וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרדיוס גוסס. עכשיו תהרגו אותו: אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת

טביב התחיל, אתם תסיימו. אם בעלי הקבוצות יצביעו בידיים ואוהדי הכדורגל יצביעו ברגליים, העונש האידיוטי הזה ייזרק לפח. אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת, כולל: המספרים של ברדה ובאר שבע, איזי נגד בכר - התוצאות, וגוטמן הוכיח שבנייה לא צריכה לבוא על חשבון כדורגל

מערכת וואלה!

בווידאו: משדר הספורט היומי על פרשת בית"ר והרדיוס

1 כך תהרגו את הרדיוס

אלי טביב הוא המאיים הגרוע בהיסטוריה. כמו חלוץ/צוללן סדרתי, כך גם בפעמים שהוא באמת מוכשל ברחבה, המשרוקית דוממת. וטביב, לשעבר בעלי בית"ר ירושלים - כך לפי עוד איום גרוע שלו - שוב הופל ברחבה עם עונש רדיוס מטומטם. טביב תמיד העדיף גרילה על פני יציבות. גם בהצלחותיו, תמיד היה יותר רוכל עם אינסטינקטים נהדרים ופחות איש חזון. בגלל זה הוא שוב תקף את נושא הרדיוסים מהכיוון הלא נכון.

אבל הלוואי בשבילו ובשבילנו שהאידיוטיזם שמנהיג את הכדורגל הישראלי יעבוד במלוא תפארתו, ואפילו הגישה הבעייתית של טביב תעבוד. אנשים הגיוניים לא מנהלים מו"מ מול טרור, אבל כאמור - את הכדורגל הישראלי לא מנהלים אנשים הגיוניים.

טביב היה צריך פחות לאיים ויותר לנהל את המשבר הזה. לכנס ישיבה דחופה עם מיטש, אלונה, יענקל'ה, איזי, אמיר, אשר והחבר'ה, ולהחליט - חלאס, אין יותר רדיוסים.

ותתפלאו, לא יהיו רדיוסים.

כי כשטביב מאיים, קשה להקשיב. אבל כשכל בעלי קבוצות ליגת העל יצביעו בידיים - כך יהיה. הם האנשים הכי חזקים בכדורגל. בלעדיהם הוא כלום. עבורם הוקמה מנהלת. הרדיוס ימות כשבאמת ירצו שהוא ימות, ועד אתמול כולם רק קיטרו. לא רצו. לא עשו. והרדיוס חי וקיים, קיים והורג את כולנו.

אתמול שחר עשה. חצי דרך. הוא גם הביע סולידריות עם טביב, ובעיקר עזר לעצמו, כי שבוע לאחר מכן גם הוא יצטרך לרצות עונש דבילי בגלל כמה דבילים שזרקו אבוקות שהוא לא הצליח לתפוס באוויר. טביב הוא מאיים גרוע, אבל כששחר לוקח אותו ברצינות, גם אחרים יקחו.

עכשיו - שימשיכו. ולא רק הם. נקווה שהיום נשמע הודעות רשמיות ממכבי תל אביב, הפועל תל אביב, הפועל חיפה, קרית שמונה והשאר. עזבו הודעות - מעשים. כולם ביחד - זרקו את החוק המטומטם הזה לאלף עזאזל.

עוד באותו נושא

שנייה לפני שהליגה מתרסקת: מי יפתור את הפלונטר של בית"ר?

לכתבה המלאה
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
כשטביב מאיים, קשה להקשיב. אבל כשכל בעלי קבוצות ליגת העל יצביעו בידיים - כך יהיה/יוסי ציפקיס

במקביל לכך שבעלי הקבוצות צריכים להצביע בידיים, אוהדי הכדורגל צריכים להצביע ברגליים. עם כל הכבוד למחאות הפרווה שראינו פה, הגיע הזמן למשהו מארץ אחרת. תפתחו יוטיוב, ותראו מה זה מחאה אמיתית. אין פה חס וחלילה קריאה לאלימות - אם כבר, איומי הרשת של אוהדי בית"ר רק פוגעים עוד יותר בתדמית הרגישה-גם-כך של אותו מגזר.

תראו למשל את אוהדי ליברפול.

דקה 77, והם נוטשים את היציעים בגלל יוקר הכרטיס. לא מרימים שלט עלוב, לא 'מפסיקים לעודד לחמש דקות'. לא 'נשארים בחוץ בחימום'. ואוו, נפלתי — לפעולות אלה יש משקל של פרוסה של גבינה.

כשאוהדי הכדורגל *באמת* ירצו שהרדיוס ימות, הוא ימות. וזה פשוט מאוד: הקבוצה חטפה רדיוס? אל תגיעו. אל תצאו מהבית. אל תסעו את חצי השעה הנוספת הזו, מיפו לנתניה או מחיפה לנתניה או מאנפילד לנתניה. שילמתם על טדי? תגיעו רק לטדי. שילמתם על סמי? אתם תראו את הקבוצה שלכם אך ורק בסמי. אבא שקנה מנוי עם בנו לבלומפילד, לא יהגר לנתניה. כי הוא לא זרק כוס, לא יודע איך נראית אבוקה ולא יעז לפרוץ למגרש. אז הוא לא יהגר לנתניה. הוא יראה כדורגל בבלומפילד, כי ביולי הוא שילם על כדורגל בבלומפילד.

כי די - נמאס.

ואם בשלב זה אתם חושבים שהבוסים של הקבוצות לא מספיק דואגים לכם, הנה הפתרון האולטימטיבי: על מנוי הכדורגל שתרכשו בעונה הבאה תיכתב הבטחה: כל משחקי הבית במנוי זה ישוחקו באיצטדיון הביתי שלנו. שזרוע? הנחה. רדיוס? החזר כספי. עד מתי תמשיכו לשלם על א' ולקבל ז'? קניתם 18 משחקי ליגה בבלומפילד? אתם תגיעו לבלומפילד. ואם הקבוצה שלכם לא בבלומפילד, אתם תקבלו את הכסף שלכם בחזרה.

ואם לא תופיע ההבטחה הזו, אתם לא רוכשים מנוי. תתאגדו, תתאחדו, תיאבקו. אל תישברו. בלעדיכם אין כדורגל, ואף אחד לא יודע מי זה יענקל'ה או איזי, וההתאחדות לכדורגל מעולם לא הוקמה. וכשבאוגוסט הבא מר גולדהאר או גברת ברקת יראו שנמכרו רק 223 מנויים, הם ממש ממש ירצו שהרדיוס ימות. וכשאתם ממש תרצו וגם הם ממש ירצו, הוא ימות. הרדיוס ימות.

"למה בתקשורת לא מספיק מתייחסים לנושא?", "תכתוב משהו", "לא מדברים מספיק על הרדיוסים". כל כך הרבה הודעות כאלה התקבלו בימים האחרונים. אבל מצטער, זו טעות. מתייחסים. כתבתי. מדברים. כל כך הרבה פעמים.

עכשיו תורכם.

כי כתבנו יותר מדי שנים נגד בית הדין, וזה אף פעם לא עוזר. מזמן הוכח: בית הדין הזה הוא אידיוטי, מטומטם, לא רלוונטי. ואלה עוד המילים שמותר לכתוב.

זהו. אוהדים, בוסים. זה ברגליים שלכם ובידיים שלכם.

תזכרו, תשננו, תפעלו: עונש הרדיוס ימות, כשאתם באמת תרצו שהוא ימות. הנה, טביב ושחר רוצים, ופתאום נראה שהרדיוס גוסס.

עכשיו תהרגו אותו.

2 ציוץ השבת

שחקן הפועל באר שבע, אליניב ברדה, חוגג. קובי אליהו
עוקף את זהבי. אליניב ברדה/קובי אליהו

3 ברדה ושחקן העונה - יש על מה לדבר

אליניב ברדה כבש את השער ה-12 שלו — ושיפר את שיאו האישי לכיבושים בעונת כדורגל בישראל. ברדה שוב הרשית במצב של שוויון, ושוב גרם להבדל העיקרי בין שתי הקבוצות שהיו על הדשא. ערן זהבי כבש ובישל 56% מהשערים של מכבי תל אביב העונה, בעוד שברדה היה מעורב "רק" ב-33% מהגולים של המוליכה. אבל אם לפני חודש היה נראה שמאבק ה-MVP של העונה הוכרע בלי קשר לזהות האלופה, הרי שממחזור למחזור ברדה ממצב עצמו כמועמד ראוי. אם באר שבע תניף צלחת, יש על מה לדבר.

4 לא רק אופי

הפועל באר שבע שוב ניצחה, שוב בשער אחד בלבד - וזו הפעם השמינית העונה שזה קורה בליגה. המוליכה הרוויחה ביושר את הדיון אודותיה, את הוויכוח בין 'היא מגמגמת' לבין 'העיקר הניצחון'. אבל מה לעשות, כשיש לך 82% הצלחה ולא הפסדת מהמחזור החמישי, שלוש נקודות חשובות יותר מזרימה על הדשא.

האדומים (כחולים…) ממשיכים לשבור שיאים אישיים - זה היה ניצחון ראשון שלהם בסמי עופר, ופעם ראשונה שהם משלימים שישה ניצחונות רצופים בליגת העל.

82.6%.

יותר טוב ממכבי של קשטן ב-96', מהפועל פתח תקוה של 61', ממכבי חיפה של 94' ומהפועל של הדאבל האחרון. בעצם, בעידן המודרני, רק הירוקים של עונת הקיזוז (בעונת הסגנות של 09/10) צברו אחוזים נאים יותר משל באר שבע. ברק בכר יקווה לגורל שונה משל החבורה ההיא של אלישע.

5 "באמת?!" השבת

איזי שרצקי הבעלים של עירוני קרית שמונה עם ברק בכר המאמן. אדריאן הרבשטיין
זה לא היה רק הוא. שרצקי עם בכר/אדריאן הרבשטיין

6 איזי vs בכר, שלב התוצאות

במאי האחרון פיטר איזי שרצקי את ברק בכר, ומהבקבוק יצאו לכלוכים, בעיקר מכיוון הבוס. שרצקי בעיקר רמז שבכר זה בעיקר הוא, הסביר כיצד התערב מקצועית וגרם לאנשים לחשוב שבכר יתרסק בדרום, והצפון ימשיך למלוך.

אבל: בכר פוטר כשבאר שבע היתה שמונה נקודות מתחת למכבי, וכשקרית שמונה שלו היתה במקום השני עם 61.6%.

כיום: ברק בכר ובאר שבע שמונה נקודות מעל מכבי, וקרית שמונה במקום העשירי, עם 39%, רק שלוש נקודות מעל הקו האדום.

שרצקי הוא אבי קרית שמונה, ורוב הטוב שהתרחש שם אכן התרחש בזכותו, אבל תשעת החודשים שעברו בין פיטורי בכר לפיטורי חסארמה מבהירים: זה ממש לא היה רק איזי.

seperator

7 נתון השבת

אנחנו בפברואר, ועד כה, שמונה קבוצות כבר החליפו מאמנים. ושני מאמנים (דורה, אבוקסיס) כבר הספיקו לקבל בעיטה מהקבוצות שלהם ולחתום באחרות.

לא לשימוש. ברני ארדוב
לראשונה העונה, הפועל תל אביב שיחקה כדורגל. שוינפלד/ברני ארדוב

8 גוטמן מוכיח: גם בזמן בנייה אפשר לשחק כדורגל

היה ברור שהחלון החורפי של הפועל תל אביב יהיה מוצלח יותר מהחלון הקיצי, ועדיין, אתמול זו היתה המחשה אגרסיבית: מבשל השער הראשון (ניקוליץ') והכובש (תורג'מן), האיש שהחל במהלך לשער השני (אסולין), המבשל (תורג'מן) והכובש (שוינפלד). המצטיין במשחק (חמזה בארי), והמאמן (אלי גוטמן).

עדיין מוקדם לחשב סיכויים, אבל המחמאה הזו היתה נכתבת בלי קשר לתוצאה הסופית: אתמול, לראשונה העונה, הפועל תל אביב שיחקה כדורגל. על באמת. לא נפריז בחיובי - המצב של הפועל בטבלה עדיין קטטוני - אבל אתמול זו היתה תצוגת תכלית שתהווה נוגדן לתירוצים עתידיים של מאמנים מסוימים.

אתמול, האדומים עלו בהרכב בו השחקן הכי ותיק במערכת הוא שמואל שיימן! ועדיין, היה נראה שיש תיאום משביע רצון, למרות שרוב החבר'ה מהקישור וצפונה הגיעו רק ב-2016.

מוסר השכל: בנייה זה טוב ויפה, אבל לא על חשבון כדורגל.

שחקן הפועל עכו גיא דיין. מגד גוזני
התגעגנו. גיא דיין והכיפה/מגד גוזני

9 השבת בשורה

‏א. למרות שנושא השבת והכדורגל יצא מהמעיים: גיא דיין והכיפה - התגעגענו.

‏ב. שמתם לב שמכבי פתח תקוה - זו שהיתה במקום הראשון אי שם בספטמבר - רק ארבע נקודות מעל הקו האדום?

‏ג. מעניין מי יאמן את קרית שמונה בספטמבר…

‏ד. בין מקום 4 ל-13 מפרידות 8 נקודות.

‏ה. תם עידן ההתלהבות מהפתיחה המשגעת של מאיר בן מרגי?

‏ו. הפועל תל אביב כבשה גול ביתי ראשון זה 773 דקות.

‏ז. בני יהודה, כרגע, במקום השישי. אל תתפלאו אם בעוד שלושה מחזורים היה תהיה מועמדת לירידה.

10 היה שלום, מר איבאנוב

11 ה-11 של ה-11 של השבת

בן רהב
בן ביטון
אברהם פאס
לואי טהא
שמואל שיימן
גיא דיין
ג'ון אוגו
חמזה בארי
דילן סייס
אלון תורג'מן
אהרון שוינפלד

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully