וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידון הידע הכללי שיגלה האם גם לתת מודע שלכם יש אינטליגנציה גבוהה

29.1.2020 / 16:03

תיאוריית האינטליגנציות המרובות של הווארד גרדנר חוללה מהפכה בתפיסת האינטליגנציה המקובלת. היא הביאה ראיות לכך שהאינטליגנציה האנושית אינה ישות שכלית אחידה אלא צירוף של מספר אינטליגנציות נפרדות. איזה יש לכם? ככה תגלו

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

הפסיכולוג הווארד גרדנר הציג לראשונה את רעיון האינטליגנציות המרובות בספרו "תבניות חשיבה" בשנת 1983 - הרעיון לפיו לכל אדם, במידה זו או אחרת, יש שמונה אינטליגנציות בסיסיות. ההנחה העומדת בבסיס התיאוריה היא שאין היררכיה בין האינטליגנציות, הן חשובות במידה שווה, בלתי-תלויות אחת בשנייה ולכל אחת יש את המקורות הייחודיים לה.

עוד בנושא
המבחן הזה יחשוף - איזה סוג אינטליגנציה יש לך?
רק אנשים עם מוח חד במיוחד יעברו את מבחן ה-IQ הזה

אומנם מרבית מבחני האינטליגנציה כיום (כגון מבחן וקסלר) מתמקדים במדידת האינטליגנציות הלוגית-מתמטית והלשונית להערכת מנת המשכל, אולם לפי גארדנר, ההצלחה במשימות היום יומיות אינה מורכבת רק משימוש בשתי אלו.

הצהרה זו זיכתה את התיאוריה בפופולאריות רבה, מפני שאפשרה לכל אדם למצוא את התחום בו הוא מצטיין. כך, למשל, ילד שהתקשה בלוגיקה בבית-ספר יכל להביע את כישוריו בתחום המוסיקלי במקום להיות מתויג כלא מוצלח. למרות הצלחת התיאוריה לא נמצאה עדיין דרך מהימנה ומוסכמת על מנת למדוד כל אחת מהאינטליגנציות בנפרד, מפני שבדרך כלל על מנת להצליח במשימות השונות יש להשתמש במספר אינטליגנציות שונות.

חידון חדש שחובר ע"י פלייבאז מתיימר למצוא מהי האינטליגנציה הבולטת אצלכם - על פי הידע הכללי שלכם.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully