וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צהוב זה קול: על פתיחת הקדנציה של ארז אדלשטיין במכבי תל אביב

30.8.2016 / 13:30

משפיע, מתעקש, מקבל החלטות ובעיקר מתנהל הפוך מגודס. ארז אדלשטיין החל את אתגר חייו, ובמבחנים הראשונים 'הג'ינג'י' עומד יחסית בכבוד. עכשיו במכבי תל אביב כבר מעזים לפנטז על שושלת "כמו בימי גרשון ובלאט". וגם: מי יהיה הסנטר החדש? תמונת מצב

צילום: אבי כהן, עריכה: בן אילן

1. לפני ימים אחדים אמרו כוכבי מכבי תל אביב החדשים סוני ווימס ואנדרו גאודלוק כי המטרה היא לזכות ביורוליג. המאמן ארז אדלשטיין מעדיף להנמיך ציפיות. "הכי חשוב כרגע זה להשלים את הסגל ולהחתים עוד סנטר. מדיבורים לא יוצא כלום, אנחנו חייבים להיות מעשיים, ואני מציע לכולם להפסיק לדבר ולהתחיל להתאמן ולעבוד חזק", הבהיר המאמן החדש.

הצהרת כוונות זו מסתירה בקושי את הציפיות הגבוהות שיש למועדון מאדלשטיין. גורם בקבוצה מודע לכובד המשימה. "ארז יודע שהוא נמצא במבחן גדול מאוד ולאיזה לחץ וציפיות הוא נכנס, והוא יודע גם שכל העיניים יופנו אליו", הוא אומר. "המבחן הראשון שלו יהיה בהתמודדות עם הלחץ מסביב, עם העוצמה של התקשורת והקהל ובעיקר עם האגו שיהיה בקבוצה עם כל כך הרבה שמות גדולים. ברגע שהגיעו למכבי תל אביב שמות גדולים, הוא זה שיצטרך לחבר את הכל".

לדברי אותו גורם, המאמן החדש זוכה לגיבוי מלא. "כולם תוהים איך ארז יתמודד עם הכול, נותנים לו את כל המפתחות. אף אחד לא שם רגליים לשני, וזה מה שצריכים להבין. כולם בקבוצה עושים את הכול, ואף חורגים מתקציבים, למען הצלחתה".

עוד בנושא:
אדלשטיין ניהל אימון ראשון עם הסגל המלא: "מדיבורים לא יוצא כלום"
גל מקל: "הגיעו שחקנים בהרבה כסף, אבל צריך לשים דגש על ההגנה"
מכבי תל אביב פרסמה את מספרי הגופיות: מקל חוזר ל-9, גאודלוק 0

ארז אדלשטיין מאמן מכבי תל אביב, מאחוריו גיא פניני. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"הוא זה שיצטרך לחבר הכל". אדלשטיין/אתר רשמי, מכבי תל אביב

הגורם מוסיף: "כשארז הגיע למכבי הוא ידע מה הסגל עד כה וביקש שנה אחת להוכיח את עצמו, כך שארז לא בורח מאחריות ויודע לאיזה לחץ וציפיות הוא נכנס, כמו גם אלו שחקנים היו כבר בסגל. הוא הגיע והיה מודע לכך".

זה לא דומה למה שהיה בתקופתו של גיא גודס", מוסיף גורם אחר במועדון. "ארז נתפס כאוטוריטה מקצועית, לא הנחיתו לו שחקנים על הראש, הבעלים הסכימו לחרוג מהתקציב ויש תחושה שכולם מגויסים להצלחה. השילוב בין ארז לבין שני עוזרים בכירים כמו רמי הדר וליאור ליובין הוא אחד האיכותיים שנראו במכבי תל אביב, ואפילו מזכיר בפוטנציאל את השילוב של גרשון, בלאט ודן שמיר. האם זה אומר שעומדת לקום כאן שושלת חדשה? זה כנראה המבחן של כולם".

עם זאת, אדלשטיין נאלץ להתפשר. הוא הגיע לסגל שבחלקו הגדול כבר היה מוכן – כשווימס, צירבס ומילר הוחתמו עוד לפני מינויו; הוא רצה מאוד את ריצ'רד האוול, שאותו יפגוש לבסוף בדרבי כשחקן הפועל תל אביב; גם לגבי גאודלוק טוענים ש"ארז לא התייצב על רגליו האחוריות".

אדלשטיין יודע שמצפה לו שנה קריטית בקריירה, שבמהלכה ניתנה לו הזדמנות לאמן קבוצה בדרג של מכבי תל אביב. עיני הכול נשואות אל העונה הקרובה, שתתחיל לספק תשובה אם המאמן הג'ינג'י יעמוד בלחץ. בינתיים הוא מצליח להשפיע לא מעט על קבלת ההחלטות. "ארז הבהיר בצורה חד משמעית שהוא לא מעוניין ברוצ'סטי, ושבעיניו הוא לא שחקן לקבוצה בסדר הגודל של מכבי, ואכן רוצ'סטי לא נמצא. לגבי דריל מונרו היו לו השגות והוא אכן לא הגיע. הוא מודע היטב לאיכויות של גאודלוק, והצעד הזה בוצע בתיאום עם ניקולה וויצ'יץ', לאחר שהייתה מסקנה כי חסר גארד בעל יכולת התקפית פנומנלית. ראד הוא שחקן שארז מאוד רצה. אז נכון, היו גם שחקנים שהוא חפץ בהם ולא הגיעו, בגלל מחלוקות כספיות ובגלל שבחרו בקבוצות אחרות, אבל בשורה התחתונה לא נעשה דבר בניגוד לדעתו והכל נעשה בתיאום מלא".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סוני ווימס שחקן מכבי תל אביב. יותם רונן
היו גם פשרות. ווימס/יותם רונן

2. קווינסי מילר הגיע לישראל ועובר שיקום עם מכבי לאחר שנפצע בקיץ. בימים האחרונים התקיימו במועדון דיונים בנוגע לשאלה האם לנתח את הפורוורד או לא. "הפציעה שלו בעייתית. אנחנו לא בטוחים", אומרים בקבוצה. צפי ההחלמה והשיקום של השחקן הוא כחמישה חודשים.

טיילור רוצ'סטי, לעומת זאת, השייך אף הוא כרגע לקבוצה, הוא שחקן כשיר לחלוטין – אך מושבת בכל זאת. מכבי משחקת עם רוצ'סטי סוג של פוקר: הקבוצה הודיעה לו לא להגיע לאימונים, כדי שהשחקן 'ייכנע' ויחתום בקבוצה אחרת – וכך מכבי לא תיאלץ לשלם לו את כל סכום שכרו.

שחקן מכבי תל אביב, טיילר רוצ'סטי. ברני ארדוב
מלחמת התשה. רוצ'סטי/ברני ארדוב

רוצ'סטי נמצא בארצות הברית ומסרב לוותר על שכרו. בסביבתו של הרכז מספרים כי הוא רחוק מלהיות מרוצה וכי הוא זועם על מצבו, אך בכל מקרה נראה שגורלו נחרץ. ארז אדלשטיין לא אוהב את השחקן וחושב שהוא מתאים לקבוצות קטנות.

בקבוצה ממשיכים לחפש גבוה. ארז אדלשטיין שולח רמזים להנהלה בנוגע להחתמה של סנטר נוסף, אולם בשלב זה, מכבי לא מעוניינת להחתים שחקן על חוזה זמני לאחר שנכוו בעונה שעברה עם שחקנים שהוחתמו לחוזים קצרים. הנהלה הצהובים מעדיפה להימנע מכך בשלב זה.

שני מועמדים למכבי אשר נבדקו הם קווין סראפין (26, 2.08), ששיחק במשך חמש עונות בוושינגטון וויזארדס ובעונה האחרונה העמיד 3.9 נקודות ו-2.6 ריבאונדים בממוצע בניו יורק ניקס.

שם אחר אותו בדקו, מעט זול יותר (דורש כ-800 אלף דולר בעונה) הוא תומאס רובינסון (25, 2.08), שנבחר במקום החמישי בדראפט 2012, אבל לא הצליח לתרגם את הקרדיט הזה לקריירה מוצלחת בליגה הטובה בעולם: בארבע העונות האחרונות הוא שיחק בחמש קבוצות שונות, ואשתקד תרם 4.3 נקודות ו-5.1 ריבאונדים בפחות מ-13 דקות לערב בברוקלין. עם זאת, בשלב זה שני השחקנים הבהירו למכבי כי הם זה רוצים למצות את האופציות ל-NBA.

תומאס רובינסון, ברוקלין נטס. AP
עדיין מסרב לעזוב את ארה"ב. תומאס רובינסון/AP

3. גם בצוות של מכבי נרשמות תנודות. הפיזיותרפיסט הוותיק של הקבוצה, דגי פלכטר. "מכבי תל אביב מודה מקרב לב לפיזיותרפיסט הוותיק והמסור דגי פלכטר, שפרש מתפקידו לאחר עשרות שנים של עבודה מקצועית למופת", נכתב בהודעה. פלכטר החל את דרכו המקצועית בקבוצת הכדורעף של מכבי תל אביב כבר ב-1974. במהלך השנים עבד בקבוצות הכדורסל של בית"ר תל אביב, הפועל תל אביב, אליצור נתניה בשנותיה הגדולות ומשם קפץ למכבי תל אביב לקראת סוף שנות השמונים.

מנגד, למועדון מצטרף מנכ"ל חדש, חגי בדש, אשר הגיע שלשום לאימון מכבי בהדר יוסף. על מינויו הכריזו כבר לפני מספר שבועות, אך בדש יתחיל בעבודה השוטפת רק השבוע. "למרות שהוא יתחיל לעבוד באופן שוטף רק השבוע, הוא החל כבר בפעולות יעילות ונכנס לתפקיד בצורה מרשימה", אמר גורם במערכת. "הוא מציג מקצועיות ברמה אחרת. הוא יודע מה לעשות וצריך שמישהו יעשה סדר בגזרה שלו. השינוי הזה היה נדרש. הוא זוכה להערכה מההנהלה ובצדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully