וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שאתם רואים בתמונה הזאת יקבע כמה יצירתיים אתם

19.5.2020 / 0:03

תמונה עתיקה הסעירה את הרשת והסיבה ברורה: מה שתראו בתמונה הזאת יקבע האם אתם יצירתיים וכמה מהר המוח שלכם עובד. ברשת רבים הביעו אכזבה לגלות שהם לא כאלה יצירתיים כפי שחשבו, ואתם?

יוטיוב

לפני שאתם ניגשים לבחון את התמונה הבאה, נגלה לכם שיש בה יותר ממה שנראה לעין. בלי לתת לכם רמזים נוספים, הביטו בה וספרו לנו מה אתם רואים.

ארנב או ברווז?. מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
מה אתם רואים בתמונה?/צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS

בתמונה הזאת מסתתרים שני בעלי חיים: ברווז וארנב. חלקכם בוודאי ראו את הברווז וחלקכם את הארנב. השאלה כאן זה לא מה ראיתם קודם - אלא האם הצלחתם לראות את שני בעלי החיים המסתתרים בתמונה וכמה מהר אתם מצליחים לזגזג בין השניים? מבולבלים? מיד נסביר.

בחידה העתיקה הזאת, שצוירה לפני יותר מ-100 שנה, מסתתרים כאמור שני בעלי חיים, ברווז וארנב. המהירות שבה אתם מצליחים לראות אחד מהם ולעבור לראות את השני היא אינדיקטור לכמה מהר המוח שלכם עובד ולרמת היצירתיות שלכם. אם הצלחתם לראות רק אחד מהם, כנראה שרמת היצירתיות שלכם לא בשמיים. אם הצלחתם לראות את שניהם ולעבור מהאחד לשני במהירות גדולה יותר מאחרים - יש לכם פוטנציאל יצירתי רב, שאם לא מימשתם אותו עד כה - הגיע הזמן שלכם לעשות עם זה משהו.

עוד באותו נושא

באיזה צבע הטירה? האשליה שתהרוס לכם את האמון בעיניים שלכם

לכתבה המלאה
ברווז וארנב. ShutterStock
כשברווז פוגש ארנב/ShutterStock

היצירה המבלבלת הזאת הופיעה לראשונה במגזין גרמני ב-1892 וזכתה לפרסום בזכות הפסיכולוג האמריקאי ג'וסף ג'סטרו בשנת 1899, שהשתמש באשליה כדי להבהיר שאנחנו לא רואים רק דרך העיניים - אלא גם דרך המוח.

ילדים שעברו את המבחן הזה בתקופות שונות בשנה ראו דבר אחר בכל פעם. במהלך חג הפסחא, ילדים נטו לראות את הארנב ראשון, ואילו כשנבחנו באוקטובר הם ראו קודם דווקא את הברווז. ברשתות החברתיות רבים הביעו את אכזבתם מתוצאות הניסוי, מאחר שהתקשו להבחין בשתי החיות גם אחרי שגילו להם את הפואנטה. אז מה אתם רואים?

ככה מציירים את זה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully