וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל זה עזבת את מכבי חיפה? חן עזרא מתקשה גם בהפועל תל אביב

1.10.2016 / 6:30

תפקיד השחקן המוביל פוגע בו, הקללות שוברות אותו. חן עזרא עזב את הצרות שהציקו לו במכבי חיפה, ולמרות שלא באמת היתה לו הצעה ממכבי תל אביב, הוא העדיף לחתום בהפועל תל אביב המתפוררת, רק כדי להרגיש רע יותר ואולי אפילו לשוב לספסל. יניב טוכמן על מטוס ללא טייס

יוסי ציפקיס
"אם היה שחקן שהיה מפחיד אותנו לפני המפגשים מול מכבי חיפה, זה היה חן עזרא", נזכר השבוע שחקן במכבי תל אביב. "אבל במשחק האחרון אפילו לא הרגשתי אותו"

פטר בוס ידע את אשר יודיע בסיום המשחק. גמר גביע המדינה היה משחקו האחרון כמאמן מכבי תל אביב אחרי שסגר באייאקס והוא קיווה לעזוב את ישראל עם התואר השני בחשיבותו, אחרי שאיבד את האליפות להפועל באר שבע. מכבי חיפה היתה מנגד ובוס ערך את מרבית האסיפה המקצועית על היריבה בלי שהזכיר שום שחקן באופן אישי. רגע לפני שסיים לדבר, הוא הקדיש תשומת לב פרטנית רק לשחקן אחד במכבי חיפה, לחן עזרא. הוא לא היה היחיד מבין מאמני מכבי תל אביב הזרים שדיברו על שחקן ההתקפה של מכבי חיפה.

גם פאקו אייסטרן היה מזכיר את עזרא בהכנה של מכבי תל אביב לקראת מכבי חיפה. גם פאולו סוזה. "אם היה שחקן שהיה מפחיד אותנו לפני המפגשים מול מכבי חיפה, זה היה חן עזרא", נזכר השבוע שחקן במכבי תל אביב. "אבל במשחק האחרון נגד הפועל תל אביב אפילו לא הרגשתי אותו. רק בירידה להפסקה, שמתי לב שהוא היה על המגרש".

כולם יודעים מה קרה לחן עזרא מאז אותו גמר. הוא התעקש לעזוב את מכבי חיפה, התלבט בין הצעות, כמעט חתם ברוסיה, אבל בסוף בחר בהפועל תל אביב המתפוררת. שם, כנראה, עושים לא מעט טעויות שעשו איתו במכבי חיפה. למה חן עזרא החליט דווקא כך? שאלה טובה. העובדה שכבר אחרי חמישה מחזורים שוקלים בהפועל תל אביב להדיח את עזרא מההרכב רק מחדדת את התהיה – אם כבר בחרת לשבור את הכלים ולעבור למועדון חדש – זו התוצאה שאליה הגעת?

שחקן הפועל תל אביב חן עזרא מול שחקן מכבי חיפה איאד אבו עביד. ברני ארדוב
לקח קשה את הקריאות של האוהדים. עזרא/ברני ארדוב
"כשמכבי חיפה הציעה חוזה, הראש שלו כבר היה בהפועל תל אביב והוא החליט לשנות אווירה"

לאימון המסכם של הפועל תל אביב בשבת שעברה לקראת הדרבי, חן עזרא בא ברגל. מאז התחתן לפני שלושה חודשים ובעקבות המעבר ממכבי חיפה דרומה, הוא שכר דירה בדרום תל אביב באזור פלורנטין כדי שלא יצטרך לחלל שבת אם האימונים נופלים על היום המקודש. להליכה מהשכונה הוותיקה שעל גבול יפו ועד למתחם חודורוב, הצטרף גם שמואל שיימן שבעצמו התקרב לדת. קרוב לוודאי שהרבה דברים רצו לעזרא בראש בדרך. ספק אם יכול היה לחשוב על התוצאה שהגיעה קצת יותר מ-24 שעות אחרי.

את התגובה של חלק מהאוהדים שהגיעו יום אחרי הדרבי כדי לכלות את זעמם, עזרא כנראה לא ישכח זמן רב. גורם בהפועל תל אביב סיפר השבוע שעזרא לקח את הקללות והגידופים בצורה קשה מאוד. "בניגוד למכבי חיפה שם חן שיחק או למכבי תל אביב ששומרת על סטריליות, אנחנו יצאנו מהמכוניות והיינו צריכים ללכת למגרש ואחרי האימון חזרה למכוניות דרך האוהדים שקיללו וירקו ממרחק של סנטימטרים", סיפר אחד משחקני הפועל תל אביב השבוע. "חן, אולי יותר מאחרים, לקח את זה מאוד קשה. הוא לבטח לא חלם על זה כשחתם בהפועל תל אביב".

החלומות של עזרא לא היו על אוהדים שלא נותנים לו להיכנס למכונית ולנסוע הביתה. כבר אחרי שנתיים במכבי חיפה הוא רצה לאירופה. ביקש מהסוכנים להוציא אותו לספרד. "אני חושב שאני אחד השחקנים הכי טובים בארץ. אני צריך לשחק באירופה", אמר אז. אבל עזרא גמר את כל החוזה במכבי חיפה וכנראה כבר לא יחווה את אירופה. הוא נקנה ב-2012 אחרי עונת שיא במכבי נתניה במדיה כבש 12 שערים. מכבי חיפה שילמה עליו מיליון יורו ובחוזה עליו חתם, הרוויח 250 אלף דולר נטו לעונה. הוא היה אמור להוביל את מכבי חיפה לתארים ולמרות שהשער שכבש בגמר הגביע האחרון העניק למכבי חיפה את גביע המדינה אחרי 18 שנים, בשורה התחתונה אלו היו ארבע שנים מבוזבזות מבחינתו.

מכבי חיפה לא היתה קרובה לאליפות בשנים האלה ובכל עונה רשמה עוד שיאים של כישלון. לא הוגן להפיל את כל התיק על עזרא. היו שחקנים גרועים ממנו בהרבה. היו זרים שהובאו במיליונים שלא פגעו. עזרא הרגיש שהתיק נופל עליו בחלקים גדולים של העונה שעברה ששיאם היה בחודש וחצי בין מארס לאפריל, אז ייבש אותו רוני לוי. הוא חזר לפיניש טוב עוד לפני השער בגביע, שהביא לכך שמכבי חיפה תציע לו חוזה חדש. "ההצעה היתה בטיימינג גרוע כי חן היה מאוכזב שלאורך כל העונה לא דיברו איתו ורק אחרי השער בגמר הגביע נזכרו בו", מספר חבר מהכדורגל. "כשמכבי חיפה הציעה חוזה, הראש שלו כבר היה בהפועל תל אביב והוא החליט לשנות אווירה ולתת לעצמו צ'אנס במקום אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חן עזרא שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
הרגיש שבמכבי חיפה מפילים את התיק עליו. עזרא/יוסי ציפקיס
"גם היום חן עזרא הוא השחקן הכי מוכשר של הפועל תל אביב. השחקן היחיד שלא יברח אף פעם מכדור. לא הוגן לקטול אותו עכשיו"

הרבה גבות הורמו בחודש יולי כשעזרא העדיף את הפועל תל אביב על מכבי תל אביב. השבוע חשף אחד האנשים הקרובים ביותר אל עזרא, שמעולם לא הוגשה לו הצעה ממכבי תל אביב. "זה היה כנראה טוב לכל הצדדים", אמר המקורב. "בתקשורת נכתב שמכבי תל אביב רוצה אותו ואפילו מציעה לו הצעות, אבל האמת היא שמעולם ג'ורדי קרויף לא הגיש הצעה ולא שם שום דבר על השולחן. ההצעות היו מהפועל באר שבע, בית"ר ירושלים, הפועל חיפה והפועל תל אביב וחן החליט ללכת על הפועל תל אביב. זה היה צריך להיות המקום הכי מושלם עבורו, אבל למרות הפתיחה הגרועה, חן לא מרים ידיים".

חמישה מחזורים מפתיחת העונה והפועל תל אביב עם שתי נקודות בלבד. אחרי החמישייה בדרבי, העסק נראה כרגע הכי שחור שיכול להיות. גם משחק שאמור היה להיות קליל כמו זה שמצפה לה מול הפועל אשקלון, רחוק מלהיות שלוש נקודות בטוחות. "אין יותר עמוק מהבור בו אנחנו נמצאים", אמר השבוע שחקן בהפועל תל אביב. "ומכאן אפשר רק לעלות עם חן עזרא והוא עוד יוכיח מה הוא שווה. אין מקום להספיד אותו וגם היום הוא השחקן הכי מוכשר של הפועל תל אביב. השחקן היחיד שלא יברח אף פעם מכדור. שינסה תמיד לעשות משהו יזום. לא הוגן לקטול אותו עכשיו. הוא לא משחק טניס. כל הפועל תל אביב פתחה רע את העונה הזו".

ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מעולם לא הגיש הצעה על עזרא. קרויף/ברני ארדוב

השאלה שצריכה להישאל היא האם היה נכון לבנות את הפועל תל אביב החדשה סביב עזרא. האם הוא האיש שיכול לבנות סביבו קבוצה? "אין לנו תשובה על השאלות האלה", הודו השבוע בהפועל תל אביב. "אבל בחייכם, איזה ישראלי יותר טוב יכולנו להביא בקיץ? זו חוכמה קטנה מאוד להגיד עכשיו שחן עזרא לא מתאים וחן עזרא לא יכול להוביל קבוצה. בקיץ כולם פירגנו לנו על ההחתמה הזו".

בקיץ היתה לעזרא גם הצעה מרוסיה מהקבוצה בה שיחק בעבר טוטו תמוז. הסכומים היו גבוהים מהחוזה בגובה של 270 אלף דולר נטו שיש לו בהפועל תל אביב, אבל הוא החליט לוותר ולחתום בהפועל לשלוש עונות. בסביבתו יש כאלה שאומרים שאחד הרבנים עימם הוא התייעץ המליץ לו לא לעזוב לרוסיה מאחר שיהיה לו קשה לקיים את מצוות הדת שם. "בנקודת הזמן ההיא זה לא התאים לחן ואל תחפשו יותר מדי סיבות", אמר השבוע גורם בסביבתו. "הוא הרגיש שהפועל תל אביב היא הדבר הכי נכון לקריירה שלו ושאם הוא עוד יגשים את חלומו לשחק באירופה, זה לא צריך להיות בקבוצה בינונית ברוסיה אפילו שמשלמים בה יותר מאשר בהפועל תל אביב".

בהפועל תל אביב מאוכזבים עד כה מהתפוקה הדלה, אבל מנסים גם להיות הוגנים ולא להפיל הכל על עזרא. "אלי גוטמן הביא לכאן מספיק שחקנים כדי שהבושה שחווינו השבוע תתחלק בין כולם", אמר גורם במועדון. "להגיד שחן עזרא הוא כישלון זה עוד מוקדם, כי אנחנו רק אחרי חמישה מחזורים, וזה גם לנקות את כל האחרים. מה, אין לנו שחקנים זרים שצריכים לסחוב את הקבוצה? מה, אוראל דגני וגל שיש לא היו צריכים להיות הרבה יותר טובים? חן עזרא בטוח יודע אילו ציפיות יש ממנו והוא יצטרך לאסוף את עצמו ולזכור שאם הפועל תל אביב לא תרים את עצמה, גם הקריירה שלו לא תתרומם. זה עוד עלול מבחינתו להיות יותר גרוע מהעונה האחרונה במכבי חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully