וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים הודו בטעות, מג'יק: "זו האי שריקה הגרועה בתולדות הפלייאוף"

פופוביץ' תקף את השופטים אחרי עבירת התוקף הקריטית שלא נשרקה לזכות הספרס, אולדריג' מתוסכל: "תחושה איומה". לברון עקף את ג'ורדן, החמיא ללו והשווה בין תומפסון לרודמן. סיכום הלילה

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
ניצחון מפוקפק? דוראנט/AP

מספרי הלילה

* ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט היו אחראים (בנקודות או אסיסטים) על 81 מתוך 98 הנקודות של אוקלהומה סיטי.

* זו הפעם השלישית שווסטברוק ודוראנט מחברים 75 נקודות ומעלה במשחק פלייאוף.

* 22 מתוך 27 הנקודות של ראסל ווסטברוק במשחק נקלעו בפוזשנים בהם הוא הוביל את הכדור ולא מסר אפילו פעם אחת.

* טים דאנקן קלע שתי נקודות בלבד - הכי מעט שלו אי פעם במשחק פלייאוף.

* למרכוס אולדריג' הפך לשחקן החמישי בתולדות ה-NBA שקולע יותר מ-40 נקודות עם למעלה מ-10 מ-10 מהקו. הקודמים שעשו זאת: גילברט ארינאס, מייקל ג'ורדן, מג'יק ג'ונסון וג'רי ווסט.

* לברון ג'יימס עבר את מייקל ג'ורדן בניצחונות בפלייאוף. לג'יימס יש כעת 120 לעומת 119 של הוד אוויריותו.

* זו הפעם הרביעית בקריירה שלברון פותח את הפלייאוף עם חמישה ניצחונות רצופים. בשלושת המקרים הקודמים זה לא הסתיים באליפות.

מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ'. GettyImages
זעם על השופטים. פופוביץ'/GettyImages

התגובות

ב-NBA עדיין מנסים להבין מה בדיוק קרה במהלך האחרון של המשחק בין אוקלהומה סיטי לסן אנטוניו, שהסתיים ב-97:98 מותח ומפתיע לזכות הת'אנדר. ביתרון נקודה, ניסה דיון וויטרס להוציא כדור חוץ, נלחץ ושלח מרפק לעבר מאנו ג'ינובילי ששמר עליו, ובסופו של דבר גם איבד את הכדור. למזלו, פטי מילס סיפק איירבול מהפינה והת'אנדר מנעו מהספרס סל ניצחון. מג'יק ג'ונסון אמר ש"זו האי שריקה הגרועה בתולדות הפלייאוף". גרג פופוביץ' נראה זעוף בסיום ופנה אל השופטים בזעם, בעיקר משום שאם הייתה נשרקת עבירה לחובת וויטרס, היה לו פסק זמן ואפשרות לסדר מהלך יעיל יותר לשניות הסיום. "לחוסר הארגון שלנו בהגנה היה חלק גדול בהפסד הזה, אבל בסופו של דבר המשחק הוכרע על הפעולות האחרונות", אמר פופוביץ' בסיום. "היו לנו שלוש הזדמנויות לנצח, אבל צריך לתת לחבר'ה קרדיט על שנלחמנו ונשארנו קרובים. המסקנה היא שאנחנו חייבים להיות חכמים וממושמעים יותר".

על החלטת השיפוט במהלך האחרון: "גם אם עכשיו השופטים יראו את ההילוך החוזר ויבינו שהייתה עבירת תוקף, זה לא יעזור. המשחק כבר נגמר. השופטים לא הסבירו ולא אמרו כלום בסיום. ברור שמשהו קרה שם".

לאחר השריקה, ראש צוות השיפוט קן מאוור הודה בטעות. "במהלך המשחק לא ראינו עבירה. רק כשצפינו בהילוכים החוזרים הבנו והסכנו שהייתה צריכה להישרק עבירת תוקף והכדור היה צריך לעבור לסן אנטוניו. זה מהלך שלא ראינו כמותו בעבר, אבל אנחנו מרגישים שהייתה צריכה להישרק עבירה לחובתו של וויטרס". וויטרס, אגב, צפה במהלך החדר ההלבשה וצוטט כאומר "ממילא ג'ינובילי דרך על הקו, המהלך שלו לא חוקי".

הת'אנדר התלוננו בסיום גם על העובדה שבמהלך האחרון אחד האוהדים של הספרס אחז בחוזקה בסטיבן אדמס ומנע ממנו לחזור לריבאונד בזמן. המצלמות תיעדו את המהלך המפוקפק, והספרס עשויים להיענש.

עוד באותו נושא

הת'אנדר הדהימו את סן אנטוניו, קליבלנד עלתה ל-0:1 מול אטלנטה

לכתבה המלאה
אוהד סן אנטוניו אוחז ביד של סטיבן אדמס אוקלהומה סיטי. (צילום מסך), אתר רשמי
אוהד מסור במיוחד אוחז בידו של אדמס במהלך האחרון/אתר רשמי, (צילום מסך)

ג'ינובילי אמר בסיום: "ראיתם מה קרה. ניסיתי ללחוץ את הכדור, אבל אז קרה משהו מאוד מוזר. אני מניח שבגלל שמדובר במהלך כל כך חריג השופטים פספסו את זה. אנחנו מתלוננים כי נעשה לנו עוול, אבל בסופו של דבר הכדור הגיע לידיים שלנו, היו לנו כמה הזדמנויות לנצח. זה לא מה שהכריע את המשחק. זה לא משנה, מה שחשוב הוא שעכשיו אנחנו ב-1:1, וצריך לנצח באוקלהומה סיטי כדי להחזיר לעצמנו את השליטה בסדרה".

טים דאנקן, סן אנטוניו ספרס, מול סטיבן אדמס, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. GettyImages
שיא שלילי. דאנקן/GettyImages

למרכוס אולדריג' שוב הצטיין וסיים הפעם עם 41 נקודות, אבל הפעם, לשם שינוי, לא ניצח. "התחושה איומה, זה מרגיש כמו פספוס. אני אף פעם לא שמח להפסיד, אפילו אם אני קולע כל כך הרבה. אם אתה מפסיד שום דבר לא חשוב, וכל ההרגשה משתנה".

קווין דוראנט התייחס לניצחון: "אני לא יודע מה קרה שם, אבל אני שמח שהצלחנו להיות מספיק רגועים ומרוכזים כדי לעצור אותם במהלך האחרון. ידענו שזה היה רק משחק 1, ניסינו לזכור את זה לפני המשחק. כשאתה משחק מול סן אנטוניו, אתה צריך להיות גם חכם. אסור לנו להירגע, אנחנו חייבים לבוא למשחק הבא באותה גישה".

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
מבסוט. לברון/AP

גם קליבלנד ניצחה עם דפיקות לב מואצות. הקאבס כבר הוליכו ב-18 הפרש מול אטלנטה במשחק הראשון בחצי גמר המזרח, אבל אפשרו להוקס לחזור, לפני שלחצו פעם נוספת על הגז וברחו ליתרון דו ספרתי בדרך לניצחון 93:104. לברון ג'יימס, שהצטיין עם 25 נקודות, 7 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו-5 חטיפות, עקף את מייקל ג'ורדן במספר הניצחונות בפלייאוף כשהגיע ל-120 כאלה.

בסיום, בחר ג'יימס להחמיא דווקא לטריסטן תומפסון, שסיים עם 8 נקודות ו-14 ריבאונדים. "בוא נאמר את זה ככה - טריסטן נותן לנו את אותו אפקט כמו שדניס רודמן נתן ששיקגו הגדולה. אותו אפקט על הפרקט, לא מחוצה לו", אמר. לברון גם החמיא לטיירון לו וזקף לזכותו את העובדה שקייל קורבר זרק רק פעם אחת מחוץ לקשת במשחק כולו. "הכינו לנו דוח סקאוטינג מפורט, ויישמנו אותו במשך 48 דקות. בין משחק למשחק יש עוד זירה, והיא שייכת בעיקר למאמנים. מגיע להם קרדיט גדול על ההכנה שעשו לנו", הוסיף. גרג שוורץ, שמסקר את קליבלנד עבור Bleacher Report, כתב על כך כי "לברון החמיא לטיירון לו בתגובה אחת יותר ממה שהחמיא לדיוויד בלאט במשך שנה וחצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully