וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשת כנפיים: פורד חושפת את מוסטנג "אולד יילר"

25.7.2016 / 11:27

פורד מציגה מוסטאנג יוצאת דופן שחולקת כבוד לטייסים האמיצים של צבא ארה"ב במלחמת העולם השניה. 530 כ"ס בדרך למכירה פומבית

פורד ארגנה אירוע מסורתי בשנים האחרונות במסגרתו היא מוציאה לאור מהדורות מחווה של המוסטאנג שחולקות כבוד לנקודות מפנה בתרבות האמריקנית, ובמיוחד הרפתקאות שנגזרו מחיל האוויר. כך היא עשתה אשתקד עם המוסטאנג F22 ראפטור ולפני כן עם ה-F35, והנה היא עושה זאת שוב ב-2016, עם המוסטאנג "אולד יילר" הצהובה.

בארה"ב חלוקות הדעות לגבי מקור השם "מוסטאנג", ויש הטוענים שהוא נובע מהמערב הפרוע ומנגד יש המשוכנעים שהשורשים נעוצים במטוסי המוסטאנג P-51D. חיל האוויר האמריקני פיתח את המטוס האגדי למלחמת העולם השניה, ובשנים שלאחר מכן גייס את השאריות למפגנים אוויריים בחגיגות ה-4 ביולי (עצמאות ארה"ב) או אירועים שקשורים למורשת הצבאית. גם חיל האוויר הישראלי עשה בו שימוש במהלך מלחמת העצמאות ובמבצע קדש.

אחד המטוסים המפורסמים שבסדרת המוסטנג המיתולוגית הוא ה-"אולד יילר", צהוב הכנפיים, שהוטס במשך 20 שנה על ידי סגן רוברט בוב "הובר" (בן ה-94 כיום). מטוס זה מחזיק בשיא העולם למטוסים מסוגו (בוכנה) כשקבע ב-1985 טיסה מחוף לחוף בארה"ב בזמן המהיר ביותר שתועד עד כה בצבא ארה"ב - 5 שעות ו-20 דקות.

המכונית שנבחרה לחבר בין העולמות היא ה-350GT שלבי מוסטנאג, מפלצת בפני עצמה עוד לפני השיפורים שהוכנסו בה במהדורת "אולד יילר". בחזית שוכנת תחנת כוח V8 בנפח 5.2 ל' בנזין שמחלצת הספק מרבי של 530 כ"ס, 60 קג"מ ובחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. פורד שדרגה את מערכת המתלים, הבלמים וההיגוי וכן שינתה חלקים במרכב החיצוני; מראות הצד עשויות קרבון (סיבי פחמן), ותא הנוסעים כולל מושבי ספורט רקארו ועוד מאפיינים סמליים.

אדסל בי פורד השני: "המוסטאנג החד פעמית שלנו השנה חולקת כבוד לשני ענקים מעולם התעופה: המטוס האייקוני מוסטאנג P-51D וטייס הקרב המעוטר בוב הובר, שלדעת רבים נחשב לאחד הטייסים הטובים ביותר אי פעם. השלבי GT350, עם יכולותיה התחרותיות, המראה האירודינמי ומהירותה, העניקה לנו פלטפורמה מצוינת כדי ליצור את המחווה למטוס ולאדם".

פורד תציע את "אולד יילר" למכירה פומבית באירוע שיתקיים בעוד ימים ספורים (27 ביולי) באושקוש ויסקונסין. על המחיר אפשר רק להמר.

עוד בוואלה! רכב:
פורד אקספלורר החדש במבחן דרכים
פורד F-150 ראפטור עף באוויר כמו דרקון
פורד פוקוס המחודשת במבחן דרכים
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully