וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור בבישול - גירסת המסעדה

31.8.2016 / 10:28

ברחבי העולם פועלות שלל מסעדות של בתי ספר לבישול. בנובמבר הקרוב תפתח גם בישראל מסעדת פופ אפ כזו, כחלק מבית הספר לבישול דנון בנמל ת"א

מסעדת דנון בהקמה. שירן כרמל,
מסעדת דנון בהקמה/שירן כרמל

אחד מביטוייה היפים של התיירות הקולינרית בעולם הוא מסעדות הממוקמות לצד בתי ספר לבישול. בעיר סן סבסטיאן שבספרד למשל, נמצאות בין המסעדות הנחשבות בעולם בתחום. שניים מהשפים שמבשלים באותן המסעדות, חואן מארי ארזק ומרטין ברסטגי, חתומים גם על המרכז הקולינרי בחבל הבאסקים, כמו גם על המסעדה שפועלת בו. בתפריט: סיור קולינרי במטבחים השונים של ספרד, החל מארץ הבאסקים דרך גליציה ואנדלוסיה ועד קטלוניה. ברחבי העולם פועלות מסעדות רבות נוספות המופעלות על ידי בתי ספר לבישול בפורמטים שונים ומשונים, אם בניו יורק, דרום אפריקה סינגפור או איסטנבול. היות והמטרה הסופית של בתי הספר לבישול היא לשלוח טבחים ושפים בשיא המוכנות לקפוץ למים לעבודה במסעדה, זה אך טריוויאלי להכניס התמחות שכזו כחלק מההכשרה.

בנובמבר הקרוב תצטרף גם ישראל למועדון, במהלכו תיפתח מסעדת הפופ אפ שצפויה בבית הספר לבישול דנון. בית הספר, בהובלתו של שף מאיר דנון נפתח במרץ השנה בנמל תל אביב, ובימים אלה קורמת עור וגידים המסעדה שתופעל על ידי תלמידיו.

המסעדה צפויה להיפתח בנובמבר 2016 ולא תתמקד במטבח המקומי בלבד. התפריט ישתנה על בסיס יומי ויציע טעימה ממטבחים שונים: מקומי לצד מטבחי עולם, עדכני לצד היסטורי (כגון שחזור ארוחות ומנות מתקופות שונות) ואירועי קונספט סביב מוצרים ספציפיים.

מאיר דנון, מאיפה ההשראה, מסעדות דומות בעולם?
"ההשראה שלנו היא דווקא מעולמות הבמה, קולנוע ותיאטרון. השאיפה שלנו היא לחגוג במקום את הקולינריה ולחלוק את האהבה והתשוקה שלנו לעולם הזה".

מי יהיה חתום על המנות? המורים/הסטודנטים?
המטרה היא לחשוף את התלמידים לתהליך היצירה בין בתפקידי ביצוע או כחלק מתהליך התכנון. בחלק מהמקרים יהיה בית הספר דומיננטי יותר ובחלק התלמידים. כשהמסעדה תארח שפים ואנשי קולינריה מן העולם יהיו כמובן הם חתומים על המנות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מתוך האינסטגרם של בית הספר לבישול דנון. אינסגרם, צילום מסך
מתוך חשבון האינסטגרם של בית הספר דנון/צילום מסך, אינסגרם

המסעדה שתפעל ללא מטרות רווח תפנה לקהל הרחב ותציע כל ערב קונספט אחר. בהתאמה המחירים ישתנו מדי ערב. "ארוחות מסויימות יהיו במחירים מאד נגישים ואחרים במחירים גבוהים יותר, בהתאם לאופי הארוחה והנושא – ברור שארוחה צרפתית בסגנון של סוף המאה ה-19 עם חומרי גלם יוקרתיים ומספר רב של מנות לסועד לא תתומחר כמו ערב דים סאם או מרק סקוטי". המסעדה לא תפעל כל השבוע אלא מספר פעמים בשבוע לפי דרישה. " זו למעשה במה לקולינריה, פרסום תוכנית הארוחות יפורסם באתר המסעדה וההזמנות יתבצעו גם הן דרך האתר. יהיו שבועות בהם תפעל המסעדה 1-2 ערבים ושבועות בהן היא תפעל רצוף – בהתאם לקונספט", מסכם דנון.

מסעדת הפופ אפ בדנון, בית הספר למקצועות הקולינריה התערוכה 3, נמל תל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • דנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully