וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: 13 אוהדים הורחקו ל-2-3 עונות מהמגרשים

2.5.2016 / 16:40

השופטת ג'ויה סקפה שפירא הענישה מספר מאוהדי הקבוצה על מעשיהם במשחק מול בני סכנין. הרוחות בקבוצה סוערות: "הקהל איבד את זה". בדו"ח השיפוט נכתב: "הקוון דימם בראשו מפגיעת מצת"

one

14 אוהדים (שניים מהם קטינים) שנעצרו אמש במהלך המשחק של בית"ר מול בני סכנין הובאו היום (שני) בפני שופט בבית משפט השלום בירושלים. השופטת ג'ויה סקפה שפירא הרחיקה 13 אוהדים לתקופות של 2-3 עונות מכל מגרשי הכדורגל בארץ, כולל התייצבות בתחנת משטרה בעת משחקיה של בית"ר ירושלים ושהייה בתחנת המשטרה עד לסיום המשחק. במהלך הדיונים ציינה סקפה שפירא כי "תופעות של אלימות במגרשי ספורט הפכו להיות, למרבה הצער, כמעט שגרתי. כפי שעולה מתוך חומר החקירה שהונח בפני בתיק זה ובתיקים נוספים, אמש בתום המשחק אירעה התפרעות קשה בה נטלו חלק צופים רבים ואשר המשטרה עשתה מאמצים רבים כדי לפזרה ולהרגיעה. אני סבורה כי קריאות גזעניות, כפי שקרא המשיב, הן מעשה חמור. מעשה מסוג זה הפכו להיות שכיחים באירועי ספורט ויש בהם כדי לסכן באופן ממשי את הקהל הנוכח במקום. הגם שמדובר בקריאות בלבד ולא במעשים, קריאות אלה מלהיטות את האווירה, מעודדות לאלימות ופעמים גם מובילות לאלימות".

בימים הקרובים צפויה המשטרה להזמין לחקירה אוהדים נוספים שזוהו במצלמות האבטחה. בבית"ר ירושלים ידעו היטב כבר בסיום המשחק הקבוצה תגיע השבוע לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל וצפויה לספוג עונש קשה. כבר לאחר המשחק אמרו גורמים בבית"ר: "הקהל היום איבד את זה והיו גם גורמי ימין שעזרו לו לאבד את זה. כל השבוע התרענו, משלמים לשוטרים ואנשי אבטחה, אבל זה לא באמת מעניין מישהו. אנחנו הולכים לשלם על זה ביוקר".

השופט מנשה משיח והמשקיף רונן הרשקו רשמו דוחות מפורטים בהם צוין כי לאורך דקות רבות במשחק נשמעו קריאות גזעניות כגון "מוחמד מת" ו"מוות לערבים". עוד צוין כי כרוז בית"ר ביקש מהקהל לחדול מכך ואף הופעלה במהלך המשחק מוסיקה בעת חלק מהקריאות אך זה לא עזר והקריאות נמשכו עד לסיום המשחק.

מעבר לכך, צוין כי מצת שנזרק מכיוון היציע המזרחי פגע בקוון משה בוחבוט ופצע אותו. בנוסף נכתב שעשרות מצתים נזרקו לעבר הדשא במהלך המשחק, כמו גם כוסות שתייה וחפצים נוספים.

בדו"ח השופט שהוגש הבוקר נכתב: "ביציע המזרחי הודלקות לפני פתיחת המשחק שתי אבוקות, רימון עשן ונפצים. כבר בדקה הראשונה נזרקה כוס אל עבר הקוון משה בוחבוט ובהמשך גם מצת וחפצים אל עבר ספסל סכנין. חפצים גם הושלכו אל עבר הקוון דוד מור חיים, יחד עם פירות העונה, עוסות שתייה ושקית גרעינים".

חגיגה בטדי. שלומי אזולאי אחרי השער/קובי אליהו

השופט הוסיף: "מצת שנזרקה פגעה בראשו של הקוון משה בוחבוט, גרמה לפציעתו. הוא דימם וקיבל טיפול מרופא בית"ר ירושלים בחדר ההלבשה. בסיום המשחק נכנס בוריס קליימן לחדר ההלבשה ופנה לקוון דוד מור חיים: 'לך שים משקפיים, אתם מפחדים מסכנין כוס ראבק ערס'. בוריס שמע שהוא מורחק ואמר 'אז אני מורחק, אז מה זה משנה מה אגיד עכשיו?'. האווירה ביציעים הייתה אלימה, לאורך כל המשחק אוהדי בית"ר לא הפסיקו עם הקריאות הגזעניות, זריקת חפצים ומצתים, כוסות שתייה, גרעינים ופירות העונה".

יש לציין כי קליימן הכחיש את הקללה. מי שאמור לעמוד בשער נגד הפועל באר שבע, וככל הנראה גם נגד מכבי תל אביב, הוא סתו שושן הצעיר, שהשתייך לנבחרת הנוער. מאמן השוערים גיא סולומון מאמין בשושן וחושב שיוכל לעמוד במשימה במשחקים הבאים.

עומר אצילי ספג אתמול צהוב חמישי ולא ישחק מול מכבי תל אביב בעוד שבועיים. אצילי קיבל תמיכה מהקהל לפני המשחק, וגם כשנכנס לשחק. בבית"ר אמרו הבוקר על אצילי: "בוררות או לא בוררות, הוא עלה לשחק כמו גבר. כבר אחרי הגול השני הוא נכנס מהחימום אל השופט בעצבים ויכול היה לקבל הרחקה. כל השבוע התעסקו באיך יתנהל אם ישחק, הוא לפחות בא וניסה, יותר מהרבה שחקנים שלא הגיעו בכלל".

בבית"ר הושמעה ביקורת על השחקנים בסיום: "הם ידעו שהמשחק משמעותי לקהל, איך הם הרשו לעצמם להיראות ככה? מה זה משנה שהבטחנו את המקום השלישי, הם מקצוענים, צריכים להתחנן אליהם להיות מחויבים עד הסוף? נקווה לא להתבזות נגד באר שבע ומכבי תל אביב ולסיים את העונה כמו שצריך".

בסיום המשחק חגגו חלאד חלאיילה ומספר שחקנים נוספים במנהרה בכיוון חדרי ההלבשה כאשר דושאן מאטוביץ', דן איינבינדר ומספר שחקנים נוספים היו על סף עימות איתם. בסכנין דחפו את השחקנים לחדר ההלבשה על מנת שלא תתפתח מהומה.

בסך הכל נעצרו אתמול כ-14 אוהדי בית"ר ועוכבו עוד כ-28. בסיום המשחק עוכבו מספר אוהדים נוספים באחד הצמתים בהם עובר אוטובוס אוהדי סכנין מחשש כי תיכננו ליידות אבנים אך שוחררו. בבית"ר מתכוונים לדון עם המשטרה וצוות האבטחה בכדי להבין כיצד המשחק יצא משליטה והגיע לסיום עם כל כך הרבה עימותים בין הקהל לצוות השיטור והאבטחה.

יוסי אלי, כתב וואלה! NEWS, מוסיף כי בית משפט השלום בירושלים דחה הבוקר את בקשת המשטרה להרחיק אוהד בית"ר שנחשד בהשלכת אבוקה לשלוש עונות, ולא הסכים להטיל על האוהד אפילו הרחקה של יום אחד. לבקשת סנגורו של האוהד, עו"ד איתמר בן גביר, הציגה המשטרה את צילומיה בהם נראה האוהד מתכופף אך לא נוגע באבוקה. עו"ד בן גביר טען כי מדובר במעצר שווא ויש לשחרר האוהד ללא תנאי ולהטיל הוצאות על המשטרה. השופטת קבעה שחקירת המשטרה סבירה אך מצאה צדק בטענות הסנגור שאין מקום לתנאים האוהד שוחרר ללא תנאי הרחקה. עו"ד בן גביר אמר בתגובה: " נגיש תביע נגד המשטרה שעצרה אותו כחלק מהעליהום נגד אוהדי בית"ר".

עוד באותו נושא

בני סכנין הביסה 0:3 את בית"ר ירושלים, שלושער לשלומי אזולאי

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully