וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפיקת המאה: כשאספניול גרמה לברצלונה לאבד את האליפות לריאל מדריד

6.5.2016 / 18:00

הגרסה של מסי ל"יד האלוהים", מזוודות הכסף של פיקה, שחקני ריאל בתחתונים. המחזור ה-37 מביא את אספניול לקאמפ נואו בעיצומו של קרב אליפות משולש, וגורם לאנשי ברצלונה לחיות מחדש את הסיוט מ-2007. שחזור הטאמודאסו: 18 השניות הדרמטיות שעלו לבארסה בתואר

one

בווידאו: תקציר ה-0:2 של ברצלונה על בטיס במחזור הקודם

שחקני ריאל מדריד נותרו המומים על כר הדשא בלה רומארדה כאשר שמעו את השאגות מיציעי הקבוצה האורחת. רוביניו היה הראשון שקיבל את הבשורה והעביר הלאה, רוד ואן ניסטלרוי זרק מבט לעבר לוח התוצאות כדי לקבל אישור רשמי ודייויד בקהאם המתין לשריקת הסיום ורץ לחבק את השופט. רגעים ספורים לאחר מכן, הם כבר היו בתחתונים בלבד ודיברו על התערבות אלוהית. "מישהו שם למעלה כנראה אוהב אותנו", צהל בקהאם, ואילו נשיא המועדון רמון קלדרון הניף ידיו והכריז בחגיגיות: "אלוהים בצד שלי". גם האוהדים השתוללו ביציעים עם הצעיפים והשלטים עליהם נכתב: "אנחנו שונאים את כולם".

הם אולי שנאו את כולם, אבל באותה שבת בלתי נשכחת, ב-9 ביוני 2007, אוהדי ריאל מדריד אהבו עד עמקי נשמתם את ראול טאמודו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אוהדי ריאל מדריד חוגגים עם הצעיף "אנחנו שונאים את כולם", יוני 2007. GettyImages
"שונאים את כולם" ואוהבים את טאמודו. אוהדי ריאל מדריד חוגגים בלה רומארדה/GettyImages

במחזור ה-37 של עונת 2006/07 - עונה שסיפקה קרב תלת ראשי על האליפות בין ריאל מדריד, ברצלונה וסביליה - טאמודו היה האיש שקבע 2:2 בדקה ה-90 של הדרבי בקאמפ נואו, ולמעשה גזל את האליפות מברצלונה והעביר אותה לריאל מדריד. השער הזה כונה מאז "הטאמודאסו"; האירוע הוגדר במדריד כ"דפיקת המאה".

תשע שנים אחרי, ברצלונה וריאל מדריד שוב בשוויון נקודות בפסגה, שוב עם צלע שלישית (הפעם אתלטיקו מדריד) וכמו ב-2007, גם הפעם אספניול קופצת לביקור בקאמפ נואו במחזור ה-37 והלפני אחרון. האם העבר יחזור לרדוף את ברצלונה?

ראול טאמודו שחקן אספניול, 2007. GettyImages
האחראי לדפיקת המאה. ראול טאמודו/GettyImages

המחזור ה-36 בלה ליגה בישר על סטטוס-קוו. המוליכה ריאל מדריד, האלופה ברצלונה וההפתעה סביליה - כולן ניצחו. לשתי המוליכות היו 72 נקודות ולברצלונה הפרש שערים טוב הרבה יותר, אבל בספרד מאזן המפגשים הישירים הוא שמכריע וכאן לריאל היה יתרון בזכות ניצחון ביתי 0:2 ו-3:3 בקאמפ נואו (שלושער של ליאונל מסי). סביליה, עם שתי נקודות פחות, ארבה מאחור וקיוותה שאם שניים רבים אז השלישי לוקח.

ברגעי הכרעה בליגה הספרדית, במיוחד כששתי הגדולות נמצאות במאבק ישיר על האליפות, עולה תמיד נושא התמריצים. "מזוודות הכסף" היו עניין שבשגרה ולא היה חוק שאוסר על קבוצה אחת להציע תגמול כספי לאחרת כדי שזו תתאמץ יותר במשחק מול יריבה ישירה. בסקר שנערך ערב המחזור ה-37 בעיתון הקטלאני "ספורט", 85 אחוזים מהמשיבים סברו כי ריאל מדריד הגישה מזוודות כסף לאספניול לקראת הדרבי מול ברצלונה. דני חארקה המנוח הכחיש אז: "אנחנו רוצים לנצח בשבילנו ובשביל האוהדים שלנו, זה הכול". ג'רארד פיקה בן ה-20, אז מושאל ממנצ'סטר יונייטד לסראגוסה ותמיד אוהד ברצלונה, טען לפני המפגש מול ריאל: "לא ראיתי מזוודות, אבל הן תתקבלנה בברכה. הפלאפון שלי מלא בהודעות של אוהדי ברצלונה שמבקשים עזרה".

ובברצלונה סמכו על סראגוסה. גם בזכות החיבור האישי (פרט לפיקה, היו שם האקס אלברט סלאדס והרכש המיועד גבי מיליטו) וגם עקב העובדה שהקבוצה הזו נלחמה על מקום באירופה. היריבה של ריאל הייתה היחידה שהיה לה על מה לשחק, בעוד סביליה התארחה אצל מאיורקה מחוסרת העניין וגם ברצלונה חיכתה לאספניול ממרכז הטבלה. הקטלאנים ידעו שניצחון בדרבי יחד עם מעידה הגיונית של ריאל יהיה שווה אליפות, שכן במחזור האחרון ציפתה להם היורדת החלשה חימנסטיק. אלא שכמאמר הקלישאה: לדרבי חוקים משלו.

ג'רארד פיקה במדי סראגוסה (מימין) מול דייויד בקהאם שחקן ריאל מדריד, יוני 2007. GettyImages
חיכה למזוודות. ג'רארד פיקה, מימין, מול דייויד בקהאם/GettyImages

השלט "סולד אאוט" נתלה יום קודם בקאמפ נואו, אבל האצטדיון לא היה מלא עד אפס מקום. רבים מ-90,695 הצופים, הצטיידו בטרנזיסטורים (כן, זה עדיין תפס ב-2007) כדי לקבל עדכונים חיים מהנעשה בשני המשחקים המקבילים. מי שלא הגיע לדרבי היה רונאלדיניו. כוכב ברצלונה ספג כרטיס אדום במחזור הקודם, ולכן איידור גודיונסן האיסלנדי פתח במקומו. במועדון חיפשו את רונאלדיניו, אך בניגוד לאדמילסון וחאבייר סביולה שהגיעו לתמוך בחברים למרות שלא נכללו בסגל, הברזילאי כלל לא נכח באצטדיון. רק לאחר מכן התברר שהוא בכלל ישב על הספה בביתו וכסס ציפורניים מול הטלוויזיה.

במקום משחק כדורגל, הוא קיבל מותחן הוליוודי עוצר נשימה:

דקה 29: אחרי כמעט חצי שעה נטולת שערים בשלושת המגרשים, גול בקאמפ נואו. איבן דה לה פניה, אחד מאהובי הקהל של ברצלונה, לא התחשב בקבוצת נעוריו ובמסירת עומק גאונית מצא את ראול טאמודו שהעלה את אספניול ל-0:1 והעניק לריאל יתרון של נקודה בפסגה.

דקה 32: פחות משלוש דקות חלפו, ומהטרנזיסטורים בקאמפ נואו נשמעה בשורה משמחת. נגיעת יד של איבן הלגרה ברחבה זיכתה את סראגוסה בפנדל, דייגו מיליטו דייק וכעת גם ריאל בפיגור 1:0.

דקה 43: מסי מציע את הגרסה שלו לשער "יד האלוהים" המפורסם של דייגו מראדונה. הארגנטינאי, עוד לא בן 20 ועדיין עם המספר 19 על גבו, זינק קדימה ונעזר ברעמת השיער שלו כדי להסתיר את הגניבה, כששלח את יד שמאל, הקדים את קרלוס קאמני (בתפקיד פיטר שילטון) והשווה ל-1:1. התלונות של שחקני אספניול לא הועילו. כרגע, בזכות השחזור ההיסטורי של מסי, ברצלונה היא מוליכת הטבלה.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה כובש עם היד מול קרלוס קאמני שוער אספניול, יוני 2007. AP
במקרה הזה, גם יד האלוהים קצרה מלהושיע. ליאונל מסי גונב/AP

דקה 57: המהפך הושלם. דקו שלח את מסי, שסחב לרגל ימין והכניע את קאמני כדי לסדר 1:2 לברצלונה בדרבי ושלוש נקודות יתרון בפסגה. טירוף בקאמפ נואו.

דקה 57: כמעט במקביל, איתות מלה רומארדה. סרחיו ראמוס הגביה מימין ורוד ואן ניסטלרוי, האיש החם של ריאל מדריד בשלבי ההכרעה ומי שכלל לא אמור היה לשחק אחרי ששבועיים קודם נעזר בידו ("לא התכוונתי, זו הייתה פעולה אינסטינקטיבית. אם היו שורקים נגדי, הייתי מקבל צהוב ומחמיץ את המשחק בסראגוסה") במהלך שהוביל לשער של אותו ראמוס מול דפורטיבו לה קורוניה, נותר חופשי ברחבה ונגח פנימה. הפער כעת: שתי נקודות לזכות ברצלונה.

דקה 64: ברצלונה צהלה ושמחה. כ-300 קילומטרים מקאמפ נואו, מהלך כל-ארגנטינאי של סראגוסה הציב את ריאל בפיגור נוסף, אחרי שפאבלו איימאר שלח את מיליטו, שזרק את רוברטו קרלוס וגלגל בין רגליו של איקר קסיאס. בארסה מובילה 1:2, סראגוסה מובילה 1:2 - הפער בפסגה עומד על שלוש נקודות.

דקה 89: הדרמה בשיאה. ריאל שלחה את כולם קדימה, ואחרי רצף הצלות של שוערה לשעבר ססאר סאנצ'ס, ואן ניסטלרוי היה על הריבאונד והשווה מקרוב ל-2:2. ריאל עדיין הייתה זקוקה לשער נוסף ומיהרה לחדש את המשחק, אבל האיתות מקאמפ נואו הקדים אותה.

דקה 89: בסך הכול 18 שניות אחרי השוויון של ריאל, נפל גם שער שוויון סופר-דרמטי בדרבי של ברצלונה. רופטה ברח לג'אנלוקה זמברוטה ופירק את הגנת המארחת עם כדור עומק לטאמודו, שבחצי תפנית הצליח לבעוט כדור מדויק בימין ולהכניע את ויקטור ואלדס שיצא לעברו. אולגר המחליף היה האיש ששבר את קו הנבדל, וכמנהגה באותה עונה, האלופה שוב בעטה בדלי. בשעה 23:47 ו-19 שניות (שעון ישראל) ברצלונה הייתה אלופת ספרד; בשעה 23:47 ו-37 שניות זו ריאל מדריד.

- רוד ואן ניסטלרוי שחקן ריאל מדריד, יוני 2007. GettyImages
את נגיעת היד שלו מחזור קודם לכן לא ראו, אז הוא היה רשאי לשחק וגם לכבוש בסראגוסה. רוד ואן ניסטלרוי/GettyImages

את השקט המקפיא במקדש של ברצלונה, הפרה רק הנשיקה הגאה של טאמודו לסמל על החולצה. הקפטן הפך באותו רגע למלך שערי אספניול בכל הזמנים, ובמקביל גם לאליל-הכי-גדול-של-ריאל-שמעולם-לא-לבש-לבן. סביליה פספסה הזדמנות פז ליצור שוויון משולש בפסגה כשסיימה רק ב-0:0 במאיורקה, וכך למעשה המצב נותר על כנו לקראת מחזור הסיום. במקום יתרון בן שתיים או שלוש נקודות בפסגה, ברצלונה שוב במקום השני. במקום לרדת למקום השלישי, ריאל עשתה צעד ענק לאליפות.

"גול אחד ששינה את ההיסטוריה של הליגה", ביכו בתקשורת הקטלאנית, בעוד שער עיתון "אס" שאג: "תודה טאמודו!". הפובליציסט תומאס גואש, אוהד מושבע של אספניול, יצא מגדרו: "זו הייתה דפיקת המאה – אורגזמה שזועקת בכל הגוף".

במחזור הסיום, שתי הקבוצות ניצחו - ברצלונה בקלות את חימנסטיק, ריאל מדריד חזרה מפיגור עם צמד של חוסה אנטוניו רייס ב-1:3 על מאיורקה - ומאז כולם זוכרים את הטאמודאסו. לברצלונה, כמו לריאל, היו 76 נקודות ויתרון של 19 שערים על פני יריבתה. ובכל זאת, היא הייתה במינוס. מינוס גול אחד מכריע של טאמודו.

רמון קלדרון נשיא ריאל מדריד, יוני 2007. GettyImages
"אלוהים איתי". רמון קלדרון חוגג/GettyImages

והנה, התסריט יכול לחזור על עצמו. אף אחד משחקני הסגל הנוכחי של אספניול לא היה אז חלק מהקבוצה, אבל במהלך השבועיים האחרונים כולם למדו את מורשת הקרב מ-2007. "כל אחד מאיתנו רוצה לכבוש איזה טאמודאסו כזה", הבהיר החלוץ פליפה קאיסדו. "אנחנו שומעים על המשחק בימים האחרונים ויודעים עד כמה הדרבי חשוב לאספניול. אל תשכחו שגם חסרה לנו נקודה כדי להבטיח מתמטית את ההישארות בליגה". מי שלא יגיע לקאמפ נואו הוא טאמודו ("נו, בטח בכלל לא יאפשרו לי להיכנס") שפרש מכדורגל בשנה שעברה ובגיל 38 עומד לסיים קורס מנהלים ספורטיביים.

במשך השבוע הוא התראיין כמעט בכל מקום בנוגע לערב ההוא ביוני 2007, והסביר: "עשיתי את העבודה שלי בלי לחשוב על מאבק האליפות. מזוודות? לא היינו צריכים מזוודות, זה דרבי! הפכתי בזכות הגול הזה למלך שערי המועדון בכל הזמנים. מבחינתי שער הבכורה היה יותר מרגש והשערים בגמרים של 2000 ו-2006 היו הרבה יותר חשובים, אבל אנשים עדיין עוצרים אותי ברחוב כדי לדבר על הטאמודאסו. אוהדי אספניול, אוהדי ברצלונה, אוהדי ריאל. כולם. עובדה שבברצלונה מתעסקים בזה עכשיו. הייתי מוכן לעלות על הדשא שוב לחמש דקות, ולראות מה יקרה".

הפנטזיה של טאמודו לא תתגשם במחזור ה-37 של העונה הנוכחית והפעם גם היתרון במאזן הפנימי שייך לבלאוגרנה, אך החשש מדז'ה וו עדיין קיים. הטאמודאסו ממשיך לרדוף את ברצלונה.

ב-2007, אלוהים נתן יד אחת למסי, ולריאל נתן את כל השאר. מה יקרה ב-2016?

סמואל אטו (מימין) לצד דקו שחקני ברצלונה, יוני 2007. AP
השער ששינה את ההיסטוריה של הליגה. סמואל אטו ודקו המומים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully