וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בעלי IQ גבוה יצליחו לעבור את המבחן הזה - ואתם?

15.9.2021 / 0:40

ברוב התמונות ויצירות האמנות המפורסמות שלפניכם ישנן טעויות, חלקן ברורות לעין וחלקן ממש לא. האם תצליחו לזהות אלו שינויים נעשו בהן מבלי להסתכל בתמונות המקוריות? בחנו את עצמכם

Musée du Louvre

בסרטון - אולי תלכו לביקור במוזיאון הלובר לפני המבחן?

חושבים שאתם יותר חכמים מהאדם הממוצע? מה דעתכם להוכיח לנו את זה? המבחן הבא יבחן את יכולתכם לזהות טעויות בכמה מהתמונות ויצירות האמנות המפורסמות בעולם - כשרק אלו מכם שהם בעלי IQ גבוה צפויים לעבור אותו בהצלחה.

המבחן בודק את יכולתכם לזכור פרטים קטנים, אך חשובים מתוך יצירות האמנות והתמונות האייקוניות של כל הזמן. מי שרואה עצמו כחובב אמנות ובעל ידע רב בהיסטוריה - יכיר בוודאי את יצירות המופת הקלאסיות והסיפור שמאחוריהן, אולם אתם לא צריכים להיות מומחים גדולים כדי לעלות על הטעויות. גם אם לא לקחתם קורס בתולדות האמנות והקשר שלכם לאמנות נגמר בביקור קצר במוזיאון שהוכרחתם ללכת אליו - עדיין ישנו סיכוי סביר בהחלט שנתקלתם ביצירות האלה במהלך חייכם. השאלה היא עד כמה אתם זוכרים אותן?

במבחן מופיעות יצירות אמנות מהגדולות בעולם - מהמונה ליזה של לאונרדו דה וינצ'י ועד בריאת האדם של מיכלאנג'לו. בקטגוריית התמונות המפורסמות תמצאו את "יום הניצחון על יפן בכיכר טיימס" של הצלם האמריקאי אלפרד אייזנשטאדט ותמונת פניה של שרבט גולה שהופיעה על שער מגזין נשיונל ג'יאוגרפיק בשנת 1985.

כפי שאתם יכולים לראות, סדרת העבודות המוצגות במבחן צריכה להיות די מוכרת לכולם. אולם, לא כולנו זוכרים את כל הפרטים הקטנים המופיעים בתמונות ויתקשו למצוא את הטעויות שנעשו (או לא נעשו) בהן. האם תצליחו להפתיע אותנו? בחנו את עצמכם

האם אתם מצליחים לזהות את הטעויות?

עוד באותו נושא

מדהים: ענו על מבחן כתמי הדיו וגלו דברים שלא ידעתם על עצמכם

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • חידון
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully