וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "היתה לי צביטה באליפות של ב"ש. סיכוי גבוה שגם אני הייתי זוכה"

בראיון חג שיתפרסם בראש השנה, המאמן הלאומי מדבר על הכל. על הנבחרת: "אם לא היה הליך של ועדת איתור, לא הייתי המאמן. כולם יודעים מה היה קודם". על באר שבע: "אם הייתי לוקח אליפות בעונה שעברה? סיכוי גבוה שכן". על זהבי: למה הוא לא מביא מספרים בנבחרת? קשה לו לבד"

אלישע לוי מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
סיכום שנה. אלישע לוי/ברני ארדוב

הוא התחיל את השנה כמאמן שלא המשיך בהפועל באר שבע וגמר אותה כמאמן נבחרת. בראיון שיתפרסם בראש השנה מסכם אלישע לוי את רכבת ההרים שחיכתה לו בשנה האחרונה, ובאמירה לא שגרתית הוא טוען שהסוף הטוב לא היה מתרחש אם היו בוחרים מאמן נבחרת בדרך הישנה. "אם הליך הבחירה לא היה דרך ועדת איתור, לא הייתי מקבל את התפקיד", אומר לוי ללא חשש. "כולם יודעים איך נבחרו כאן מאמנים קודם".

עוד בנושא:

ורד, אלמוג כהן ועאבד לנבחרת ישראל, נאתכו בחוץ: "החלטה של מאמן"
אלישע לוי ביקש לזמן את שוינפלד, ההתאחדות: לא יכול לשחק בנבחרת
ביברס נאתכו מותח ביקורת: "זה לא הסגל הכי טוב שאלישע יכול להעמיד לנבחרת"

אלישע לוי מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"אם הליך הבחירה לא היה דרך ועדת איתור, לא הייתי מקבל את התפקיד"/ברני ארדוב

לוי גם סיכם את התחושות שלו בנוגע לאליפות של הפועל באר שבע – אותה הוביל עד לארץ המובטחת, אבל לא זכה להיכנס. "אם הייתה צביטה בלב באליפות של באר שבע? הייתה צביטה. אחרי הכל אני בנאדם. שמע סקופ. בעונה האחרונה שלי בקבוצה, ברדה פנה אליי ואמר 'אלישע, בעונה הבאה יהיה פה אחלה אצטדיון, איזו אווירה תהיה'. אמרתי לו: 'אליה, אני לא אהיה'. הוא שאל למה. לא הרגשתי שלא אהיה שם, פשוט ידעתי את זה. אמרתי לו, 'תראה, בבית שאן בנו אצטדיון ולא המשכתי, בחיפה בנו אצטדיון ולא הייתי. כנ"ל בבאר שבע'. באותו רגע כבר סימנתי את תפקיד מאמן הנבחרת. ידעתי שמחליטים במרץ או אפריל, האמנתי שאקבל את זה".

למרות שאין לו שום דרך להוכיח זאת, אלישע לוי בטוח שגם הוא היה מוביל את הפועל באר שבע לאליפות בעונה שעברה אם היו נותנים לו להמשיך. "זה היפותטי. אבל כאחד שעשה צ'מפיונס וכל מה שאתה רוצה בכדורגל, אתה לא יכול לומר שהוא לא היה עושה את זה. באר שבע זה אחד הפרויקטים החשובים שלי. באתי לשם אחרי אליפויות, זאת הייתה קבוצת תחתית, כל הזמן התחלפו מאמנים. אף פעם לא ביקשו ממני להביא אליפות. התפקיד שלי היה להפוך אותם לקבוצת צמרת. תוך שנתיים או שלוש בניתי שם בסיס. מגיע קרדיט לבכר ולאלונה שהמשיכו מאיפה שהפסקתי. יש לי חלק במהפכה הזאת. את הבסיס של הישראלים אני הבאתי, גם את שינוי המנטליות".

"אתה יודע, בבאר שבע להפסיד פעם היה אסון. ופתאום רבע גמר וחצי גמר, מקום שני. מ-1,500 מנויים ל-12 אלף. כל הזמן שאלו אותי בבאר שבע מתי היא תיקח תואר. אמרתי להם 'היא תיקח'. לא יודע אם העונה, אבל בקרוב. גם נבחרת ישראל תעפיל לקמפיין גדול. לא עכשיו, אבל זה יגיע. לי היה תקציב של 25 מיליון, היום הגיעו ל-60. המטרה לא הייתה לקחת אליפות. בהתחלה לשרוד, אחר כך להתקדם ולהיות קבוצת צמרת. שאלת מה הסיכוי שהייתי לוקח אליפות אם הייתי ממשיך? הסיכוי מאוד גבוה. אף פעם אי אפשר לדעת בוודאות, כי שוב – זה היפותטי. גם מכבי תל אביב לא לקחה בעונה שעברה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלישע לוי מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"כשבאתי לבאר שבע אמרו לי 'אל תלך, אתה בא אחרי אליפויות'. אמרתי לאנשים 'לא, אני הולך'. מה יהיה אחר כך? לא יודע"/ברני ארדוב

לוי התייחס כמובן לקללת מאמני הנבחרת, שעלתה מחדש לכותרות עם פרישתו של אלי גוטמן מתפקיד מאמן הפועל תל אביב. אלישע לוי אומר שגוטמן היה צריך להיות שלם עם הבחירות המוקדמות שלו וללכת איתן עד הסוף. "כשאני מקבל החלטה", אומר המאמן הלאומי, "אני עושה מה שאני מרגיש. כשאני הולך למשהו אני לא חושב על הנזקים, אלא מה אפשר להרוויח מזה. בקבוצות הרווחתי יותר כסף. כשבאתי לבאר שבע אמרו לי 'אל תלך, אתה בא אחרי אליפויות'. אמרתי לאנשים 'לא, אני הולך'. מה יהיה אחר כך? לא יודע. זה לא מטריד אותי. החשיבה שלי שונה. אם לא יהיה לי כוח, אבוא ואגיד מראש 'אין לי כוח, סורי'. לא באמצע. מה שקרה לגוטמן מצער. אבל הוא קיבל החלטה, ואדם צריך להיות כנה עם עצמו. כל דבר שאני עושה, אני עושה עד הסוף. בגלל זה ניפצתי כל תקרת זכוכית".

ואיך מקבלים מערן זהבי יותר תפוקה בנבחרת? גם לכך התייחס אלישע לוי: "מבחינת נתונים, ערן זהבי הוא 'ביי פאר' טוב מכל שחקן אחר. כולם שואלים למה הוא לא מביא מספרים לנבחרת. כדורגל זה משחק קבוצתי, צריך לאזן אותו. מסי לא מצליח בארגנטינה מאותן סיבות, הוא צריך עזרה של חברים. קשה לזהבי לשחק לבד, כשהוא מתמודד מול הגנות כאלה. מה אני עושה? הוא צריך לשחק עם עוד חלוץ אחד או שניים. הוא יודע לעשות הכל, צריך לעשות דברים כדי שיצליח".

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"מבחינת נתונים, ערן זהבי הוא 'ביי פאר' טוב מכל שחקן אחר"/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully