וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשליית הזברות הסיאמיות: ברשת לא מצליחים להחליט מי משתי הזברות מסתכלת למצלמה?

15.7.2020 / 0:00

צלם טבע שביקר באחת משמורות הטבע בקניה תפס תמונה נדירה של שתי זברות שנראות כאילו הן תאומות סיאמיות עם ראש אחד. חברו פרסם את התמונה ושאל את הגולשים מי מהזברות מסתכלת למצלמה - וכבר שבוע שכולם מתווכחים על זה

צילום חובבים, יוטיוב

בסרטון - זברות בטבע

בתמונה שלפניכם מופיעות שתי זברות - אבל רק ראש אחד. למי מהזברות שייך הראש הזה - לימנית או לשמאלית? זו השאלה שהגולשים שוברים עליה ת'ראש בימים האחרונים - עד כדי כך שהצלם עצמו נאלץ להתערב, לחשוף את התשובה ולהרגיע את הרוחות.

סרוש לודהי, צלם טבע מנאגפור, הודו, ביקר בשמורת הטבע הלאומית של קניה, מסאי מארה, וצילם שם שתי זברות בתמונה שהותירה רבים מבולבלים. שמורת הטבע הלאומית, מסאי מארה, היא אולי לא הגדולה ביותר בקניה אך היא המפורסמת ביותר ומוכרת בעיקר בזכות אוכלוסיית בעלי החיים המגוונת והמיוחדת שבת - החל מאריות, נמרים אפריקאים וצ'יטות ועד פילים אפריקאים, ג'ירפות וכן - גם זברות. בביקורו הוא צילם מגוון תמונות מרהיבות, אך זו דווקא התמונה של שתי הזברות שהצליחה למשוך הרבה תשומת לב.

חברו, קצין היער פרווין קסוואן, שיתף את התמונה ברשת ואתגר את הגולשים לקבוע מי מהזברות מסתכלת למצלמה? הציוץ צבר למעלה מ-4,300 לייקים ו-500 תגובות, עם הכיתוב: "בואו נראה מי יכול לדעת איזו זברה נמצאת בחזית".

אז מה ההימור שלכם?

אשליית הזברות הסיאמיות. טוויטר, צילום מסך
איזו זברה מסתכלת למצלמה: הימנית או השמאלית?/צילום מסך, טוויטר

אדם אחד ענה: "השמאלית, על פי הקפלים שעל צווארה (כנראה מכיוון שראשה מוטה ימינה). לימנית אין קפלים בצוואר, מה שמצביע על כך שפניה מאוזנות ומוסתרות מאחורי פני הזברה השמאלית". אדם נוסף כתב: "זה לגמרי הימנית שבחזית. היא עושה צל על השמאלית". אדם נוסף הציע פתרון אחר: "לדעתי יש שם עוד זברה שעומדת באמצע. זברה שלישית". אחרים היו משוכנעים שהתמונה נערכה בפוטושופ כדי לעבוד עלינו.

לבסוף הצלם סיפק תשובה חד משמעית. לדבריו, הפנים שמביטות ישירות לעדשת המצלמה שייכות לזברה משמאל. משתמש נוסף הצדיק אותו: "כשמסתכלים על האוזניים האחוריות, רק הימנית יכולה לעמוד עם האוזניים בזווית הזו - מה שאומר שהאוזניים שמקדימה שייכות לשמאלית".

ניחשתם נכון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully