וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'ורדן התבטא לראשונה בנוגע לאלימות בארה"ב: "לא יכול לשתוק יותר"

אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה התייחס למקרי הירי הרבים שהתרחשו בין שוטרים ואפרו-אמריקנים: "אני יודע שהארץ הזו טובה מכך". שחקן העבר החליט לתרום שני מיליון דולר לארגונים קהילתיים

מייקל ג'ורדן בעלי שארלוט. GettyImages
"עלינו למצוא פתרונות". מייקל ג'ורדן/GettyImages

במהלך השנים האחרונות האלימות בין שוטרים ואזרחים אפרו-אמריקנים ברחבי ארצות הברית הגיעה לקיצוניות בלתי נסבלת. מקרי מוות רבים נגרמו בעקבות ירי של המשטרה, בעוד האזרחים עצמם לא שתקו ויצאו להפגין מספר פעמים ברחובות, בעקבות האלימות שנגרמה פעם אחר פעם כלפי אפרו-אמריקנים. היום (שני) אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה של צפון אמריקה, מייקל ג'ורדן, החליט לתרום שני מיליון דולר לארגונים קהילתיים וגם להתבטא כלפי הנושא הקשה והבעייתי. אגדת הכדורסל ספג ביקורות רבות בעבר על כך שכלל לא התייחס לנושאים משמעותיים, לא רק בפוליטיקה, והיום החליט לא לשתוק:

"כאמריקאי גאה, כאדם שאיבד את אביו באקט של אלימות וכאדם שחור, אני מאוד נסער ממקרי המוות של אפרו-אמריקנים שנגרמו מרשויות החוק, ומאוד כועס עקב תגובות הנגד מלאות השנאה שגרמו למוות של שוטרים. אני משתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן ומבין את הכאב שלהן. הוריי לימדו אותי לאהוב ולכבד אנשים ללא קשר לגזע או לרקע שלהם, ולכן אני מאוד מתוסכל והמום מהמתח שנוצר בין הגזעים ואף מחריף ככל שהזמן עובר".

ג'ורדן המשיך: "אני יודע שהארץ הזו טובה יותר מכך ואני לא יכול יותר להישאר בשקט. עלינו למצוא פיתרונות שיבטיחו כי גם אנשים שחורים יקבלו יחס שווה ובמקביל שוטרים שמסכנים את חייהם בשבילנו בכל יום ומגנים עלינו, יקבלו את הכבוד והתמיכה לה הם ראויים".

מייקל ג'ורדן, שארלוט הורנטס. AP
"מתוסכל מהמתח שנוצר"/AP

"היום החלטתי לדבר בתקווה שנוכל יחד כאמריקאים, במסגרת חינוך ותקשורת נכונה, להשיג שינוי מהותי ונכון. על מנת לתמוך במאמץ זה, החלטתי לתרום מיליון דולר לאירגון למען שיפור היחסים בין הקהילה והמשטרה ומיליון דולר נוספים לארגון NACCP - למען קידום ההגנה לשחורים ולזכויות אדם בארצות הברית. ארגונים אלו פועלים על מנת לבנות אמון בין הקהילה ורשויות החוק. אני יודע שהתרומות האלו לבד לא יספיקו לפתרון הבעיות, אך אני מקווה מאוד שזה כן יעזור לארגונים ליצור שינוי חיובי".

"יש לנו זכות לחיות בארץ הטובה ביותר בעולם - ארץ שסיפקה לי ולמשפחתי המון הזדמנויות. הבעיה מולה אנו ניצבים לא התרחשה בין לילה והיא לא תיפתר מחר, אך אם נעבוד יחד, נוכל ליצור הבנה בין הצדדים, שינוי חיובי ועולם רגוע יותר, עבור משפחתינו ועבור הקהילות בהן אנו חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully