וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו. רך ודוקר

26.5.2016 / 8:05

הוא נראה קצת משונה ונופל בקלות לקטגוריה של לאהוב או לשנוא, אבל אחרי שנהגנו, התאהבנו. גרסת הטורבו מוסיפה ממד של זריזות לחבילה המעוצבת והשיקית של הקקטוס. גם המחיר מצוין

צילומים: קובי ליאני

מבחן סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו. קובי ליאני
סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו: גמיש, חזק ומפנק/קובי ליאני
אצל יצרניות רכב אחרות, מכונית כמו הקקטוס או שלא הייתה כלל נולדת, או שלא הייתה זוכה לעבור את שלב ה'קונספט'

ההיסטוריה של סיטרואן גדושה במכוניות חריגות, יותר מאשר מרבית יצרניות הרכב. כמה היו משונות מדי כדי שיהיה להן סיכוי ממשי להצליח ואחרות נחשבו ללא פחות ממהפכניות אבל כך או כך, הן גרמו ליצרנית להראות אמיצה. כזו שלא חוששת לחרוג מגבולות הנתיבים המסומנים, שלא בוחלת בשחייה נגד הזרם, רק כדי לגרות את היצירתיות של המתכננים והחשק של הקונים. לא תמיד זה עבד, לעתים ראוי היה לתת את המושכות לאנשי הצד הטכני למעט יותר זמן מאשר לאנשי העיצוב והרוח, אבל אחרי כמעט מאה שנים של פעילות, המותג עדיין כאן וממשיך לשלוח אלינו מכוניות שמעלות חיוך.

אצל יצרניות רכב אחרות, מכונית כמו הקקטוס או שלא הייתה כלל נולדת, או שלא הייתה זוכה לעבור את שלב ה'קונספט' שנוצר רק כדי לעמוד חסר תנועה תחת הנורות החמות של תערוכות הרכב. אבל אצל סיטרואן זה קרה ולפני זמן מה הגיע הקרוסאובר העגלגל והמעוצב אלינו. אהבנו מאוד את איך שהוא נראה, הרגיש והחמיא בתא הנוסעים. מה חסר לנו בו אז? כוח. שכן עם מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי ו-82 כ"ס קשה מאוד להרשים. אז עכשיו יש בשורה: טורבו.

מבחן סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו. קובי ליאני
מבחן סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו/קובי ליאני

יתרון הכוח

כבר משחרור המצמד הראשון מרגישים שמדובר כאן ברכב בעל רף ביצועים גבוה בהרבה. אה, כן, שמתם לב למילה מצמד. כלומר, גיר ידני. לא אוטומטית. אנחנו מודעים לכך שברגע זה מרביתכם יגלגלו מעלה ויצאו מהכתבה בחיפוש אחר מכוניות אחרות, אולי קצת פחות נועזות, אבל בעלות תיבת הילוכים אוטומטית. 90 אחוזים מכם לפחות, אם נקביל לפי פילוח מכירות הרכב בישראל. בסדר. מקובל. אנחנו מבינים שזה מצריך קצת יותר עבודה בפקקים ושזה קצת לא מפנק שצריך לבחוש לבד בידית ושזה ממש מציק כשביד ימין הפנויה יכול היה עכשיו להיות הסמארטפון באמצע הקלדת וואטסאפ לוהטת, אבל אם העובדה שברגליים פה יש לכם שלוש דוושות לא רק שלא מטרידה אתכם/ן, אלא אפילו משמחת, הרי שיש כאן בשורה של ממש, אז הישארו איתנו.

כן, כבר מרגע התחלת הנסיעה, הקקטוס הזה מדלג קדימה בקלילות. בעבר סיפרנו לכם על כך שסיטרואן עמלו קשה מאוד כדי לעשותו קל ככל הניתן ובאמת, משקלו 1,020 ק"ג בלבד - בין 200 ל-300 קילוגרמים פחות מקרוסאוברים מקבילים ולכך משמעות עצומה על האופן שבו הוא מתנהל על האספלט. בתחום הביצועים, מנוע ה-1.2 ליטר בנזין שלו שקיבל מגדש טורבו העלה את ההספק מ-82 כ"ס (5,750 סל"ד) ל-110 (כעת ב-5,500 סל"ד). גם נתון המומנט, זה שמלמד על גמישות המנוע השתפר מאוד מ-12 קג"מ (2,750 סל"ד) לכמעט כפול - 20.9 קג"מ כבר ב-1,500 סל"ד.

הנתונים האלה גורמים לקקטוס להיות זריז בהרבה ממה שהכרנו עד כה. את הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש הוא משלים תוך 9 שניות ואת מבחן ההאצה מ-80 ל-120 קמ"ש בהילוך שלישי (כהדמיה של עקיפה) הוא ביצע תוך 8 שניות. אלה נתונים יותר מנאים לקבוצתו. אבל את יתרון המנוע המוגדש שלו מרגישים לא רק במאמץ, בעליות ועם כל המשפחה באוטו, אלא גם כשמחליטים לשייט ברגיעה בכביש. הקקטוס החזק גולש על גלי המומנט בחרישיות ועם כוח זמין בכל רגע נתון לכל שימוש וצורך.

חוץ מכוח, מנועי טורבו ידועים גם בחיסכון שהם מסוגלים להעניק בצריכת הדלק ובמבחן שלנו בקקטוס שנמשך מאות קילומטרים, השגנו צריכה ממוצעת של 14.9 קילומטרים לכל ליטר דלק.

מבחן סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו. קובי ליאני
משקל קל של 1,020 ק"ג בלבד עוזר לזריזות ולחיסכון בדלק/קובי ליאני

תא הנוסעים הכי שיקי שיש

הקקטוס של סיטרואן לטעמנו נראה מצוין מבחוץ. קיבלנו בהבנה גם את משטחי הפלסטיק שמקיפים אותו מסביב כדי למנוע שריטות מציקות ודפיקות מכלי רכב שפותחים עליו דלתות. זה מוסיף למראה הקשוח שלו, מחזק את הנוכחות המוזרה שלו על הכביש וגם יעיל. אהבנו גם את הגגונים האלגנטיים וכמובן שאת יחידות התאורה המקוריות שלו.

במקביל לכך, תא הנוסעים שלו הוא אחד הססגוניים שניתן למצוא בתעשייה בכלל. הפיסול הזה גורם לכך שגם בנסיעה, הקקטוס גורם לכל שאר כלי הרכב להרגיש גנריים וחד-פעמיים. הדשבורד שלו שובר את המבנה הקונבנציונלי, מרופד ומלוטש עם חספוס וצבע עמוק. ידיות עור קלאסיות נמצאות בדלתות, המושבים שלו עבים כמו כורסאות וגם נוחים כמוהן, לוח המחוונים דיגיטאלי לחלוטין וגם המולטימדיה במרכז הדשבורד. אפשר להמשיך כך למנות עוד ועוד פרטים קטנים שעושים את החוויה בתוכו לגדולה ממש.

אגב גודל, מושבו האחורי רחב מאוד וגם שטוח יחסית, כך שבמבחן שלנו, כשהתעקשנו לבדוק איך המשפחה (2 הורים + 3 ילדים) נכנסים, גילינו שהוא גדול הרבה יותר מהרושם הראשוני. לכולם היה מקום. גם לשני מושבי בטיחות כלל לא קטנים. אז איפה בכל זאת מצאנו פשרות? בהעדר פתחי מיזוג מאחור, בחלונות האחוריים למשל שנפתחים רק החוצה בחריץ קטן מאחור (אצלנו זה מנע ריבים עם הילדים שבכל רכב אחר מתעקשים לפתוח חלונות. גם כשבחוץ 40 מעלות ונמצאים בכביש 6) ובעובדה שזכה ל"רק" 4 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי.

מבחן סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו. קובי ליאני
מבחן סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו/קובי ליאני

נוח וגם מהנה לנהיגה

רוצים לדבר קצת על סטיגמות? נתחיל עם אחת חיובית - סיטרואן קקטוס הוא רכב מאוד נוח לנסיעה. מאוד. זה לא משנה אם הוא מתגלגל בעיר או מפליג באוטוסטרדה, המתלים הרכים שלו סופגים מהמורות ברמה גבוהה מאוד ביחס למקובל ברוב קבוצות הרכב ולא רק אצל הקרוסאוברים הקטנים. המהלך הארוך של המתלים והרכות שלהם מאפשרים לרכב לבלוע את הזעזועים הקטנים שלרוב היו מנענעים את המרכב או יוצרים וויברציה מציקה, ופשוט להעלים אותם.

למרות הרכות הזו, הקקטוס כלל לא רכרוכי. בזכות הגה טוב ואחיזה גבוהה, הוא מצליח לשמור על קצב משכנע בכבישים מפותלים וזאת מבלי שירכון יותר מדי לצדדים תחת העומס. גם הבלמים עושים עבודה טובה מאוד בהאטה ושמירה על כוחם במאמץ גבוה והתלונות היחידות שלנו אליו בקטע הדינמי הן שהיינו שמחים לקצת יותר בידוד ברצפת הרכב כלפי רעשים המוחזרים מהאספלט, ושמפגש של מהמורה בתוך פניה היה סלחני יותר.

מבחן סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו. קובי ליאני
מבחן סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו/קובי ליאני

מחיר שגורם לחשוב

כשמכניסים למרקחת את את מחירו מבינים שיש כאן תמורה מצוינת לכסף, אם אתם מחפשים קצת יותר פינוק והרבה יותר ייחודיות וגיר ידני לא מפריע לכם

מאוד נהנינו לנהוג בקקטוס בימים שבילינו במחיצתו ואם אתם קוראים את שורות אלה, כנראה שצלחתם את משוכת הגיר הידני, כי כאן נדבר על כסף ותמורה למחיר; הקקטוס הוא הקרוסאובר הכי זול שניתן לקנות בישראל, אבל העובדה שמחירו נמוך יותר, כלל לא מעידה על כך שהוא פחות טוב ממתחריו. להיפך, הוא איכותי, מפנק, נעים ובטח שמעוצב יותר מרוב מתחריו וכעת עם מנוע בנזין טורבו, הוא גם חזק ומהיר.

לכן, כשמכניסים למרקחת את את מחירו - 96,900 שקל המחיר הרשמי או 92,900 שקל המחיר שבפועל תרכשו אותו מידי היבואן, מבינים שיש כאן תמורה מצוינת לכסף, אם אתם מחפשים קצת יותר פינוק והרבה יותר ייחודיות וגיר ידני לא מפריע לכם. בעסקת ליסינג פרטי לשלוש שנים דרך שלמה סיקסט למשל, תשלמו הפקדה ראשונה של 8,900 שקל ואחר כך, 1,649 שקל לחודש.

מבחן סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו. קובי ליאני
מבחן סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully