וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי בראיון: "הייתה התרופפות משמעת. פגע בנו שג'ורדי לא היה כאן"

25.5.2016 / 6:30

"לאנשים נמאס לראות אותי מצליח". "לא מתייפייף, יש רק שחקן עונה אחד". "אני אף פעם לא מקלל שחקנים, אבל את דקל קינן אני מקלל כל משחק". ג'ורדי ובניון. בוס ויוקאנוביץ'. סכנין ואירופה. ערן זהבי מסכם עונה נטולת תארים בראיון סנסציוני. וגם: במכבי חיפה משיבים אש

one

בווידאו: תקציר ההפסד של מכבי תל אביב בגמר הגביע

שריקת הסיום בגמר הגביע ביום שלישי, מצאה את ערן זהבי יורד מכר הדשא עצבני. אש. כל דבר דומם שעמד בדרכו חטף בעיטה. "אם יש דבר שאני הכי שונא בחיים זה להפסיד", סיפר אתמול בראיון מקיף לסיום העונה הכי ארוכה שלו בקריירה. עונה עם השתתפות בליגת האלופות, שיא היסטורי שספק אם יישבר, אך ללא תואר אחד מבין השלושה בהם זכה עם מכבי תל אביב בעונה שעברה.

עוד באותו נושא:
לא רק זהבי. דיווח: "בוס עשוי לבקש גם את בן חיים וראיקוביץ'"
מכבי תל אביב ממתינה לאישורו של גולדהאר כדי להחתים את בניון
קרויף לא יוריד הילוך: "היינו קרובים להכל, נשארנו בלי כלום"
לפחות הוא נשאר: מכבי תל אביב האריכה חוזהו של חואן טוריחו

ערן זהבי מכבי תל אביב. ברבי
"ירדתי עצבני". ערן זהבי/ברבי
"אני מבין שלאנשים נמאס. אני מסתובב כבר זמן רב בהרגשה שאנשים מיצו אותי. נמאס להם לראות אותי מצליח כאן עם מכבי תל אביב. נמאס להם לראות אותי זוכה בעוד ועוד דברים"

"ירדתי עצבני מהמגרש לחדר ההלבשה כדי להיות חמש דקות עם עצמי ואז חזרתי לקבוצה כי אני צריך לשמש דוגמה, והייתי צריך להרים את כולם ולכבד את מכבי חיפה", הוא מסביר.

ואז מגיע פטר בוס ונפרד מכם ובמסיבת העיתונאים לא מוכן להתחייב שהוא לא לוקח אותך איתו לאמסטרדם.

"עזוב, כל פעם צצה ספקולציה חדשה לגביי וכל פעם שמאמן זר עוזב את מכבי תל אביב, כותבים שהוא ייקח אותי. הכי קל לעשות את הקישור הזה. יש לי קשר טוב עם בוס, אבל זה לא אומר שהוא ייקח אותי לאייאקס וזה גם לא אומר שהוא לא ייקח אותי. אני לא יודע מה התכניות שלו".

בשבת הבטחת לאוהדים שאתה נשאר.

"יש לי חוזה במכבי תל אביב. אני מאושר במועדון. אם אשאר, המטרה תהיה להחזיר את התארים הביתה. זה דבר ראשון. לא יעניין אותי ליגה אירופית בעונה הבאה, אלא רק אליפות ונלך עליה בכל הכוח. שום דבר לא השתנה מבחינתי. אם יבוא משהו שלא אוכל להגיד לו לא וירצו אותי, אז אני אחשוב לעזוב. אתם כותבים כרגע על אייאקס, אבל לא קיבלתי שום הצעה מהם ואין לי שום חוזה לחתום. יכול להיות שבעוד שבוע זה יהיה נכון, אבל כרגע אין שום דבר".

אייאקס זו התקדמות מקצועית?

"ברור. אייאקס זה אחד המועדונים הגדולים בעולם ואחד המועדונים המעוטרים באירופה".

יש כאלה שמקניטים אותך וקובעים שאין לך כבר מה לקחת כאן, שאתה סתם נשאר במכבי תל אביב.

"אני מבין שלאנשים נמאס. אני מסתובב כבר זמן רב בהרגשה שאנשים מיצו אותי. נמאס להם לראות אותי מצליח כאן עם מכבי תל אביב. נמאס להם לראות אותי זוכה בעוד ועוד דברים".

פטר בוס מאמן מכבי תל אביב (אמצע) עם ערן זהבי. ברני ארדוב
"כל פעם אומרים שהמאמן ייקח אותי". ערן זהבי עם פטר בוס/ברני ארדוב
"זה שג'ורדי לא היה כאן, זה פגע בנו. כל זמן שג'ורדי כאן העניינים שעל סדר היום מתרחקים מהקבוצה. אנחנו יודעים לעצור הרבה דברים כשג'ורדי כאן. אנשים יודעים לאן ללכת כשהוא כאן"

לסיים בלי תואר זה כישלון.

"זו אכזבה, לא כישלון. אם היית שואל אותי בתחילת העונה, הייתי מוכן לעבור עונה כזו כי עשינו ליגת אלופות ועשינו 81 נקודות וגמר גביע. הייתי גם יכול לשבת היום לראיון עם צלחת אליפות בצד אחד וגביע בצד השני, ואז הייתם אומרים שזו העונה הגדולה בהיסטוריה של מכבי תל אביב. בסופו של דבר לא הבאנו תארים, למעט ליגת האלופות שזה מבחינתי תואר".

המדינה חיכתה לנפילה של מכבי תל אביב?

"מה זה 'המדינה'? אני לא מחפש תירוצים. במבחן התוצאה נכשלנו, אבל זה טוב שכולם נגדנו. כולם רוצים שמכבי תל אביב לא תהיה השליטה היחידה בכדורגל. אני מבין את זה. צריך לשחק נגד כל העולם כמו שברצלונה וריאל מדריד משחקות נגד כל העולם שרוצה שהן יפסידו".

דיברת על רעשים שהוציאו אתכם מפוקוס בשלב הפלייאוף.

"זה שג'ורדי לא היה כאן, זה פגע בנו. כל זמן שג'ורדי כאן העניינים שעל סדר היום מתרחקים מהקבוצה. אנחנו יודעים לעצור הרבה דברים כשג'ורדי כאן. אנשים יודעים לאן ללכת כשהוא כאן".

זה היה נראה שבאתם עייפים לשלבים הסופיים של העונה.

"אני אתן לך את הסטטיסטיקה שלי. 62 משחקים לאורך כל העונה עם למעלה מ-5,500 דקות. יכול להיות שמסי או רונאלדו שיחקו את כמות הדקות שלי, אבל להם היה חודש חופש בקיץ. הם לא היו צריכים להתחיל כבר בחודש יוני את העונה. ברור שזה השפיע. גם עייפות מקצועית וגם מנטלית".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (אמצע) עם ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
איתו זה היה נראה אחרת? ערן זהבי עם ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב
"אשקר אם אגיד שלא הפריע לי שברדה הוא שחקן העונה. אני לא מתייפייף, צריך לשים את הדברים על השולחן. אני מת על ברדה והוא שחקן מצוין, אבל עם כל הכבוד יש רק שחקן עונה אחד העונה"

מכבי תל אביב לא הצליחה לשחרר אתכם מהנבחרת.

"אני לגמרי מבין את מה שמכבי ניסתה לעשות. ואני אומר לך, זו לא מכבי תל אביב שיוצאת נשכרת מזה שיהיה עלינו פחות עומס, אלא גם הנבחרת. ואני רוצה לעשות סדר ושיהיה ברור, אני הולך לנבחרת ואני אהיה בנבחרת גם אם יהיה לי רק שבוע מנוחה, אבל זה שאיבדנו את הגביע עשה לי הכי גרוע כי כבר ב-14 ביוני נחזור להתאמן ואחרי המשחק של הנבחרת יהיו לי בקושי עשרה ימי חופש".

למה לא פנית לאלישע לוי וביקשת שחרור?

"אני לא בן אדם שיבקש הנחות. אם אבקש הנחות או אם אבוא ואבקש שחרור, כל המדינה תהיה על הרגליים נגדי".

הפריע לך שאליניב ברדה זכה בתואר שחקן העונה של המנהלת?

"ברור. אשקר אם אגיד שלא. אני לא מתייפייף, צריך לשים את הדברים על השולחן. אני מת על ברדה והוא שחקן מצוין, אבל עם כל הכבוד יש רק שחקן עונה אחד העונה".

יש אומרים שהפסדתם את האליפות באותו משחק בית מול הפועל באר שבע, אליו הגיע סלבישה יוקאנוביץ' בלי חשק והעלה הרכב ומערך שהיה שווה הפסד.

"לנו, השחקנים, היה ברור שיוקאנוביץ' יילך, רק לא ידענו מתי. אבל היינו כל כך חזקים בתוך חדר ההלבשה והיינו עושים הרבה אסיפות בינינו ואומרים שלא משנה מי יאמן את הקבוצה, אנחנו אלה שנשארים ולא משנה מי יהיה המאמן. בסופו של דבר שמרנו אחד על השני וגם על זה לא קיבלנו מספיק פרגון. לא שמעתי אף שחקן שהתבכיין על דברים שעברנו. בלענו כל צפרדע והמשכנו".

השחרור של יוקאנוביץ' מוקדם יותר היה עוזר לכם?

"אמרתי את שלי ואת דעתי במערכת. בן אדם שלא רוצה להיות במכבי תל אביב, באותו יום לא צריך להיות כאן. אם אני מיטש גולדהאר ואני שומע מישהו שרוצה לעזוב את מכבי תל אביב, באותו יום הוא בחוץ".

אליניב ברדה הפועל באר שבע. ברני ארדוב
לא הגיע לו. אליניב ברדה/ברני ארדוב
"המילה רמאללה עשתה כזה בלגן במקום להתייחס לזה שמאבטחים הרביצו לשחקנים וכל מני דברים שקרו שם. לא הרגשתי בטוח בסכנין, מה לעשות? אולי הדימוי של רמאללה היה מפוצץ ובומבסטי, אבל התכוונתי לתאר שאנחנו לא מרגישים ביטחון שם"

חוזק נמדד גם במעשים ולא ראינו שהמועדון עשה משהו לראיקוביץ' אחרי ההתנהגות שלו מול אבוקסיס וסכנין.

"ברור שההתנהגות לא הייתה במקום ואני יודע שהוא טעה. אני לא רוצה שיהיו מקרים כאלה בתוך המועדון, אבל הוא ילד והוא מצטער על מה שהיה. גם במשחק הגמר מול מכבי חיפה היו מכות במגרש וזה היה הרבה יותר מהדחיפה של ראיקוביץ'. הטעות הכי גדולה שלו הייתה שהוא יכול היה לגרום לנו לאבד אותו לכמה משחקים".

בסיפור עם סכנין בחצי הגמר לא הייתה טעות מצדך לומר שאתה גאה במה שטל בן חיים עשה?

"אגיד לך משהו, הטעות הראשונה בחצי הגמר זה שאני לא יצאתי להתראיין ראשון. לקחתי את הזמן בחדר ההלבשה ואם הייתי יוצא הייתי מרגיע את הרוחות, עוד לפני שהכול התפרץ. חבל שלא יצאתי מוקדם".

אבל לא הרגעת את הרוחות כשהשווית בין סכנין לרמאללה.

"זה עורר סערה כי כל מה שאני אומר ושנוי במחלוקת מעורר סערה. לקחו את כל מה שאמרתי באותו ערב ומשם הוציאו את המילה רמאללה. אני חושב לפעמים אולי משעמם לפוליטיקאים בכנסת ואין להם מה לעשות. הימנים, השמאלנים, הערבים, כולם חיפשו לרכוב על מה שאני אמרתי במקום להרגיע את הרוחות".

אתה מתחרט על זה?

"אם הייתי יודע שזה יעשה כזה בלגן, הייתי מחפש דימוי אחר. המילה רמאללה עשתה כזה בלגן במקום להתייחס לזה שמאבטחים הרביצו לשחקנים וכל מני דברים שקרו שם. לא הרגשתי בטוח בסכנין, מה לעשות? אולי הדימוי של רמאללה היה מפוצץ ובומבסטי, אבל התכוונתי לתאר שאנחנו לא מרגישים ביטחון שם".

שחקני מכבי תל אביב, ערן זהבי, טל בן חיים. יוסי ציפקיס
"חיפשו לרכוב על מה שאמרתי". ערן זהבי עם טל בן חיים והדגלים בסכנין/יוסי ציפקיס
"כשיש קו ברור וכשיש סדר במועדון אז זה מונע הרבה בלגן. אני מאמין שהרבה ממה שהיה ליוסי במכבי חיפה, לא היה בכלל צץ במכבי תל אביב, ואני אומר את זה בלי לדעת בכלל אם יוסי יהיה כאן"

יוסי בניון מתאים למכבי תל אביב ולמרקם החברתי שלכם?

"מעולם לא הייתי עם יוסי בקבוצה אלא רק בנבחרת ושם נהניתי ממנו מאוד. כשיש קו ברור וכשיש סדר במועדון אז זה מונע הרבה בלגן. אני מאמין שהרבה ממה שהיה ליוסי במכבי חיפה, לא היה בכלל צץ במכבי תל אביב, ואני אומר את זה בלי לדעת בכלל אם יוסי יהיה כאן".

המלצת לג'ורדי לקחת אותו?

"יוסי ואני חברים מאוד טובים ואני בקשר טוב איתו. יוסי דיבר איתי ואנחנו פתוחים בעניינים, אבל לא באתי לבעלים של מכבי תל אביב ואמרתי לו 'קח את יוסי'".

מה הוא יכול לתרום למכבי תל אביב בגיל 36?

"ניסיון, אישיות, יכולת. מכעיס אותי ששופטים כאן שחקנים לפי הגיל שלהם. אם הייתם באים עכשיו מחו"ל ומסתכלים על יוסי העונה, הייתם חושבים שהוא בן 24. הייתה לו עונה טובה. לכם יש בראש את יוסי של ליברפול עם הדברים שהוא עשה בנבחרת. אנחנו מתבגרים והוא גם לא משחק עם אותם שחקנים שהוא שיחק איתם בעבר".

זו לא תעודת עניות לכדורגל הישראלי אם כדי להחזיר למכבי תל אביב את האליפות אתם צריכים להביא את בניון בגילו המתבגר?

"נכון שלא מייצרים כאן מספיק שחקנים שיכולים לעשות הבדלים בין המועדונים, אבל פה אנחנו חיים".

אז זה הזמן באמת לשישה זרים?

"זה יעשה טוב לכדורגל הישראלי. כשאנשים מקבלים את המקום שלהם בקלות הם לא דוחפים את עצמם לקצה ולא מתקדמים. אני מדבר על שחקנים בכל ספורט תחרותי".

ערן זהבי מכבי תל אביב מול יוסי בניון מכבי חיפה. ברני ארדוב
"לא באת לבעלים ואמרתי 'קח את יוסי'". ערן זהבי על המגרש מול יוסי בניון/ברני ארדוב
"היו הרבה דברים קטנים שהצטרפו לדבר אחד גדול. אני אקח את נושא המשמעת. כשג'ורדי לא היה כאן, שחררנו קצת את החבל בנושא והמשמעת קצת התרופפה"

התלות של מכבי תל אביב בערן זהבי לא מוגזמת?

"אני לא חושב שהם תלויים בי יותר מדי. אולי אני תלוי בהם? ברור שאני מביא ערך מוסף, אבל זה לא שעברתי חמישה שחקנים וכבשתי שערים. קיבלתי את הכדורים ועשיתי גולים. ברור שמכבי תל אביב צריכה עוד שחקנים שיבקיעו שערים, ואני חושב שיש לנו את היכולת לעשות את זה".

35 שערים לעונה זו חולשה של הליגה?

"אם הליגה הייתה כזו חלשה, היו כאן עוד חמישה שחקנים שהיו מבקיעים למעלה מ-20 שערים לעונה, אבל אתם רואים שזה לא קורה. יש במכבי תל אביב שחקנים שמפרגנים לי בכל עונה. זה לא מובן מאליו. גם אני לא מרגיש כוכב לידם. אני חלק מהם".

אתה אדם מאמין. אתה לא מרגיש שקיבלתם את כל הרע בסוף בגלל מה שעשיתם באותו חצי גמר מול בני סכנין?

"מבחינתי יש הרבה סיבות אחרות בגללן קרה לנו מה שקרה".

מה הכוונה?

"יש סיבות לזה שלא לקחנו תארים ואני אגיד אותם למי שצריך. יש הרבה דברים העונה שהשפיעו עלינו לרעה".

כמו מה?

"היו הרבה דברים קטנים שהצטרפו לדבר אחד גדול. אני אקח את נושא המשמעת. כשג'ורדי לא היה כאן, שחררנו קצת את החבל בנושא והמשמעת קצת התרופפה. זה לא ניצול לרעה או בכוונה כי יש לנו חדר הלבשה מצוין, אבל הצבנו סטנדרטים מסוימים והיינו צריכים להעלות אותם העונה וזה לא קרה".

עם המעמד שלך במכבי, לא יכולת לטפל בבעיות האלה?

"אני לא רוצה להיכנס לזה יותר מדי ובטח לא בתקשורת. זה לא שקרו כאן דברים מטורפים, אבל היו דברים שהיו יכולים להיות אחרת. בכל מקרה אני לא בעלי המועדון ולא המנהל המקצועי. אני בסך הכול שחקן וקפטן".

אדרבא.

"אני שוב אומר, זה לא שהיה כאן שחקן שלא התנהג כמו שצריך והיה צריך להעמיד אותו במקום. זה דברים קטנים אחרים".

התלוננתם כל העונה על הבונקרים ויצרתם לעצמכם שם של בכיינים.

"ובגלל זה אני לא רוצה יותר לדבר על זה. אנחנו צריכים לנצח קבוצות שבאות להסתגר וצריכים לפצח בונקרים. ברוב המקרים הבונקרים לא עזרו ליריבות כי עובדה שעשינו 81 נקודות".

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. מגד גוזני
"לא קרו דברים מטורפים, אבל היו דברים שיכולים היו להיות אחרת". שחקני מכבי תל אביב/מגד גוזני
"דקל קינן לא יכול להתמודד ביכולת מולי אז הוא מפצה על זה בדרכים אחרות... אני כל הזמן מתמודד עם בלמים חסונים ואגרסיביים, אבל אף פעם זה לא הגיע לרמה כזו מלוכלכת ומגעילה. אני אף פעם לא מקלל שחקנים, אבל אותו אני מקלל כל משחק"

סוגיית המאמן במכבי תל אביב. חוסר היציבות פוגע בכם, כל חצי עונה מאמן חדש.

"אם אגיד שזה לא משפיע, אני משקר. לפעמים החלפת המאמנים גם עשתה לנו טוב. אבל בסופו של דבר ולאורך זמן השחקנים הוכיחו כאן שהקבוצה הזו יותר חזקה מכל מאמן. אנחנו יותר חזקים מכל שינוי שקרה כאן. גם בעונה שעברה היו חילופי מאמנים וזכינו בטרבל".

כל מאמן בחר בך לתפקיד קצת שונה במגרש. ערן זהבי רוצה להיות רק חלוץ?

"כן. כל הזמן אומרים שצריך להביא חלוץ למכבי, אבל בסוף יש כאן חלוץ שנותן כל עונה 30 שערים בממוצע. אולי הבעיה היא לא בחלוץ? אולי לא צריך חלוץ למכבי תל אביב? בשנתיים האחרונות שיחקתי 85 אחוז מהזמן כחלוץ וזה בדרך כלל הביא תוצאות. זה לא עניין של כמה חלוצים, אלא לכמה מצבים אתה מגיע, כמה שחקנים מצטרפים להתקפה".

דיברנו על הגנות צפופות ולאורך כל העונה היה הרבה דם רע בינך לבין דקל קינן. המון טראש טוק ומעבר לזה.

"דקל קינן לא יכול להתמודד ביכולת מולי אז הוא מפצה על זה כל הזמן בדרכים אחרות. ולצערי השופטים נותנים לו לגיטימציה לעשות מה שהוא רוצה, כולל מרפקים. אני יודע שהוא איתי בנבחרת ואני אראה אותו עכשיו, אבל זה לא מעניין אותי. יכולתי להתייפייף ולהגיד שזה חלק מהמשחק אבל זה לא. זה לחפש בכוונה לעשות הכול כדי לדרוך ולדחוף מרפקים".

יש עוד כמוהו?

"אני כל הזמן מתמודד עם בלמים חסונים ואגרסיביים, אבל אף פעם זה לא הגיע לרמה כזו מלוכלכת ומגעילה. אני אף פעם לא מקלל שחקנים, אבל אותו אני מקלל כל משחק".

זה הכי קרוב לאמירה של זלאטן איברהימוביץ'.

"אני לא רוצה להיכנס לקטגוריה הזו, אבל אני גם לא רוצה להתייפייף ולהיות שקרן. אם אתה שואל שאלה, אענה לך בכנות".

- דקל קינן שחקן מכבי חיפה (שמאל) מול ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"השופטים נותנים לו לגיטימציה לעשות מה שהוא רוצה, כולל מרפקים". ערן זהבי במאבק עם דקל קינן/יוסי ציפקיס
"אם אצא לאירופה זה יהיה לקבוצה התקפית, קבוצה שתאתגר אותי וקבוצה שתיתן לי ריגושים מקצועיים. קיבלתי הצעות בעבר ומכבי יודעת, ובחרתי לא ללכת למקומות בהם לא אוכל לבוא לידי ביטוי"

השילוב בינך לבין אורלנדו סה היה רע.

"היה לא טוב, אבל זה לא באשמתו או באשמתי. אורלנדו היה פצוע הרבה זמן ולפעמים חוזרים לא בכושר הכי טוב. אני חושב שהוא יכול לעזור לנו מאוד. ראינו מה הוא יכול לעשות כשכדור טוב עולה לרחבה. יש לו דברים שלי אין ולי יש דברים שלו אין. כשילוב זה יכול להיות טוב, אבל צריך לעבוד על זה".

רואים אותך הרבה פעמים בסוף משחק מגניב מלים בהסתרת יד על הפה עם חבריך להתקפה. התחושה לפעמים היא שאתם מעבירים ביקורת על שחקני ההגנה.

"איך אני יכול לבוא בטענות לשחקני ההגנה כשספגנו הכי מעט שערים? משחק ההגנה ומשחק ההתקפה שייך לכל השחקנים. אין לי תלונות לחלק האחורי. היו משחקים שהיינו יכולים להיות יותר 'רעים' ויותר מרוכזים, אבל אפשר להגיד אותו דבר על ההתקפה שלא הייתה לפעמים מספיק רעה ומרוכזת".

בוא נחזור שוב אליך ואל אירופה. אולי אתה חושש לצאת כי שם לא תוכל לעשות מה שאתה עושה בארץ?

"ממש לא. אני אוהב אתגרים מקצועיים ואני רוצה לדחוף את עצמי לקצה, אבל זה לא מצדיק שאלך למועדון שהוא לא הרבה יותר גדול ממכבי תל אביב. אם אצא זה יהיה לקבוצה התקפית, קבוצה שתאתגר אותי וקבוצה שתיתן לי ריגושים מקצועיים. קיבלתי הצעות בעבר ומכבי יודעת, ובחרתי לא ללכת למקומות בהם לא אוכל לבוא לידי ביטוי".

בנבחרת אתה לא דומיננטי כמו במכבי ולא כובש מספיק.

"מי שמבין כדורגל רואה היכן אני משחק בנבחרת והיכן במכבי ורואה כמה הנבחרת מחזיקה בכדור. כשאני עסוק רק בהגנה, לא תראו את המספרים של מכבי ועם כל זה היה לי קמפיין די טוב עם לא מעט בישולים וגם שערים".

אורלנדו סה שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם ערן זהבי, דור מיכה. ברני ארדוב
"השילוב לא היה טוב". ערן זהבי עם אורלנדו סה/ברני ארדוב
"בכל קיץ במכבי יש לי את אותה שיחה עם ג'ורדי בה אני אומר לו: 'ג'ורדי, אולי זה מספיק? אולי אני צריך לצאת כי אולי לא אעשה עוד עונה כזו? אולי זה הזמן?'. אבל הוא אומר לי: 'כל שנה אתה אומר את אותם דברים, השנה אני לא רוצה לשמוע את זה'"

אחרי העונה הזו יש מקום שמכבי תפתח לך את החוזה פעם נוספת?

"אם אתה שואל אותי אז ברור. אבל זו לא שאלה שאני צריך לענות עליה. אני עשיתי את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר ויצאתי מהעונה הזו בתחושה שנתתי את כולי. אם יהיה לי עכשיו מיליון, שניים או עשרה מיליון לא תראה שום שינוי ברצון שלי. הכסף לא עולה איתי למגרש".

נכתב במקום מסוים שאתה נחוש לעזוב לאירופה.

"אם הייתי נחוש לצאת, כבר הייתי יוצא. מה שיש לי במכבי תל אביב זה מעבר למה שאתם רואים במגרש. זה הרבה הרבה מעבר. יש כאן אנשים שאני משמח. ילדים קטנים שאני מודל לחיקוי עבורם. אני הולך ברחוב וניגשים אלי אוהדים של מכבי חיפה או באר שבע ומבקשים להצטלם. זה עושה לי טוב. זה משהו שלא קונים בכסף. כל ילד שחולם להיות זהבי זה דבר מרגש מאוד עבורי".

הריגוש הוא עדיין אותו ריגוש?

"בוודאי. אם לא הייתי נהנה ולא הייתי מתרגש, הייתי קם והולך. ברגע שלא אהנה לא אוכל לתת את התפוקה שלי. בסופו של דבר יש לי גם משפחה ושלושה ילדים, ואני לא עושה מה שהתקשורת רוצה שאעשה. אנשים רוצים שאצא לאירופה, לכל קבוצה. מבחינתם אני צריך להצליח בכל קבוצה בגרמניה או בקבוצת תחתית באנגליה. לא עולה להם כסף להגיד. לא הם נוסעים לחו"ל ולא הם עוקרים את המשפחה שלהם. בסוף אני עושה מה שהכי טוב לי, לקריירה ולמשפחה שלי".

אם לא תצא הקיץ כנראה כבר לא תצא כי אתה לא נעשה צעיר יותר.

"אגיד משהו שלא התכוונתי לומר בראיון הזה, אבל בכל קיץ במכבי יש לי את אותה שיחה עם ג'ורדי בה אני אומר לו: 'ג'ורדי, אולי זה מספיק? אולי אני צריך לצאת כי אולי לא אעשה עוד עונה כזו? אולי זה הזמן?'. אבל הוא אומר לי: 'כל שנה אתה אומר את אותם דברים, השנה אני לא רוצה לשמוע את זה'".

אולי בסכומים האלה קשה בכלל למצוא קבוצה לערן זהבי.

"אתה יודע מה המחמאה הכי גדולה? כשמתקשרים אלי סוכנים ואומרים לי שיביאו לי קבוצה, ואז הם שומעים את המספרים ואומרים שהם לא יכולים לעמוד בזה. ברגע שקבוצות באירופה לא יכולות לשלם את מה שמכבי משלמת, זו מחמאה גדולה בשבילי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למה צריך להשוות בינינו?". ערן זהבי לצד אבי נמני/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אייל ברקוביץ', אבי נמני, מוטי איוניר, ניר קלינגר, עמרי אפק. הם שיחקו ויודעים לנתח דברים. אבל מי הם הפרשנים שלא עשו שום דבר בכדורגל, ואני גם טמבל עכשיו שאני בכלל מתייחס אליהם"

מה עשה לך כשאבי נמני אמר במהלך העונה שעברת אותו?

"אתם העמדתם אותו במצב שהוא היה נבוך והיה חייב להגיד את זה. אני לא מאמין בזה ואין גם מקום להשוואות. מי שלוקח מאבי נמני את מה שהוא עשה למכבי תל אביב, הוא פושע. למה צריך להשוות בינינו?".

אתה לא מחבב את הפרשנים?

"כשאני רואה תכניות של אנשים שלא שיחקו כדורגל שכל הזמן רק צועקים ומחפשים רוע ובלגן, אני כועס כי זה עושה שירות רע מאוד לכדורגל שלנו. התכניות האלה גוררות את הציבור ומשפיעות לרעה על כולם. השטויות שנאמרות עושות נזק ואנשים ברחוב מושפעים. אני כן חושב שיש פרשנים טובים וגם אם הם לא אומרים את דעתי, אני מכבד כי הם שיחקו ועשו משהו בכדורגל. אייל ברקוביץ', אבי נמני, מוטי איוניר, ניר קלינגר, עמרי אפק. הם שיחקו ויודעים לנתח דברים. אבל מי הם הפרשנים שלא עשו שום דבר בכדורגל, ואני גם טמבל עכשיו שאני בכלל מתייחס אליהם".

אם היית יכול להביא היום שחקן ישראלי אחד למכבי תל אביב, במי היית בוחר?

"ליאור רפאלוב או ניר ביטון".

ממה ערן זהבי עוד נהנה למעט הבקעת שערים וניצחונות?

"הרבה מהזמן הפנוי שלי, שהוא בדרך כלל בארבע אחר הצהריים, מוקדש לילדים. אני מנסה להקדיש הרבה זמן להם כי הם הדבר הכי חשוב. אני לוקח את הילד לג'ימבורי ואני לא מצליח להיות איתו כי אני מאבד אותו אחרי שאנשים מבקשים תמונות וחתימות".

שחקני נבחרת ישראל, ערן זהבי וליאור רפאלוב. קובי אליהו
היה רוצה אותו לצדו במכבי תל אביב. ערן זהבי עם ליאור רפאלוב בנבחרת/קובי אליהו

במכבי חיפה מסרו בתגובה לדבריו של זהבי על קינן: "השחקן שקיללו אותו הניף ויצא לפגרה עם גביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully