וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר ההחתמות: ברצוקאס נוטה שלא להגיע למכבי תל אביב בשלב זה

3.5.2016 / 13:33

המאמן היווני סומן כמועמד המועדף לעונה הבאה וניהל שיחות ראשוניות עם הצהובים, אבל לא אהב את החלטת ההנהלה להחתים שחקני מפתח על דעת עצמה. לאחר הפיינל פור בברלין, שבו יופיע עם לוקומוטיב קובאן, הוא יחליט לגבי עתידו. המועמד הבא ברשימה: רימאס קורטינאיטיס

one

מכבי תל אביב פעילה כבר זמן רב בשוק השחקנים ועובדת על בניית הסגל לעונה הבאה - ומתברר שבצידן של הפעולות המהירות הללו יש גם מחיר. יורגוס ברצוקאס, שסומן כמועמד המועדף לאמן את הצהובים, אינו רואה בעין יפה את הצעדים שמבצעת ההנהלה ובשלב זה נראה כי הוא נוטה שלא להגיע.

בכיר במועדון שוחח עם המאמן היווני של לוקומוטיב קובאן לפני יותר מחודש והציע לו לפתוח במשא ומתן לקראת חתימה על חוזה לעונה הבאה. בניגוד לפרסומים שיצאו ברחבי אירופה, הצדדים לא הגיעו לסיכום, ובינתיים הגיעה ההנהלה להבנות כאלה ואחרות עם שלושה זרים חדשים - סוני ווימס, קווינסי מילר ומאיק צירבס.

ברצוקאס לא אהב את גישת הניהול של מכבי תל אביב, שלמעשה מנחיתה על המאמן הבא שלה סגל מוכן, לפחות בחלקו, וכשכמה שחקני מפתח כבר מאיישים את עמדותיהם ולא מאפשרים לו מרחב תמרון מספק, מה גם שהשחקנים המדוברים אינם מתאימים לפילוסופיה ההגנתית שלו.

גאורגיוס ברצוקאס מאמן אולימפיאקוס. רויטרס
מתרחק. ברצוקאס/רויטרס

חשוב לציין כי עדיין לא מדובר בסוף פסוק: ברצוקאס החליט לקחת פסק זמן מהעיסוק בעתידו עד לפיינל פור, שייערך בסוף השבוע הבא בברלין, ורק לאחריו יקבל החלטות. היווני מעורר עניין בכל רחבי היבשת. שמו כבר הוזכר כמועמד לאנאדולו אפס, לדרושפאקה ולברצלונה. ברשותו גם אופציה להמשיך בקבוצתו הנוכחית, אם כי היא נתפסת פחות ריאלית לאור העובדה שסיכוייה של קובאן להישאר ביורוליג נראים קלושים. בסביבתו לא שוללים את האפשרות כי יעדיף בכל זאת את מכבי תל אביב, אבל ציינו שהקבוצה הישראלית נראית פחות מתאימה עבורו בשלב זה.

מנהל הקבוצה, ניקולה וויצ'יץ', מעדיף שעל הקווים ביד אליהו ימשיך לעמוד מאמן זר גם בעונה הבאה. אם ברצוקאס יבחר שלא לבוא, מי שנחשב למועמד בכיר הוא רימאס קורטינאיטיס, שפוטר לפני כחודשיים מחימקי מוסקבה בתום כחמש שנים בתפקיד. כך או אחרת, בהנהלה אין תמימות דעים בסוגיית המפתח הזו: גם מועמדותו של ארז אדלשטיין לא ירדה מהפרק, ובמועדון יש קולות הקוראים להשאיר את ז'אן טבק במידה שיצליח לזכות באליפות המדינה.

במשך השנים נודע ברצוקאס בן ה-50 כמי שמקפיד לבחור בעצמו את השחקנים שיופיעו תחת הדרכתו. אמנם כשהגיע לאולימפיאקוס, בקיץ 2012, היה לאדומים סגל כמעט מלא - אבל זה נזקף בעיקר לזכות המועדון, שהצליח לשמור על המשכיות לאחר הזכייה ביורוליג עם דושאן איבקוביץ'. ברצוקאס ביצע שינויים מינוריים יחסית עם צירופם של ג'וש פאוול, גיורגי שרמדיני ודורון פרקינס (שנחתך כעבור זמן קצר), והקבוצה הניפה שוב את הגביע - כשהוא עצמו הופך למאמן היווני הראשון שמוכתר לאלוף אירופה.

גם בקיץ החולף, בלוקומוטיב קובאן, התבצעה בניית הסגל רק לאחר מינויו של ברצוקאס. הוא חתם ב-5 ביולי 2015, ימים ספורים לאחר שהתבשר כי הקבוצה מקרסנודאר קיבלה את הכרטיס החופשי ליורוליג, ורק בהמשך הצטרפו הכוכבים מלקולם דילייני, ויקטור קלאבר וכריס סינגלטון, בעוד אנתוני רנדולף המשיך מהעונה הקודמת. גם בריאן רנדל הוחתם בקבוצה רק לאחר הגעתו של המאמן, ונחתך ממנה בשל סיבות רפואיות לפני שחזר לתל אביב.

מאמן חימקי מוסקבה רימאס קורטינאיטיס עם טייריס רייס. GettyImages
בדרך להיכל? קורטינאיטיס עם טייריס רייס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully