וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: מכבי תל אביב שובצה עם זניט, אלקמאר ודאנדוק

26.8.2016 / 14:33

אחרי שהעפילה לשלב הבתים של המפעל בפעם השלישית, סגנית האלופה שובצה לבית ד' עם הרוסים, ההולנדים והאירים המפתיעים. המשחקים ייצאו לדרך ב-15.9. הכירו את היריבות. הלו"ז המלא בפנים. אברלדזה: "הגרלה קשה מאוד"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: שחקני מכבי תל אביב מתקבלים על ידי אוהדים בנתב"ג

רשימת הבתים המלאה

זניט סנט פטרסבורג, אלקמאר ודאנדוק, אלו הן הקבוצות איתן תשחק מכבי תל אביב בשלב הבתים של הליגה האירופית. כך נקבע היום (שישי) בהגרלה שנערכה במונאקו. סגנית האלופה הישראלית, שהייתה בדרג השלישי, שובצה לבית ד' עם קבוצת הפאר הרוסית אותה מאמן מירצ'ה לוצ'סקו הרומני, וגם עם ההולנדים.

זניט נחלשה אומנם עם עזיבתו של הולק הברזילאי, אבל יש לה כמה שחקנים מאיימים וחזקים כמו אלכסנדר קוקורין חלוץ נבחרת רוסיה ואקסל ויטסל קשר נבחרת בלגיה. בסך הכול הצהובים יכולים להיות מרוצים מההגרלה אחרי שנמנעו מיריבות קשות יותר כמו מנצ'סטר יונייטד, אינטר, רומא ופנרבחצ'ה. המשחקים ייצאו לדרך ב-15.9.

"התבשרנו על תוצאות ההגרלה במטוס בשעה שעשינו דרכנו בחזרה מספליט", אמר שוטה ארבלדזה. "זו הגרלה קשה מאוד בכל מובן שכן זניט ואלקמאר דורגו בשני המקומות הראשונים של קבוצות הדירוג שלהן בהגרלה. דונדאק לעומת זאת דורגה אחרונה בקבוצת האיכות ‏שלה, אך אל תתנו לעובדה זו להטעות אתכם כי מדובר בקבוצה קשה ועיקשת שהדיחה את באטה בוריסוב ממוקדמות ליגת האלופות גם בעונה שעברה וגם העונה. החזרה לאלקמאר תהיה מרגשת עבורי מפאת העובדה שמדובר במועדון בו שיחקתי ואימנתי בעוד שזניט היא אחת הקבוצות החזקות באירופה המשחקת באחת הערים היפות בעולם".

חלק מהשחקנים שמחו על כך שמדובר בבית ממנו אפשר להעפיל לשלב הבא, בעוד אחרים התאכזבו שהיריבות לא אטרקטיביות במיוחד ושאיצטדיוני החוץ לא נחשבים למגרשים המובילים ביבשת.

הלו"ז המלא:
מכבי תל אביב - זניט סנט פטרסבורג (15.9, 20:00)
דאנדוק - מכבי תל אביב (29.9, 22:05)
אלקמאר - מכבי תל אביב (20.10, 22:05)
מכבי תל אביב - אלקמאר (3.11, 20:00)
זניט סנט פטרסבורג - מכבי תל אביב (24.11, 22:05)
מכבי תל אביב - דאנדוק (8.12, 20:00)

הבתים של הישראליות:

בית ד': זניט סנט פטרסבורג, אלקמאר, מכבי תל אביב, דאנדוק

בית י"א: אינטר, ספרטה פראג, סאות'המפטון, הפועל באר שבע.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ארטם דזיובה שחקן זניט חוגג. רויטרס
בקרוב בישראל. ארטיום דזיובה/רויטרס

הכירו את היריבות

זניט סנט פטרסבורג

המאמן

מירצ'ה לוצ'סקו, ותיק המאמנים במפעל, עזב את שחטאר דונייצק אחרי 12 שנים ובגיל 71 הגיע לרוסיה כדי להחזיר את תואר האליפות לזניט סנט פטרסבורג, שאחרי שנים ארוכות תיעדר משלב הבתים של ליגת האלופות.

הכוכבים

זניט העשירה, הנתמכת על ידי חברת גזפרום, נפרדה מהסופרסטאר הברזילאי הולק שנמכר לסין תמורת 55 מיליון יורו, אבל המשיכה עם כוכבי המשנה מהשנים האחרונות, דוגמת הקפטן הפורטוגלי דני שיחזור מפציעה רק ב-2017, חאבי גרסיה הספרדי, אסקיאל גאראי הארגנטינאי ואקסל ויטסל הבלגי. אלכסנדר קרז'אקוב חזר, יורי ז'ירקוב ואלכסנדר קוקורין הגיעו בינואר האחרון והם מובילים את הקו המקומי יחד עם אלכסנדר ריאזנצב, ארטיום דזיובה ואולג שאטוב, כשבקיץ נרכש הסלובקי רוברט מאק מפאוק סלוניקי.

הישגים בולטים

זניט זכתה בגביע אופ"א בעונת 2007/08 ולאחר מכן גם בסופרקאפ האירופי, כשבליגת האלופות לא הצליחה מעולם לעבור את שמינית הגמר. ברוסיה יש לה חמש אליפויות וארבעה גביעים.

אצטדיון ביתי

עד השלמת שדרוגו של זניט ארנה, הקבוצה משחקת באצטדיון פטרובסקי, בו יש 21,838 מקומות.

בעונה שעברה

מקום שלישי בליגה, זכייה בגביע.

בעונה הנוכחית

זניט פתחה בעצלתיים, עם ניצחון בודד בארבעה מחזורים, כשבשלושת המשחקים הנוספים שלה ברוסיה פרט ל-2:3 על רוסטוב סיימה בתיקו. ז'ירקוב היה חתום על השוויון בשבת שעברה מול צסק"א מוסקבה.

שחקן בלגיה אקסל ויטסל. GettyImages
עשוי לעזוב עד סגירת החלון. ויטסל/GettyImages

אלקמאר

המאמן

ג'ון ואן דן ברום, שהוזכר בכמה מקרים כמועמד לאמן את מכבי תל אביב, ירש בתפקיד את מרקו ואן באסטן בספטמבר 2014 ושרד עם הקבוצה משברים כלכליים ומקצועיים. המאמן בן ה-49, ששיחק פעמיים במדי נבחרת הולנד והיה שותף לזכייה של אייאקס בליגת האלופות ב-1995, אימן לפני כן את אנדרלכט וזכה עמה באליפות. נחשב למאמין גדול ב-4-3-3 ההולנדי המסורתי.

הכוכבים

הקפטן רון פלאר, לשעבר שחקן נבחרת אייאקס, הוא השם הכי מפורסם בקבוצה הנוכחית, שאיבדה את הכוכב הגדול וינסנט יאנסן והחתימה במקומו את ואוט וחהורסט שהיה מועמד לפני כן למכבי תל אביב. מרקוס הנריקסן הנורבגי, שכבש 12 שערים בעונה שעברה, הוא הקטליזטור. שם נוסף אליו כדאי לשם לב הוא אלירזה ג'הנבאחש האיראני.

הישגים בולטים

שתי אליפויות (1981 ו-2009) וארבעה גביעים (האחרון ב-2013). בגביע אופ"א הגיעה לגמר ב-1981 ולחצי הגמר ב-2005.

הקשר הישראלי

שוטה אברדלזה שימש כעוזרו של לואי ואן חאל באלקמאר בעוד האריס מדוניאנין התחיל את הקריירה בקבוצה ההולנדית, והמאמן ואן דן ברום, כאמור, היה מועמד לצהובים.

אצטדיון ביתי

אצטדיון AFAS, המכיל 17,023 מקומות.

בעונה שעברה

מקום רביעי בליגה ההולנדית.

בעונה הנוכחית

אלקמאר עברה בדרך לשלב הבתים את פאס יאנינה מיוון ואת וויבודינה מסרביה, כשבליגה השיגה ניצחון אחד בשלושה מחזורים.

האריס מדוניאנין מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מפגש פיקנטי. מדוניאנין/ברני ארדוב

דאנדוק

המאמן

סטיבן קני בן ה-44 חתום על ההישג ההיסטורי של המועדון הצנוע מאירלנד, שהעפיל לראשונה לשלב הבתים. כשחקן הוא רשם רק ארבע הופעות בליגה הבכירה באירלנד, אבל כמאמן הצליח יותר והוביל את דאנדוק לשתי אליפויות רצופות.

הכוכבים

אל תחפשו שמות מוכרים בסגל האירי. מלך השערים הנוכחי של הקבוצה הוא הקשר רונאן פין ולצדו נמצא החלוץ קירן קילדאף. הסגל הנוכחי מורכב משחקנים אירים בלבד ושוער מחליף איטלקי.

הישגים בולטים

דאנדוק הגיעה עד לפלייאוף ליגת האלופות וכך למעשה השיגה כרטיס היסטורי לשלב הבתים של הליגה האירופית - ההישג הגדול בתולדותיה. בליגה המקומית יש לה 11 אליפויות ו-10 גביעים.

אצטדיון ביתי

אוריאל פארק (4,500 מקומות) לא עומד בסטנדרד האירופי ודאנדוק צפויה לארח באביבה סטדיום הלאומי (51,151 מקומות).

בעונה שעברה

דאנדוק זכתה בדאבל ראשון מאז 1988.

בעונה הנוכחית

אלופת אירלנד בדרך להגנה על התואר, כשבמאזנה 46 נקודות מ-20 משחקים - שלוש נקודות ושלושה משחקים פחות לעומת דרי סיטי השנייה. כמו כן, דאנדוק הדיחה במוקדמות הצ'מפיונס את FH האיסלנדית ואת באטה בוריסוב, לפני שנעצרה על ידי לגיה ורשה.

שחקני דונדאלק חוגגים. GettyImages
סינדרלה. דאנדוק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully