וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש של ההתאחדות על המאבק בהחלטה על ראיקוביץ': "יש הידרדרות בכבוד לבית הדין"

2.5.2016 / 9:04

בהתאחדות לכדורגל מסבירים מדוע נלחמים בנחישות בהחלטה לדחות את הדיון של ראיקוביץ', עו"ד אפרים ברק: "לא מעניין אותנו שזה משחק העונה, אנחנו מחויבים לעצמאות בתי הדין שלנו. זה עוד יתנקם בכולנו"

מערכת וואלה!

בווידאו: משדר הספורט היומי עם אפרים ברק

עד אחת וחצי לפנות בוקר ישבו היועצים המשפטיים של ההתאחדות לכדורגל וכל מי שקשור למחלקה המשפטית על מנת לנסח את הבקשה הדחופה שהוגשה לבית המשפט בכדי שזה יורה לדון עוד היום בסוגיית שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'.

בית המשפט המחוזי קבע: ראיקוביץ' יוכל לשחק מול הפועל באר שבע

ההתאחדות הגישה בקשה דחופה נגד ההחלטה על ראיקוביץ'

עורך דין אפרים ברק. קובי אליהו
"נכרות את הענף שכולנו יושבים עליו". ברק/קובי אליהו

כזכור, כפי שפורסם אתמול לראשונה בוואלה! ספורט, בהתאחדות לכדורגל לא מוותרים. אחרי שאתמול (ראשון) בית המשפט המחוזי קבע ששוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ' רשאי לעמוד בשערה של הקבוצה במשחק העונה הערב מול הפועל באר שבע (20:55, ערוץ 1), הבוקר נמסרה ההודעה כי "ההתאחדות לכדורגל הגישה הלילה לבית המשפט המחוזי בקשה דחופה לביטול החלטת בית הדין אתמול להוציא צו עיכוב ביצוע במעמד אחד, בקשה לעיון מחדש בהחלטה ולבטלה, ולחילופין בקשה להקדמת מועד הדיון שנקבע ליום רביעי הקרוב כבר להיום".

בשעה 3:00 לפנות בוקר הגישו בהתאחדות את הבקשה במייל, והבוקר התייצב שליח מטעם ההתאחדות בבית המשפט כדי להגיש את הבקשה פיזית. היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד אפרים ברק, הסביר הבוקר מדוע ההתאחדות לא ויתרה ולא קיבלה בהכנעה את החלטת שופט המחוזי אורנשטיין מאתמול לקיים את הדיון בין הצדדים רק ביום רביעי - דבר שהיה משריין למעשה את שיתופו של ראיקוביץ הערב במשחק העונה.

שחקן מכבי תל אביב, פרדראג ראיקוביץ'. ברני ארדוב
לא משהו אישי נגדו. ראיקוביץ'/ברני ארדוב

"את ההתאחדות לכדורגל לא מעניין שזה משחק העונה, לא מעניין שזו מכבי תל אביב, הפועל באר שבע או פדראג ראיקוביץ'", אמר ברק, "היינו עושים את אותו הדבר בדיוק אם בית המשפט היה מקבל החלטה שמתייחסת למשחק של אתמול בין מכבי נתניה לבני יהודה, שהיה משחק לפרוטוקול בלבד. אנחנו מחויבים לעצמאות של בתי הדין שלנו. אין לנו ספק שההחלטה של בית הדין מיום רביעי האחרון צריכה להישאר על כנה, והמשמעות שלה היא שהשחקן לא יכול לשחק במשחק הקרוב, הערב".

עוד הוסיף ברק: "אנחנו מרגישים שיש הידרדרות בכבוד של הקבוצות לבתי הדין, ולאורך זמן זה יתנקם בכולנו. בסופו של דבר, אנחנו, ואני מתכוון לכל הכדורגל, נכרות את הענף שכולנו יושבים עליו".

באשר לבקשת ההתאחדות עצמה ולנימוקים המוצגים בה: ההתאחדות טוענת כי טענת מכבי תל אביב לפיה ראיקוביץ' אינו דובר עברית ומתקשה באנגלית אינה נוגעת לעניין, שכן האישום בו הואשם נוגע לדחיפת מאמן יריב והאיסור להתנהג כך הינו ברור מאליו בכל שפה.

עוד טוענת ההתאחדות כי בקשת מכבי תל אביב עוסקת מספר פעמים במחיר ששילמה על השוער, טענות שהיא מבטלת באומרה כי לעונש אין קשר לשווי השחקן או לשכרו.

באשר לעניין זכות הייצוג, שמהווה את הטענה העיקרית של הקבוצה כנגד החלטת בין הדין, אומרת ההתאחדות כי זכות הייצוג מתחילה קודם כל בהתייצבות השחקן עצמו, אולם במקרה הזה ועל אף שזומן, השחקן לא התייצב בבית הדין. יתרה מכך, טוענת ההתאחדות כי התמקדותה של מכבי תל אביב בזכות הייצוג מטעה, שכן ראיקוביץ' והקבוצה מאמינים כי אם היו מאפשרים להם לבצע חקירה נגדית, ניתן היה להוכיח את חפותו. בבקשה נכתב: "הוא מבקש להכתיב לבית הדין אילו ראיות יוגשו ואיך לנהל את הדיון".

כמו כן טוענת ההתאחדות כי המעשים שמיוחסים לשחקן התרחשו בשדה המשחק וצויינו בדו"ח השיפוט שמהווה ראיה מכרעת וכי גם אילו לשחקן היה ניתן ייצוג, דיני הראיות לא היו משתנים וכך גם החלטת בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully