וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו עדויות מפרשת לה פמיליה: "לא מצטער, אשמח אם סדלצקי ימות"

שלומי גבאי

29.8.2016 / 18:15

למעלה מחודש לאחר התפוצצות הפרשה, נחשפות עדויות שנאספו על ידי עד המדינה המכונה "ג'ודו". על ניסיון הרצח של אוהד הפועל תל אביב והיחידה המובחרת שאחראית לאלימות. וגם: תמלול מחדר החקירות

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שניר דבוש

בווידאו: עדויות שנחשפו בימיה הראשונים של הפרשה על ידי עד המדינה

למעלה מחודש ימים עברו מאז התפוצצה פרשת לה פמיליה, במסגרתה הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר כ-20 כתבי אישום חמורים בגין ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה , שוד, תקיפה, עבירות אמל"ח, קריאות גזעניות ועוד שלל עבירות חמורות. לידי וואלה! NEWS הגיעו העדויות מתוך חדרי החקירות בימ"ר חוף של הנאשמים המרכזיים בפרשה שהסעירה את המדינה, לרבות עדותו המפלילה של עד המדינה שזכה בימ"ר לשם הקוד "ג'ודו".

ג'ודו סיפר לחוקרים כי כל מועמד להצטרפות לארגון חייב להיות בעל אידיאולגיה יהודית, לאומנית וגזענית. הכוונה היא תמיכה מלאה במושג 'בית"ר טהורה לעד', תמיכה מלאה באי הבאת שחקן ערבי/מוסלמי למועדון וחובה על המועמד להתנהג באלימות.

לאחר שמילא בעדותו מאות דפים בהם פירט בדקדקנות את מעלליהם של חבריו לארגון, החל הסוכן ג'ודו להגיע למפגשים עם חבריו כשעל גופו מכשירי הקלטה והנחיות ברורות ממפעיליו במפלג הסוכנים בימ"ר לגרום לחבריו לדבר על אירועי העבר, בכדי שדברים אלה יתועדו וישמשו בעתיד כראיות שיביאו להרשעתם בבית המשפט.

פרשת לה פמילייה: תיעוד עבודתו של הסוכן הסמוי מול החשודים. מערכת וואלה! NEWS
הביא עדויות רבות. עד המדינה המכונה ג'ודו/מערכת וואלה! NEWS

הסוכן ג'ודו תיאר בפירוט כיצד נוהלו קבוצות הוואצאפ הממודרות בהן היו חברים הנאשמים ואחרים, ודרש מהחוקר להביא לו את המכשיר הנייד שלו שנלקח ע"י הימ"ר הצפוני בעת שנעצר. החוקרים הזדרזו להביא את המכשיר והסוכן שלף את כל ההתכתבות המפלילה בין הנאשמים. בכל פעם שיצא הסוכן ג'ודו למפגש עם חבריו הוא נפגש קודם בדירת המסתור של הימ"ר אי שם בצפון הארץ עם מפעיליו ועם אנשי המחלק הטכני שהשתילו את ציוד ההקלטה בבגדיו ובחפציו, ויצא חדור מוטיבציה לאסוף ראיות נגד חבריו.

כבר מהמשימה הראשונה אליה נשלח חזר ג'ודו עם תוצאות מרשימות שגרמו למפעיליו סיפוק רב. הוא הצליח להוציא מחבריו הודאה מפורטת על מעורבותם באירועים האלימים הרבים בהם השתתפו. חברי הארגון נחשפו בפניו כי ידעו כי אם שאר החברים יידעו מה הם עשו תיווצר הילה סביבם והם יתקדמו בסולם הדרגות של הארגו ויהוו מודל לחיקוי.

ג'ודו סיפר לחוקרים כי בשלב מסוים, לאחר שהבינו מנהלי הארגון כי ללה פמיליה נוצר שם רע ונזק תדמיתי, החליטו מנהלי הארגון להקים יחידת מובחרת בתוך לה פמיליה שחבריה יהיו מובדלים משאר חברי הארגון ויתעסקו אך ורק באלימות קשה נגד אוהדי קבוצות יריבות. לשם כך הוקמה יחידת ה-ESU שחבריה נבחרו בקפידה ועסקו באלימות קשה. בתוך זמן קצר הלך והתעצם שמו של ה-ESU ואילו שמו של לה פמיליה הלך ודעך, אז קיבלו מנהלי הארגון החלטה לחזור ולהשתמש בשם המותג לה פמיליה תוך שאנשי ה-ESU לוקחים פיקוד על הארגון.

עצורים בפרשת לה פמיליה. יוסי ציפקיס
מהעצורים בפרשת לה פמיליה/יוסי ציפקיס

בתחילת חודש אפריל השנה הנחו החוקרים את הסוכן ג'ודו לעסוק באירוע בו הותקף אוהד הפועל ת"א יורי סדלצקי כאשר פטיש הוטח בראשו וגרם לפציעתו הקשה. לשם כך קבע ג'ודו עם הנאשם בניסיון הרצח עומר גולן פגישה באמתלת שווא כי ברצונו לצייר שלט לסבו שחוגג יום הולדת.

גולן סיפר לג'ודו כיצד הלם בראשו של סדלצקי תוך שהוא מסמן בידיו את התנועות בהן השתמש. כאשר היה הפטיש נעוץ בראשו של סדלצקי צעק הנאשם רום גבריאל לגולן שיוציא את הפטיש מראשו בכדי שלא ישאיר ממצאים בזירה, אולם הפטיש היה נעוץ חזק בראשו של סדלצקי. גולן סיפר לג'ודו כי מייד לאחר האירוע הוא נכנס לפאניקה והחליט להיעלם מהארץ. הוא זרק לים את מכשיר הפלאפון שלו, העלים מביתו בעזרת משפחתו את כל פרטי הלבוש המזוהים עם בית"ר ירושלים וארגון לה פמיליה והתייעץ עם נציג חברת התעופה לאן לטוס.

ג'ודו התעקש לשאול האם משפחתו של גולן יודעת מה קרה וגולן השיב שכן. גולן הוסיף כי הוא פוחד מהמשטרה ובמידה וייעצר הוא יהיה אילם בחדר החקירות ולא ידבר כלל, לאחר מכן הוסיף כי הוא יודע שמדובר באירוע קיצוני וחריג אולם הוא לא מצטער על מה שקרה ואם סדלצקי ימות הוא ישמח. בחקירתו של עומר גולן בימ"ר הטיחו בו החוקרים את ההקלטות שלו עם הסוכן ג'ודו אולם גולן עשה כפי שאמר טרם מעצרו ושמר על זכות השתיקה.

כרטיס חבר בארגון לה פמילה. שלומי גבאי
כרטיס חבר בארגון לה פמיליה, צילום מתוך תיק החקירה/שלומי גבאי

תמלול השיחה בין החוקרים לנאשם עומר גולן

החוקר יעקב כהן: "אני אומר לך שאבא שלך מוסר בחקירה שאתה אמרת לו שאתה זקוק דחוף לכסף כדי לעזוב בהפתעה את הארץ".

עומר גולן לא עונה.

החוקר כהן: "אני אומר לך שאבא שלך אומר בחקירתו שאתה אמרת לו שאתה צריך לעזוב את הארץ במהירות בעקבות מה שקרה בפלורנטין".

עומר גולן שותק.

גם לשאר השאלות הקשורות לאירוע ניסיון הרצח מסרב גולן לענות. כאשר החוקר כהן עובר לשאלות כלליות בנושא לה פמיליה מתחיל גולן לשתף פעולה.

החוקר כהן: "האם לארגון לה פמיליה קיים מאגר אנושי עצמאי?"

גולן: "אולי בחלק של הדגלים"

חוקר: "האם תוכל לתאר לי את ההירכיה בארגון לה פמיליה אם קיימת כזו? (מי היו"ר, לחילופין מי הבכירים? מי בדרג המבצע וכו')".

גולן: "זה לא שיש מנכ"ל".

החוקר כהן מנסה להבין כיצד פועל הארגון אולם גולן מתעקש בתשובותיו כי הוא בסך הכל מתעסק בהכנת דגלים למשחקים.

במקרה אחר נשלח ג'ודו לפגישה עם הנאשם אסי בסנו מנתניה שלפי האישומים נגדו היה מנהל בכיר בארגון לה פמיליה ועל פיו נעשו הדברים. ג'ודו פגש את בסנו במקום עבודתו בתל מונד ובין השניים התפתחה שיחה שהוקלטה על אירועים אלימים בהם היה שותף בסנו יחד עם אחרים.

בסנו התרברב כיצד היכה מכות נמרצות יחד עם מתן שמעון אוהד הפועל תל אביב בפלורנטין, בו חשד כי שימש תצפיתן לאוהדי הפועל. בסנו אף גולל בפני ג'ודו את השתלשלות העניינים באירוע התקיפה של יורי סדלצקי וסיפר כיצד כולם נעלמו לאחר שהפטיש ננעץ בראשו, מלבד אחד בשם אבי אלקיים המכונה צ'יטה שנשאר להתקוטט לבדו מול אוהדי הפועל. באותה שיחה גולל בסנו בפני ג'ודו כיצד תקף במספר הזדמנויות אוהדי קבוצות יריבות.

  • עוד באותו נושא:
  • לה פמיליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully