וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור אחרי: נמצאה הציפור האמיתית מ"אנגרי בירדס" שחציה זכר וחציה נקבה

9.12.2019 / 9:38

בדיוק עשור מאז הופץ לראשונה המשחק למכשירים הניידים, באיגוד להקות הציפורים הארצית פרסמו תמונה של ציפור שנראית בדיוק כמו הציפור מ"אנגרי בירדס" וזו בזכות תסמונת נדירה שמעניקה לציפור נוצות אדומות של הזכר ולבנות של הנקבה

פורום פילם

בסרטון - הטריילר של אנגרי בירדס 2

החודש, בדיוק לפני עשור, חברת Rovio Entertainment הפיצה למכשירים הניידים את המשחק "אנגרי בירדס" ועשתה היסטוריה. לציון המאורע, איגוד להקות הציפורים הארצית (טקסס) שיתפה בעמוד הפייסבוק שלה תמונה של ציפור שנראית בדיוק כמו הציפור העצבנית מ"אנגרי בירדס" - וזכתה ליותר מ-58 אלף שיתופים ואלפי תגובות.

ציפור ה"אנגרי בירדס" האמיתית היא קרדינל צפוני שתועד בטקסס עוד ב-2014, הסובל מתסמונת נדירה שמעניקה לו נוצות אדומות של הזכר ולבנות של הנקבה. הציפור למעשה סובלת מאנומליה גנטית נדירה הגורמת לאורגניזם להיוולד עם מאפיינים זכריים במחצית אחת של גופו ונקביים במחצית השנייה. בדרך כלל לקרדינלים הגבריים יש נוצות אדומות, בעוד צבען של הנקבות לבן.

"זו תסמונת מהממת, הציפור עוצרת נשימה", כתב אחד בתגובות ואחר הוסיף: "מדהים. הטבע תמיד מנסה דברים חדשים. אנחנו פשוט לא תמיד זוכים לראות את התוצאות". על אף שמדובר בתסמונת נדירה, היא מופיעה וניכרת לעין בעיקר בקרב חרקים, בדגש על פרפרים צבעוניים, כש-1 מתוך 10 אלף פרפרים סובל מהתסמונת הזאת. אחת התגליות הראשונות של התופעה מתוארכת למאה ה-18, אז נמצא לובסטר שחציו זכר וחציו נקבה. מאז נוספו לרשימה גם סרטנים, דבורים, נחשים וכמה זנים של עופות.

אנגרי בירדס האמיתי. צילום מסך
מצאו את ההבדלים/צילום מסך

הלובסטר המפורסם שגילה על התסמונת:

לובסטר שסובל מאנומליה גנטית נדירה. Richard Palmer, University Of Alberta, צילום מסך
לובסטר שסובל מאנומליה גנטית נדירה/צילום מסך, Richard Palmer, University Of Alberta

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully