וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת וואלה! ספורט: אמיר כבירי התחייב לרכוש את בית"ר טוברוק

לידי וואלה! ספורט הגיע הסכם הרכישה עליו חתם הבעלים של הפועל תל אביב במאי 2015, ולפיו התחייב לשלם שמונה מיליון שקלים עד יוני 2018 כדי להעביר את קבוצת הנוער מנתניה לידיו. גורמים במועדון טענו: "יש הסכם שת"פ". בטוברוק אמרו: "ניסיון הרכישה לא יצא לפועל"

אבי כהן

בווידאו: הפועל תל אביב לפני היציאה למחנה האימונים

בזמן שהפועל תל אביב קורסת כלכלית וזקוקה להלוואות מחברות עלומות באיי סיישל, כפי שחשפנו ביום ראשון, לוואלה! ספורט הגיע הסכם המוכיח כי הבעלים אמיר כבירי התחייב לרכוש ב-22 במאי 2015 את מועדון הנוער בית"ר טוברוק, בסכום של לא פחות משמונה מיליון שקלים.

על פי ההסכם מול איש העסקים אריק איזיקוביץ', הבעלים של טוברוק, קבוצת הנוער אמורה לעבור באופן מלא לידי כבירי ביוני 2018, לאחר שהבעלים של הפועל תל אביב יעביר את כל התשלומים שנקבעו בהסכם שאמור היה לשדרג משמעותית את קבוצת הנוער האדומה ובעתיד, על פי התכנון, גם את הקבוצה הבוגרת. גורמים שהיו מעורבים אז במשא ומתן טענו כי היה סיכום בין הצדדים לאחר שאיזיקוביץ' הציע בזמנו לכבירי לרכוש את הקבוצה, אך בטוברוק, שידועה בהשבחת בני נוער וסיפקה לאורך השנים כישרונות רבים שהפכו לשחקנים מובילים בליגת העל, טוענים כי היה ניסיון רכישה שלא יצא לפועל.

הנה המסמך המלא לפניכם.

עוד בנושא:

חשיפת וואלה! ספורט: הפועל תל אביב לקחה הלוואה מחברת מימון באיי סיישל
תגובות נזעמות בקרב בעלי קבוצות בליגת העל בעקבות ההלוואה של הפועל תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהסכם נכתב כי כל שחקן אשר יימכר מטוברוק עד יוני 2018 ועליו יועבר כסף למועדון, 50 אחוזים מהסכום יקוזזו משווי העסקה בין כבירי לאיזיקוביץ'. כלומר, אם טוברוק קיבלה חלק מהסכום שמכבי חיפה העבירה על איאד אבו עביד, 50 אחוזים ממנו יקוזזו מהעסקה בין שני בעלי הבית. הדברים תקפים גם לגבי אנס מחאמיד שנמכר מטוברוק להפועל תל אביב. סעיף מיוחד בחוזה בין הצדדים נוגע גם לדיא סבע, שחקנה של מכבי נתניה. כבירי למעשה מוותר על זכויותיו על הקשר ותמורתו יקבל זיכוי של כ-1.2 מיליון שקלים.

עוד קובע ההסכם כי העסקה תחולק לכמה תשלומים עיקריים. בשנה החולפת היה אמור כבירי להעביר בחמישה תשלומים כ-750 אלף שקל ואילו ביוני האחרון התחייב כבירי להעביר כ-1.4 מיליון שקלים לטובת איזיקוביץ'. ביוני 2017 וביוני 2018 יצטרך כבירי להעביר תשלומים על כ-2.5 מיליון שקלים לכל שנה, ובזאת להשלים את העסקה.

ההסכם גם מדבר על מעמדו של איזיקוביץ'. ראשית, הבעלים של טוברוק מתחייב להשאיר את הקבוצה ללא חובות עבר. שנית, איזיקוביץ' יהיה חלק מדירקטוריון המועדון ויעזור וייעץ ללא ניגוד אינטרסים. שלישית, איזיקוביץ' יקבל תמורה של כ-12.5 אחוזים מכל שחקן שיימכר על ידי המועדון בשבע השנים לאחר העברת הבעלות לידי כבירי, אך לא יוכל לנהל קבוצה מתחרה בעשור שאחרי השלמת העסקה.

לבסוף קובע ההסכם כי מנכ"ל הפועל תל אביב, עו"ד ניר ענבר, יקבל כחמישה אחוזים מכל תמורה שכוללת עסקה זו ואף יהיה לבורר מוסכם בין הצדדים בכל מקרה של חילוקי דעות בנוגע להסכם.

אם הסכם כזה אכן יתממש, הוא יחייב דיון בסוגיית הבעלות הכפולה. לא ברור אם טוברוק שמפעילה קבוצה בוגרת בליגה ג' כהכרח להחזקת קבוצת נוער, תיחשב כקבוצה מקצוענית כשעיקר פעילותה מתעסקת בגידול והשבחת נוער. עוד סוגיה לא ברורה, האם טוברוק תמשיך לשמור על שמה ותשחק יחד עם הפועל תל אביב בליגת העל לנוער (קבוצות בבעלות משותפת באותה ליגה - דבר שאסור על פי חוקי אופ"א), או תעבור להיות חלק ממחלקת הנוער של הפועל תל אביב.

אמיר כבירי בעלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
2.5 מיליון שקל ביוני 2017 ויוני 2018. אמיר כבירי/ברני ארדוב

תגובות

מהפועל תל אביב נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לנושאים כאלה בתקשורת".

גורמים בהפועל תל אביב טענו: "במסגרת השת"פ עם טוברוק כבר נרכש אבו עביד ב-1.5 מיליון שקל. מדובר בבית חרושת לייצור שחקנים צעירים ומוצלחים".

אריק איזיקוביץ' מסר בתגובה: "הפועל תל אביב זה לא המועדון הראשון שהביע התעניינות בטוברוק, והוא גם לא המועדון האחרון. זה כבוד למועדון, אבל הבעלים היחיד של בית"ר טוברוק ב-25 השנים האחרונות הוא אריק איזיקוביץ' והוא ימשיך להיות כזה בשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully