וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחשבות בציבור הישראלי: על חצי הגמר הבינוני בין ריאל מדריד למנצ'סטר סיטי

5.5.2016 / 7:16

חצי הגמר בין השתיים לא היה מלהיב, בלשון המעטה, בניגוד לחמישייה של לבנדובסקי ביום הכיפורים או חצי הגמר בין ברצלונה לצ'לסי ב-2012. כוכביה של סיטי נעלמו, ריאל מדריד עלתה בצדק, החששות לקראת הגמר והקרב המסקרן בין שני המגנים הימניים. הבלוג של יוכין מנתח

שחקני ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו, פפה. AP
עלו, ובצדק. רונאלדו חוגג עם פפה/AP

אפשר לומר שריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי התחשבו אתמול (רביעי) בציבור האוהדים הישראלי. מעטים צפו במשחק בשל ערב יום השואה, והפספוס לא היה משמעותי במיוחד. לא כמו בערב יום הכיפורים, למשל, כאשר רוברט לבנדובסקי החליט לכבוש את החמישייה תוך תשע דקות לרשת וולפסבורג בעיתוי לא מוצלח מבחינת הקהל בישראל. לא כמו ב-2012, כאשר ברצלונה וצ'לסי סיפקו דרמה עוצרת נשימה בחצי גמר ליגת האלופות בערב יום הזיכרון. הפעם, במשך רוב דקות המשחק, כלל לא הייתה תחושה שמדובר במשחק גורלי, וזה נאמר בעיקר לחובת האורחת שהייתה בפיגור ברוב הדקות, אך לא הצליחה לבעוט אפילו כדור אחד למסגרת. באופן קצת מפתיע, המעמד היה גדול על מנצ'סטר סיטי.

רק לפני שבוע דיברנו כאן על הסימנים המעודדים לנבחרת בלגיה בתום המשחק הראשון במנצ'סטר. המסקנות מהגומלין הפוכות מבחינת הסטיזינס. קווין דה בראונה לא התעלה על עצמו הפעם, וזאת בלשון המעטה. הכוכב הגדול הבא של סיטי נעלם למשך דקות ארוכות מאוד, לא לקח את הקבוצה על כתפיו, ואחד המשחקים החשובים בחייו עבר לידו. זה בסדר, משחקים גדולים וחשובים יותר עוד לפניו. הוא בסך הכול בן 24.

ריאל מדריד ניצחה 0:1 את מנצ'סטר סיטי והעפילה לגמר ליגת האלופות

ראמוס: "הדחנו קבוצה אדירה". הארט: "בקלות יכולנו להיות בגמר"

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. GettyImages
אל דאגה, הפעם לא הפסדתם חמישייה. לבנדובסקי/GettyImages

החדשות בחזית וינסנט קומפני קשות הרבה יותר. אם הפציעה החדשה, שחייבה להחליפו כבר בפתיחה, תנמע מהקפטן המצוין לשחק ביורו 2016, תהיה זו טרגדיה אישית. היא גם הדגישה שסיטי לא יכולה לבנות עליו בטווח הארוך. פפ גווארדיולה חייב אמנם להשאירו, כמנהיג וכחוט המקשר לתקופות הקודמות, אבל הבלגי עבר כבר 30 פציעות מאז הצטרף לסיטי ב-2007. בלעדיו, הסגל שלה לא מספיק טוב, כפי שהוכח לא פעם, בין היתר בהפסד 4:2 בסאות'המפטון בשבת האחרונה.

קון אגוארו היה חלש, למעט הבעיטה המסוכנת בדקה ה-88. מאזנו של החלוץ הארגנטיני מול ריאל מדריד נותר קטסטרופלי - אפס ניצחונות ב-14 מפגשים. גם יאיא טורה לא הופיע ברגע האמת, וזה לא ממש מפתיע בהתחשב בגישתו בתקופה האחרונה. ייתכן שהיה זה משחקו האחרון בקריירה של הכוכב מחוף השנהב בליגת האלופות, ושיאו במפעל היה ונשאר במדי ברצלונה - במיוחד בהצגה הכבירה בגמר ב-2009 מול מנצ'סטר יונייטד, כאשר הוזעק לשחק במרכז ההגנה לצד ג'רארד פיקה וחיסל את כריסטיאנו רונאלדו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גארת' בייל ריאל מדריד. רויטרס
היה צורך בגיבור אחר, והוא הגיע. בייל/רויטרס

בייל כבר ניצח את אתלטיקו בגמר

אפרופו רונאלדו. הפורטוגלי עלה לא כשיר לגמרי, והדבר ניכר עליו היטב. הוא לא היה חד, תנועותיו הוגבלו, והוא נזהר מאוד לא להחמיר את הפציעה. יש לקוות למענו, למענה של ריאל מדריד, שההחלטה לשתפו לא הייתה טעות קשה מבחינה רפואית. זכורים היטב נסיונותיו של דייגו קוסטה לעלות לדשא מהר מהרצוי במאי 2014, כאשר חלוץ אתלטיקו מדריד לא החזיק מעמד יותר מכמה דקות בשני משחקים קריטיים - הן במחזור האחרון בליגה הספרדית מול ברצלונה והן בגמר ליגת האלופות. רונאלדו החזיק מעמד 90 דקות, והוא מרגיש את גופו יותר טוב מכולם, אך אסור להתעלם מהאזהרה ששיחרר רופא נבחרת פורטוגל שטען: "הוא עלול להחמיר את מצבו ולהחמיץ את היורו". תמונת המצב בנושא עשויה להתברר בימים הקרובים.

בעוד הפורטוגלי לא מסוגל להנהיג כמו ברבע הגמר מול וולפסבורג, היה צורך בגיבור אחר, וגארת' בייל סיפק את הסחורה - כהרגלו בשבועות האחרונים. הוולשי שיחק מימין במחצית הראשונה, בילה בעיקר באגף השמאלי אחרי ההפסקה, והיה מצוין בכל מקום. השער הראשון היה שלו, גם אם נרשם בסטטיסטיקה לחובתו של פרננדו. רק חוסר מזל מנע ממנו להכפיל את התוצאה בנגיחה המצוינת שהדגישה את רב גוניותו. הוולשי יגיע לגמר במצב רוח נפלא, ומיותר להזכיר ששער היתרון בגמר מול אתלטיקו, בדקה ה-110 בהארכה, רשום על שמו. בייל בהחלט יודע להתעלות ברגעים החשובים.

את השער בישל דני קרבחאל, שתופס בהדרגה תפקיד של שחקן מפתח אמיתי, ואלה בשורות נפלאות עבור כל אוהדי הבלאנקוס שמתגעגעים לימים בהם שחקני בית, כמו ראול ואיקר קסיאס, היו המנהיגים. קרבחאל היה זה שחטף את הכדור ובישל את השער הראשון של רונאלדו ברבע הגמר מול הזאבים, בדרך למהפך. הפעם מצאה המסירה המדודה שלו את בייל, בדיוק ברגע הנכון, בעוד ניקולס אוטמנדי שובר את קו הנבדל. תרומתו ההתקפית של המגן הימני עצומה, והוא עשה עבודה נהדרת גם במשימות בעורף, אם כי הבעיטה המסוכנת של פרננדיניו בשלהי המחצית הראשונה היתה באחריותו. הקרב מול חואנפראן על המקום בהרכב הפותח של ספרד ביורו פתוח לחלוטין, ולהופעות של השניים בגמר עשויה להיות השלכה לא מבוטלת בנושא.

דייגו סימאונה מאמן אתלטיקו מדריד. GettyImages
אל תצפו לשערים. סימאונה/GettyImages

הפיינליסטיות סופגות שער למשחק בממוצע. ביחד

שחקן מפתח נוסף היה לוקה מודריץ' - ללא ספק הקשר הדומיננטי ביותר במרכז המגרש. איכויותיו של הקרואטי ברורות, אך העובדה כי אינו מסוגל (וגם לא ממש מעוניין) להבקיע מונעת ממנו להפוך לכוכב בקנה מידה גדול יותר. אחרי השער הראוותני לרשת גרנדה בפברואר, גם זינדין זידאן טען שהוא מנסה לשכנע את מודריץ' לבעוט יותר. זה לא עובד. במחצית הראשונה הייתה לו הזדמנות נהדרת על שפת הרחבה, אבל הוא לא חשב על ניסיון בעיטה. ההחמצה המזעזעת מול ג'ו הארט אחרי ההפסקה הייתה עלולה להיות קריטית, והיא נבעה מכך שהקרואטי סבר שהוא בנבדל. וזו בדיוק הנקודה - מחסור חמור בקילר אינסטינקט. מי יודע, אולי הוא בכל זאת שומר את הכדור החשוב ביותר לגמר?

ריאל מדריד עלתה בצדק רב לגמר, שם תפגוש את הגנת הברזל של היריבה העירונית, אבל כדאי לשים לב גם להגנה המצוינת שלה עצמה. פרט לפיאסקו בוולפסבורג, שמר קיילור נבאס על רשת נקייה בכל יתר משחקי הנוקאאוט מאז מינויו של זידאן. גם עם רפא בניטס בשלב הבתים ספגה הקבוצה שלושה שערים בלבד - כולם בגארבג' טיים מול שחטאר דונייצק אחרי שעלתה ליתרון 0:4 (ואז בכלל עמד קיקו קאסייה בין הקורות).

אם כך, לבלאנקוס עשרה משחקים ללא ספיגה בצ'מפיונס העונה, בעוד לאתלטיקו מדריד שמונה. ריאל מדריד הוציאה חמישה כדורים מהרשת ב-12 משחקים, הקולצ'ונרוס שבעה. ממוצע הספיגות של שתיהן ביחד עומד על חצי שער למשחק בממוצע. כלומר, שער בודד בממוצע לשתיהן יחד. שני משחקי הליגה ביניהן הניבו העונה שלושה שערים. המפגש הכפול ברבע גמר ליגת האלופות אשתקד הוכרע בזכות שער אחד בודד בדקה ה-88 בגומלין, והכבוש צ'יצ'אריטו כבר מזמן בלברקוזן. כל הנתונים האלו ביחד לא ממש מבטיחים חגיגת שערים מרהיבה ב-28 במאי בסן סירו. גישתו של סימאונה ידועה היטב, אבל גם זידאן התגלה כמאמן זהיר במיוחד. מצד שני, תמיד יש הפתעות. לפני שנתיים בליסבון המשחק היה קרוב מאוד להסתיים עם שער בודד ברשת, ובסוף ראינו חמישה.

פרץ את הסכר. גארת' בייל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully