וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלאט מפוטר. וואט דה פאק": שיחת הטלפון ששינתה את העונה של קליבלנד

אחרי ההעפלה לגמר, בקליבלנד מנתחים את הצומת המכריע של העונה: הפיטורים של דיוויד בלאט ומינויו של טיירון לו. השיחות הדרמטיות, הסודות של המאמן, והסיבות למה השחקנים והבעלים לא מתגעגעים למאמן הקודם

אימג'בנק GettyImages

כעת, כשקליבלנד העפילה לגמר ה-NBA אחרי שהשלימה ניצחון 2:4 על טורונטו בגמר המזרח, באוהיו מנתחים את נקודת המפנה של העונה ואחד הרגעים המכריעים בה - הפיטורים של דיוויד בלאט, שאחריהם מונה למאמן טיירון לו. כריס היינס מאתר cleveland.com מדווח על האירועים בצורה מפורטת, כולל התגובה של לו לפיטורים, ותחושת הסיפוק בהנהלת הקאבס מהמהלך המוצלח.

עוד בנושא:
קליבלנד הביסה את טורונטו 87:113 ועלתה לגמר ה-NBA
צפו בחגיגות של קליבלנד. לברון: "בעונה שעברה לא הערכתי את זה"
הלקח שטיירון לו וקליבלנד הפיקו בדרך לגמר ה-NBA

לברון ג'יימס, טיירון לו, קליבלנד קאבלירס. Vaughn Ridley, GettyImages
מצליח לגעת בשחקנים. לו/GettyImages, Vaughn Ridley

"טיירון לו נהנה מאחר צהריים שקט כשהטלפון שלו החל לצלצל. מאותו רגע היה לו מעט מאוד שקט. אחרי אותה שיחה הוא כבר שוחח עם כל חבר בהנהלת קליבלנד, בתהליך שבסופו של דבר איפס את העונה הזאת.

"הג'נרל מנג'ר דיוויד גריפין היה על הקו. לא היה זמן להקדמות נימוסיות. גריפין ניגש ישר לעניין: בלאט פוטר מתפקידו. 'זה דפוק לגמרי גריף', אמר טיירון לו ("This is fucked up, Griff")... זה לא מנע מגריפין לשאול את לו אם הוא מוכן לקחת את הקבוצה. אחרי שמונה כעוזר חצי שנה לפני כן, המטרה הראשית שלו הייתה להפוך למאמן ראשי. אבל זה לא נראה לו נכון.

"לו התווכח עם גריפין במשך כמה דקות. הוא טען שפיטורים של בלאט זה צעד קיצוני לקבוצה שמוליכה את המזרח עם מאזן 11:30. גריפין הקשיב לדברים של לו, וכשסיים אמר שההחלטה כבר התקבלה. 'מה שנעשה נעשה. אני שואל אותך אם אתה יכול להוביל את הקבוצה הזאת'. לקחו ללו כמה דקות לענות, אבל גריפין קיבל את התשובה שרצה. 'כן, אני פאקינג יכול לאמן את הקבוצה הזאת'. גריפין בירך אותו. ה-22 בינואר סימל את הרגע שבו הקבוצה נולדה מחדש, ולאחריה הבטיחה העפלה שנייה ברציפות לגמר".

לו סיפר על היום הדרמטי: "אמרתי, וואט דה פאק. זו הייתה המחשבה הראשונה שלי. לא ראיתי את זה קורה. לא האמנתי. אבל אתה מוכן, כי יש לך כבר שיטות אימון. למרות זאת, כשהמאמן מפוטר ואחרי יום אתה לוקח את התפקיד שלו ומחכה לו משחק מול שיקגו, זה מהמם אותך".

עוד באותו נושא

מדברים לאט: הלקח שטיירון לו וקליבלנד הפיקו בדרך לגמר ה-NBA

לכתבה המלאה
- מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט לצד עוזרו טיירון לו. AP
"היכולת של לו להסביר את ההחלטות שלו, הן אלה שאפשרו לו לקנות את חדר ההלבשה"/AP

הבעלים דן גילברט לא התייחס הרבה לפיטורי בלאט, אבל אחרי ההעפלה לגמר התייחס לסגל מלא החיים והביטחון של הקאבס: "אני פשוט חושב שזו הייתה החלטה אדירה. אתה אף פעם לא יודע מה יקרה, אבל אני חושב שלו פנטסטי. זה נדיר שאדם גם מבין ככה כדורסל וגם יש לו יכולות אנושיות. יש לו את שניהם. כמו הגנה והתקפה. הוא אדם מיוחד".

במאמר נכתב ש"האישיות של לו אפשרה לו למקסם את הפוטנציאל של הקבוצה... כשהוא בחר לספסל את קווין לאב, הוא המחיש בפני הקבוצה את החשיבות של השחקן, אבל עדיין מצא סיבות הגיוניות לספסל אותו. היכולת שלו להסביר את ההחלטות שלו, הן אלה שאפשרו לו לקנות את חדר ההלבשה...

"ג'יימס ג'ונס אומר ש'השחקנים פה מגיעים ליכולות פיזיות שהם לא הגיעו אליהן בשנתיים האחרונות'. לו בן ה-39 העלה את קליבלנד לגבהים שלפני כן נראו רחוקים מאוד. הפיטורים של בלאט אמורים היו להחזיר את הקבוצה לאחור, וזה אכן קרה, אבל לזמן קצר מאוד, קצר מהמצופה. ההנהלה קיוותה והאמינה שיש עוד מספיק זמן בעונה כדי להתאושש לקראת הפלייאוף. זה מה שקרה.

"עכשיו הקאבס על סף התואר. הכישרון שם, גם בעמדת המאמן. יש גם אמונה, המועדון מעולם לא היה בשל יותר לתואר. לגריפין מגיע הקרדיט על החזון שלו בהחלטה שקיבל בינואר. ללו מגיע הקרדיט על זה שקיבל את האתגר ועמד במשימה".

הבעלים גילברט התייחס לאווירה בחדר ההלבשה, ואמר: "אני חושב שהיא השתנתה. קשה להסביר את זה, אבל התחושה מאוד שונה. הקבוצה מרגישה בוגרת יותר, כאילו הם ציפו להגיע לכאן. ללברון יש השפעה מרגיעה, מנהיגות שמשפיעה על כל הקבוצה. השחקנים חוגגים, הם שמחים, אבל הם יודעים שהמשימה לא הושלמה, הם ארבעה משחקים מאליפות לעיר. זה מה שנשאר. ובקשר לטיירון לו, הוא כולו במשחק, הוא מפוקס, והוא כל כך חכם. הוא תמיד מוכן מראש. אני מסיר בפניו את הכובע".

הבעלים של קליבלנד קאבלירס דן גילברט. AP
לא מתגעגע. גילברט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully