וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים בעתיד: סיטרואן מציגה את ה-CX קונספט

29.8.2016 / 11:28

סיטרואן חשפה את ה-CX קונספט 'אקספרינס' ורומזת על עיצובי דגמי המשפחתיות הגדולות בשנים הבאות. מחליפה רשמית ל-C5? עדיין לא

סיטרואן CX קונספט. אתר יצרן
סיטרואן CX קונספט. מבט לעתיד/אתר יצרן

סיטרואן תנצל את הבמה הפריזאית הביתית כדי לחשוף בסוף חודש ספטמבר מכונית ראווה נועזת בשם CX קונספט 'אקספריינס', או בשמה הרשמי: CXPERIENCE. לחובבי המותג הצרפתי, חיבור האותיות CX בטח מגרד ממאגר הזכרונות תמונות נוסטלגיות משנות ה-70 וה-80, במהלכן שיווקה החברה מכונית משפחתית עדינה שזכתה להצלחה קטנה גם כאן בישראל.

אפשר להקיש מהעיצוב החיצוני את חזונם האופנתי של מעצבי סיטרואן לקראת 5 השנים שבפתח, אבל המרכב נותר בתצורה קלאסית של הצ'בק מוארך עם 5 דלתות, פחות או יותר בגודלה של פורד מונדאו. היא רחבה למדיי, עם 2 מ' מקצה אחד לשני, נמוכה מאוד עם 1.37 מ' (כמקובל ברכבי אב-טיפוס מסוגה), ובתא הנוסעים קונסולה נקייה ממתגים עם צג ראשי ולוח מחוונים דיגיטלי (אם כי בשלב זה הכול בגדר רעיון).

מערכת ההינע של CX מבוססת על שילוב היברידי ויכולת טעינה מהשקע: שני מנועים חשמליים האמונים על הנעת הגלגלים מאחור, ומלפנים מנוע בערה רגיל. ההספק המרבי של המערכת עומד על 300 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות. הסוללות מסוגלות לכסות טווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ לכל היותר עד התרוקנות.

בסיטרואן אומרים שה-CX אמנם חולקת דמיון קל עם הדגם המקורי משנות ה-70, אבל היא לא בהכרח תחזור למלא את אותו התפקיד. יחד עם זאת, בסיטרואן מודעים לכך כי הם זקוקים למכונית מנהלים (משפחתית גדולה) חדשה שתכנס לנעליה של ה-C5 המזדקנת, שבעוד כמה חודשים תחגוג 10 שנים לדור השלישי שלה. זאת, למרות שחל קיטון בקבוצה זו נוכח הצמיחה של הקרוסאוברים המשפחתיים.

עוד בוואלה! רכב:
למכירה - הסיטרואן DS השמורה ביותר בעולם
קקטוס קטן: נחשפה סיטרואן C3 החדשה
סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו במבחן דרכים

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully