה ושמאלה אך למעשה מדובר בתמונה דוממת לחלוטין. משהו לא ברור בתמונה הזאת גורם למוח שלנו לפרש אותה כ-GIF ולא כ-JPG. איך זה קורה? יש לנו תשובה אבל קודם צפו בעצמכם בתמונה ותראו אם גם אצלכם בראש היא זזה:

אשליה אופטית של ריבועים זזים. Reddit, צילום מסך
אשליה אופטית של ריבועים זזים/צילום מסך, Reddit

בתמונה מופיעים שני ריבועים על רקע אפור המורכבים בעצמם מריבועים. אחד הריבועים קטן יותר ומופיע במרכז התמונה והריבוע הגדול מקיף אותו. אם תסתכלו על התמונה או תגללו למטה ולמעלה בעדינות, תוכלו לראות כיצד הריבועים זזים להם מצד לצד.

התמונה שפורסמה ב"רדיט" תחת הכותרת "זה לא גיף" הצליחה לעורר סערה ברשת, כשאנשים התקשו להאמין שהתמונה לא באמת זזה. 25 אלף הצביעו לה ויותר מ-450 תגובות נרשמו. אחד כתב: "זו כמו פורטל לממד אחר, מאוד אינטנסיבי" ואחר הוסיף: "זה רק נהיה מוזר יותר כשאתה גולל מטה. לפעמים אני רואה את החלק הפנימי זז ולפעמים זה החיצוני, תלוי היכן אני מתמקד ועם איזו עין".

כמו אשליות אופטיות רבות אחרות, גם לזאת יש הסבר. מצליחים להבין מה בתמונה גורם למוח שלנו להתבלבל? אחד ענה על השאלה בתגובות: "רק אחרי שעשיתי זום רציני בתמונה, נפל האסימון. הריבוע המרכזי זהה לריבוע החיצוני - אך הוא הפוך ממנו ב-90 מעלות. שימו לב לפינות של הריבועים הקטנים, צבעי הלבן והשחור הפוכים. משום מה ההיפוך הזה לא בא בטוב למוח שלנו שמנסה 'לתקן' את התמונה וכך יוצר את התעתוע".

נחמד, נכון?

וכבונוס קבלו אשליה אופטית נוספת וענו לנו: מה צבעי הנקודות?

אשליית הנקודות. Reddit, צילום מסך
אשליית הנקודות/צילום מסך, Reddit

מי שלא נתקל בתמונה בעברו עלול לחשוב שהנקודה הימנית אפורה כהה ואילו הנקודה השמאלית אפורה בהירה. זו כמובן טעות. למעשה מדובר בצבע זהה לחלוטין רק שהרקע מעניק אשליה של שוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully