וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב ההורים סוברים שאינם זקוקים למערכת התראה בפני שכחת ילד ברכב

24.8.2016 / 8:01

סקר שנערך לאחרונה מצא כי 64% מההורים לא התקינו כל אמצעי התראה ברכב למניעת שכחת ילדים, בתואנה ש"להם זה לא יקרה". בטחון עצמי מופרז?

תינוק ברכב. מערכת וואלה!
תינוק ברכב/מערכת וואלה!

במהלך החודשים האחרונים מצאו את מותם 5 ילדים בחום הקופח של הרכב לאחר שנשכחו בו ע"י הוריהם. למעשה, מידי שנה מוצאים את מותם מספר דומה של ילדים בנסיבות אלו. מחקרים מוכיחים כי אין קווי התנהגות זהים שמאפיינים את ההורים ולמעשה, עד כמה שהמחשבה מטרידה – לכל הורה זה יכול לקרות.

על רקע זה, בשנים האחרונות אנו רואים שורה של חברות שמציעות פתרונות שונים למניעת השכחה, אולם מסקר שנערך לאחרונה עולה כי שיעור ניכר מההורים לא אימצו פתרון כזה או אחר. הסקר בוצע ע"י חברת עוקץ מערכות שעוסקת באספקת פתרונות ממוחשבים בתחום כוח האדם, בקרב 150 אימהות לילדים עד 5.

התוצאות מעוררות דאגה

עיבוד נתוני הסקר מעלה כי רק 18% מקרב ההורים התקינו אמצעי התראה, כאשר 64% מקרב אלו שלא התקינו השיבו כי הסיבה לכך היא הנחת העבודה כי להם זה לא יקרה. שיעור של כ-14% הביעו עניין להצטייד באמצעי כזה או אחר אך טרם הספיקו לרכוש. עוד עולה מהסקר כי 22% מתלבטים איזה אמצעי להתקין.

נתוני הסקר איפוא, צריכים להדליק נורה אדומה, שכן הבטחון העצמי של ההורים והנחת היסוד כי להם זה לא יקרה, הוכחה פעם אחר פעם כשגויה. מיטב המומחים, הן בארץ והן בעולם קבעו כי בהיעדר דפוס התנהגות מסוים שמאפיין הורים שנקלעו לסיטואציה דומה, עלול להוביל אותם ישירות אל תוך הסטטיסטיקה.

שכיחות המקרים הובילה לאחרונה את משרד התחבורה לאמץ את בקשתם של שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ שאשא-ביטון לנסח תקינה שתטפל בתופעה המסוכנת הזו. נכתב כי צוות מיוחד של משרד התחבורה ידאג לניסוחה בשבועיים הקרובים. לפי הוועדה, שיקול הדעת האם להתקין אמצעי התראה יופקע מהוורים ותחול חובה על התקנת מערכת בטיחות בכל כסא בטיחות לילדים ברכב, כאשר הכוונה היא שהתקנה תחול בשלב הראשון למשך שלוש שנים.

ילדים ברכב. ShutterStock
ילדים ברכב/ShutterStock

במקביל, פורסם כי גם במערכת החינוך יתגייסו למיגור התופעה, כאשר סוכם כי ייבנה בכל מסגרת חינוכית מודל לדיווח על אי הגעה של הילד לגן. אולם על רקע זה מחו גננות רבות על כך שמעבירים את נטל האחריות על כתפיהן העמוסות גם כך, בשל מיעוט כוח האדם ביחס למספר הילדים.

בינתיים, עד שהליך התיקון יושלם וייושם בשטח, אומר עמי ברגמן מנכ"ל חברת עוקץ מערכות כי אין ממש צורך להמתין להשלמת התיקון וישומו, קיימות כיום שורה של פתרונות התראה יעילים מאוד, בעלויות נמוכות שיכולות להבטיח באופן וודאי כי מקרה כזה לא יחזור. כך למשל, ניתן כיום בקלות להתבסס על מערכות הדיווח לנוכחות עובדים שקיימות גם כך בגנים לצורך שימוש בהם כאמצעי התראה. מדובר על יישום יעיל מאוד ופשוט לתפעול.

עוד בוואלה! רכב:
בקרוב - תקינה למערכת למניעת שכחת ילדים ברכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully