וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו שמות החשודים מ'לה פמיליה' בניסיון הרצח: מעצרם הוארך בשבוע

שלומי גבאי

26.7.2016 / 21:23

אסי בסאנו, יואב נחשון, עומר גולן, מתן שמעון ועצור נוסף ששמו נאסר לפרסום חשודים כי לקחו חלק בתקיפתו של אוהד הפועל תל אביב. הסתיימה הארכת מעצרם של 17 עצורים, שלושה שוחררו לביתם

מרום שפיצר

עשרות האוהדים מארגון "לה פמיליה", שנעצרו לאחר פעילות סמויה של המשטרה, הובאו היום (שלישי) להארכת מעצר בפני השופט עמית רוזיניס.

אחד העצורים הינו נוי חמני, שחקן מכבי הרצליה מהליגה הלאומית, אשר מעצרו הוארך בשבעה ימים. בבית סבתו נתפסו מוקש תאורה, ארבעה רימוני הלם ואמל"ח נוסף. עצור נוסף הינו קצין צה"ל מאג"מ של חיל התותחנים, אשר חשוד בגניבת אמל"ח, בחברות בארגון פשיעה ובקריאות גזעניות לעבר אדם. עד המדינה מסר עדות מפורטת נגדו לאורך שבעה חודשים ומעצרו הוארך בארבעה ימים.

כמו כן הוארך מעצרם של חמישה חשודים בניסיון רצח של אוהד הפועל תל אביב, יורי סדלצקי באוקטובר 2015 ובתקיפה בנסיבות מחמירות. בית המשפט התיר לפרסם את שמות ארבעה מהם: אסי בסאנו, יואב נחשון, עומר גולן ומתן שמעון, כאשר שמו של אחד נוסף נאסר לפרסום. מעצרם של כל החמישה הוארך בשבוע ימים. לדברי המשטרה, אחד מהם "ניסה לרצוח במסגרת היותו חבר בארגון פשיעה". אותו עצור טען כי לפני הארכת מעצרו כי החוקרים איימו להכותו.

נחשון, חייל בשירות סדיר, חשוד מעבר לניסיון הרצח גם בחבלה בכוונה מחמירה, חברות בארגון פשע, קשירת קשר לביצוע פשע ותקיפה. באשר לבסאנו, בן 28 מנתניה, ידוע כי הוא נעצר בעבר בתיק. החוקר שאדי סיאגה טוען כי מלבד עדותו של עד המדינה המפלילה אותו יש לחוקרים ראיות מבוססות נגדו, בנוסף הוא חשוד בתקיפה נוספת של אוהד כדורגל שזהותו לא ידועה. כאשר בני משפחתו נכנסו לאולם, בסאנו פרץ בבכי.

על פי המשטרה, לבסאנו היה תפקיד ניהולי בתוך הארגון, הוא חשוד במספר רב של אירועי תקיפת אוהדים ובחבלה במזיד ברכב. רעייתו נמצאת בחודש התשיעי להריונה ונקבע לה תאריך לניתוח קיסרי - הוא ביקש מבית המשפט להיות נוכח בהולדת בנו, אבל מעצרו הוארך בשבעה ימים, לאחר שהשופט אריאלי קבע כי קיים חשד סביר כי ביצע את כל העבירות המיוחסות לו.

עוד בנושא:
סוכן משטרתי סמוי ב"לה פמיליה" הביא למעצר של 50 חברי הארגון
המשטרה על "לה פמיליה": "בקרוב תיחשפו לדברים קשים מאוד שהאנשים אלה עשו"

אוהדים מארגון "לה פמיליה" בהארכת מעצר. ספק 500
מחוץ לאולם המעצרים, בית המשפט בחיפה/ספק 500

עורך הדין גיא מימון, שמייצג את אחד החשודים ברצח, אמר: "מדובר במעצר כותרתי, שלמרבה הצער, גורף כמו מגרפה גם אנשים שאינם קשורים "לארגון" לה פמיליה בפרט אינם קשורים בעבירת נסיון הרצח". עורך הדין עדי כרמלי, המייצג את אחד החשודים האחרים: "מרשי מכחיש כל מעורבות בניסיון רצח , מדובר בעד מדינה שקרן ועבריין שטפל האשמות באחרים כדי להציל את עורו מעבירות שביצע. המשטרה הגישה בקשת מעצר מופרזת ומופרכת".

עצור נוסף שמעצרו הוארך (בארבעה ימים) הוא שלמה טובול, בן 24 מירושלים, הוא חשוד כי בשנת 2008 (בהיותו קטין בן 16) דקר אוהד ספורט באיצטדיון בהדר יוסף, האוהד פונה לבית החולים, בנוסף החדיר אבוקות לתחומי האיצטדיון. כבר בסמוך לאירוע הוא נעצר, עומת עם עד המדינה ושוחרר, השופט עמית רוזיניס קבע כי קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את המיוחס לו והורה על הארכת מעצרו.

תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו שוחרר לביתו בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה לחודש מהמגרשים ואי יצירת קשר עם המעורבים בפרשה. קטין בן 15 שנחשד בעבירות אמל"ח ועבירות על חוקי האלימות בספורט שוחרר גם הוא.

עד כה נעצרו בפרשה 62 חשודים, 9 בגין סחר בסמים והשאר בגין העבירות המיוחסות להם במסגרת חברותם בארגון לה פמיליה. בין העצורים שני קטינים ותשעה חיילים שאחד מהם הוא קצין. הסתיימה הארכת מעצרם של 17 עצורים - שישה עד ה-29 ליולי, ארבעה עד ה-31, חמישה עד האחד באוגוסט, אחד עד ה-2 לאוגוסט והאחרון עד ה-3.

מעבר לכך, בעכו הוארך מעצרם של תשעה חשודים בסחר בסמים. שבעה מהם עד ה-31 ליולי, אחד עד ה-28 ואחד עד ה-29. בנוסף, שלושה מהעצורים בפרשה (ביניהם קטין) שוחררו בתנאים מגבילים לביתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אוהדים מארגון "לה פמיליה" בהארכת מעצר. ספק 500
אחד החשודים מובל להארכת מעצרו/ספק 500

אולם המעצרים בבית משפט השלום בחיפה היה עמוס בבני משפחות העצורים, שמחו על המעצר. לטענת המשפחות, עד המדינה הינו החשוד העיקרי המעליל עלילות כדי להימלט מפשעים חמורים שביצע. לטענת המשטרה, אחד העצורים נתפס בעברו עם רימון בבלומפילד. מדובר באסיר ברישיון שנוכה שליש ממאסרו, והחוקרים טוענים כי הוא דומיננטי מאוד בפרשה.

אביו של אחד העצורים אמר: "הבן שלי נעצר ונחקר על העבירות האלו ושוחרר במהרה. עד המדינה ממחזר את החומר ומוסיף פנטזיות, שיבדקו מי הוא ומה יש בעברו. התיק יפול כמו מגדל קלפים. המשטרה עושה פסטיבל לתקשורת כדי להציב שוטרים במגרשים במקום מאבטחים".

בנוסף, אחד האנשים המזוהים עם "לה פמיליה", אשר שמו שמור במערכת, פרסם במהלך היום פוסט (אותו מחק לאחר מכן) שבו חשף את זהות הסוכן סמוי, עד המדינה, ואף כתב את ההאשמות הבאות: "מדובר באדם שיזם תקיפות, אדם שסחר בנשק, שהיה נרקומן וסחר בסמים. מדובר באדם שהיה מסובך בחובות כספיים והיו לו המון תיקים, אדם שישב שנים בכלא. בקיצור, אדם שבשביל כסף וסגירת תיקים גרם לאנשים ליפול וקשר אותם באירועים שהוא יזם. אין לי בעיה להיעצר על זה כי האמת חייבת להיאמר. תפירות תיקים בחסות החוק".

עדכון ראשון: 13:40

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדובר בעד מדינה שקרן". כרמלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully