וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחיית המתים? לנד קרוזר 70 עובר שדרוג מסיבי, והתאמה לתקני המאה ה-21

30.8.2016 / 7:55

לאחר שכבר הוכרז על פטירתו בטרם עת, מקבל סוס העבודה האייקוני של טויוטה חיים חדשים: מודל 2017 יימכר באוסטרליה עם מנוע יורו-5 ומערכת בקרת יציבות. האם נפתח כאן סדק עתידי, לחידוש הייבוא לישראל?

טויוטה לנד קרוזר C70. אתר יצרן
טויוטה לנד קרוזר C70/אתר יצרן

לא חברים, אל תרוצו לשבור את קופות החיסכון... ה-70 המשודרג יתחיל להימכר ביבשת הק?נגרו ברבעון האחרון של 2016, אבל זה לא אומר שהוא מוכן לעשות עלייה – זה עדיין רכב בתקינה אוסטרלית, יורו-5 אינו מספק לייבוא לישראל, ההגה ימני, ובכלל לא ברור אם היבואן לישראל מעוניין להתעסק עם הנישה הביזארית של נהגי שטח רציניים. אבל זה בכל זאת סדק קטן שיאפשר, אולי, חידוש הייבוא לישראל, לאחר הפסקה של לא פחות מעשרים שנה.

לאחר פטירתו הסופנית של הדיפנדר, לא נשארו לחובב השטח הישראלי אופציות מסוקסות באמת. ג'יפ רנגלר הוא רכב השטח העביר ביותר הנמכר בישראל אבל גם הוא לא ממש רכב עבודה, במובן החקלאי של המילה. טנדרי 4X4 כמו היי-לקס או טרייטון אינם רכבי עבודה טהורים, הם פוזלים יותר מדי לכביש. בהתחשב בכך שגם רכבי השטח העירוניים (פג'רו, לנד קרוזר) הולכים ומתלפלפים, מצטמצמות האופציות של חובבי שטח רציניים, קבלנים, חקלאים ושאר לוכחי שטח. לנד קרוזר 70 מיוצר בעולם מזה עשרות שנים וצוהר הייבוא לישראל נפתח להרף עין, אי שם בשנות ה-90 המאוחרות של המאה שעברה. לנד קרוזרים 73 ו-75 מהשנים 1997-98 שומרים על מחירים מטורפים בשוק המשומשים בישראל – זוהי עדות נחרצת לאיכויותיהם המכאניות אבל לא פחות מכך, ל'באז' הגדול המתרחש סביבם (שאני כרגע, רק מחזק אותו...).

טויוטה לנד קרוזר C70. אתר יצרן
על שלדת ה-70 התפתחה משפחה שלמה של דגמים קשוחים ורבועים. מימין לשמאל Troop Carrier להסעת פועלים,Wagon חמש דלתות משפחתי, טנדר דאבל-קבינה, טנדר חד-קבינה/אתר יצרן
טויוטה מייצרת את סדרה-70 במבחר תצורות מרכב, החל מטנדר חד-קבינה נטול ארגז (Ute בעגה האוסטרלית), וכלה במוביל נוסעים בעל חמש דלתות

טויוטה מייצרת את סדרה-70 במבחר תצורות מרכב, החל מטנדר חד-קבינה נטול ארגז (Ute בעגה האוסטרלית), וכלה במוביל נוסעים בעל חמש דלתות. המשותף לכול קוביות המתכת היא שלדת סולם היפר-מסיבית, סרנים חיים במפרט חקלאי-צבאי, ואורך חיים מיתולוגי – זהו מוניטין שנקנה בדם יזע ואבק באפריקה, אוסטרליה, בוליביה, והמיליציות של דעאש. משך שנים הסבירו לנו שאי אפשר ואין הצדקה כלכלית לעדכן את ה-70 אבל מזה חודשים רוחשת הרשת בידיעות על דגם מחודש המפותח באוסטרליה, יבשת בה נמכר ה-70 בכמויות רציניות ביותר.

עוד שטח בוואלה! רכב:
10 רכבי השטח הקשוחים שהכי אהבתי

לאחרונה הכריזה טויוטה-אוסטרליה באופן רשמי על הדגם המשודרג – שיתחיל להימכר ברבעון האחרון של 2016. עיקר השדרוגים נעשו במחלקת זיהום האוויר והבטיחות, תוך עליית מחיר של כ-10%; שעשועים אריתמטיים מובילים אותי להשערה מלומדת שרכב כזה, אם יגיע אי פעם לישראל, יעלה כאן למעלה מ-400,000 שקלים. זאת, מבלי לדבר על היעדר תקינת יורו-6, המרת ההיגוי לשמאלי, ושאר עלויות המצמצמות דרסטית את הסיכויים לתחיית המתים.

עוד באותו נושא

טויוטה רכשה מלקוח טנדר עם 1.7 מיליון ק"מ, כדי ללמוד על עמידותו

לכתבה המלאה

מה התחדש בקרון הישן?

השינוי הבולט ביותר הוא מנוע טורבו דיזל V8 המספק 203 כ"ס ו-43 קג"מ, כבר ב-1200 סל"ד. מנוע בשרני זה עונה לתקן יורו-5, ובאירופה הוא נמכר אפילו בדירוג יורו-6 (אבל שם אין לו ESP). מנוע כביר זה משודך לתיבת הילוכים ידנית מיושנת, עם חמישה הילוכים קצרים מדי. ביחסי ההעברה הנוכחיים ועם צמיגי 16 אינץ' הסטנדרטיים, הרכב מגיע ל-110 קמ"ש ב-2700 סל"ד מוגזמים לחלוטין; נראה שהמהנדסים ביפן לא מעוניינים לעבור את ה-90 קמ"ש, או שהם בונים על כך שהלקוחות ירכיבו צמיגים גדולים יותר? אופציות אוסטרליות בסיסיות הן מיכל דלק 130 ליטר (או שני מיכלים של 90 ליטר),שנורקל מקורי, ונעילות נשלטות (שיצטרפו החל מעכשיו, למערכת בקרת משיכה אלקטרונית).

טויוטה מצהירה על הארכה מסוימת של יחסי ההעברה אבל אל תצפו להילוך שישי, אל תחלמו אפילו עם גיר אוטומטי (למרות שבארץ הקנגרו נמכרים קיטים להמרה לאוטומט, או תיבת-6 ידנית). שתי כריות האוויר הבסיסיות קיבלו חיזוק בדמות שתי כריות וילון + כרית להגנה על הברכיים, סה"כ 5 כריות; טויוטה אוסטרליה מצהירה שהרכב אמור לקבל חמישה כוכבי בטיחות, הללויה.

חזון העצמות היבשות?

כשוחר רכבי שטח מסוקסים איני יכול שלא לאהוב את הקרון היפני, למרות שמחירי ה-75 המשומשים בישראל היסטריים לחלוטין. טיילתי שבועיים באיסלנד עם לנד קרוזר 75 עם צמיגי 36 אינץ', חציתי את מדבר קימברלי באוסטרליה עם 78 המסודר כקמפר מדברי, טיילתי איתו במסאי-מרה ואין לי ספק שזהו רכב, המצדיק לחלוטין את המוניטין העולמי שלו. למרות זאת, חוששני שהמהפכה הזו לא תגיע אלינו; בוודאי לא בקרוב, וכנראה שלא דרך היבואן הרשמי לישראל. לדבריו, "אנו עוקבים כל העת אחר דגמים שעשויים להתאים לקהל בישראל ואשר עומדים בדרישות התקינה בארץ.
דגם הקרוזר 70 עונה וודאי על הקריטריון הראשון. לגבי הקריטריון השני, דרישות התקינה בישראל מחייבות עמידה בתקן יורו 6 – לפי המידע שיש בידינו הקרוזר 70 אינו מתוכנן לעמוד בדרישות אלו, כיוון שהן אינן רלוונטיות לשוק היעד שלו".

אז מה נותר לנו אם כך - ייבוא אישי, בעוד כמה שנים? אינשאללה, וברוך הבא.

עוד בוואלה! רכב:
נהיגה ראשונה בטויוטה קורולה המחודשת
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully