וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק פיצה: יש אוכל רחוב איטלקי אחר

3.5.2016 / 7:21

לבלות עם הילדים בחוף הים של תל אביב היא לא הוצאה כבדה, אבל מה עם האוכל שאחרי? המונה טועם חושף את הסוד שלו: בית אוכל איטלקי הקיים כמעט 20 שנים המציע פוקאצ'ה מושלמת במחיר מגוחך

פוקאצ'ה עם אנטי פסטי במסעדת איל פיציולו. קובי רובין
הזוג פזית ואליהו שומרים על המקום פשוט וטעים. איל פיציולו/קובי רובין

ללכת לאכול עם הילדים בתל אביב זו בגדר משימה לא קלה, במיוחד אם מחפשים מקום כשר ובעל מחירון הגיוני וסביר. אפשר לחשוב ללכת לדרום תל אביב, אבל גם שם חלה עליית מחירים ניכרת, ובמרכז של המרכז של תל אביב – למצוא מקום כזה הוא יוצא דופן מכל כלל. אבל מה אם אתם כבר שם? נניח שהחלטתם להגיע עם הילדים לכיוון החוף של תל אביב. תוך כמה שעות, הרעב יתחיל לדגדג אצל האנשים הקטנים. הרגעים הקסומים על חוף הים מתחלפים בחיפושים היכן להאכיל את הקטנים ולהשביעם עד כדי שקט. המלצה שלי: אם אתם באזור חוף גורדון או הילטון, עדיף להשאיר את הרכב בחניה, וללכת לאכול באיל פיציולו במרחק של חמש דקות הליכה.

ואכן, כמעט בכל פעם בה הגעתי לאכול במקום, ראיתי משפחות שלמות יושבות לאכול. אגב, אם אתם רוצים לראות איפה המציאו את פיצה עגבניה – אז כאן המקור, אבל יותר טעים ופחות משעמם. על הדלפק יש פיצה עם תוספות שונות, ויש גם אפשרות כמובן לשחק איתן. עם זאת, אחת המנות הקבועות שלי היא פוקאצ'ה אנטיפסטי עם רוקט, גבינת מוצרלה, עגבניות, קישואים וגמבה, או כמו שאני קורא לה – פוקאצ'ת עשבים עם תוספות. ישנן גם פוקאצו'ת עם פסטו, אך מאז המתקפה הגדולה של הממרח הזה בשנות ה-90, פיתחתי לכל סוג שלו אנטי.

פוקאצ'ה עם אנטי פסטי במסעדת איל פיציולו. קובי רובין
מצד אחד קריספי, מצד אחד שמנמן ומשביע ובאמצע המון טוב. פוקאצ'ה עם אנטיפסטי ומוצרלה/קובי רובין

פזית, החלק התפעולי של המקום, מעבירה את ההזמנה לבעלה אליהו, שהוא אמון על המטבח ואופה את הפוקאצ'ות והפיצות. הן נאפות כל מספר שעות בריטואל קבוע כבר קרוב לעשרים שנה מאז פתח הזוג את המקום. אליהו משמר את המסורת של המקום בפשטותו הטעימה. לאחר ההזמנה, אליהו מחמם את המנה לקראת אכילה, והוא מקפיד לא לחמם אותה יתר על המידה עכי שהלקוחות לא יצטרכו להמתין למנה הלוהטת. בעיניי, דווקא הייתי שמח אם היה מחמם את הפוקאצ'ה קצת יותר כדי לתת למוצרלה להתחבר אל העגבניה. מוצרלה מעולה היא ניטרלית בטעמה לבד, ולכן כדאי לחמם קצת יותר, גם אם זה כרוך בהמתנה של שתי דקות עד שהמנה תתקרר ויהיה ניתן לנגוס בה.

החלק העליון של הפוקאצ'ה קריספי במיוחד. הוא יותר דק בכוונה תחילה, ובביס הראשון מרגישים פצפוצים קלים בחלל הפה, כולל צלילי שבירה אל תוך הרוקט הטרי אשר מרחף לו מעל הכל: חצילים וקישואים קלויים, מוצרלה חמימה שהתמזגה קלות לעגבניה והחלק התחתון העבה יותר של הפוקאצ'ה הטרייה. כל ההנאה הזו עולה רק 25 שקלים. כן, במרכז תל אביב. למראית עין, המנה קטנה, אבל זה רק למראית עין. לפני האכילה, אליהו מקפיד לחתוך את המנה לשניים. אחרי החצי הראשון, גם שמן מקצועי כמוני מראה איתותי שובע רציניים. המקום של פזית ואליהו הוא מוקד משיכה לתושבי האזור, אבל מי שאינו מכיר – חולף על פניו מבלי לעצור לנגיסה כל כך טעימה במחיר כל כך לא תל אביב במרכז של תל אביב.

איל פיציולו, בן יהודה 122, תל אביב.03-5239846. שעות פעילות: א'-ה' 12:00-01:00, ו' 12:00-16:00, שבת שעה אחרי כניסת שבת-01:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully